וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני ערבי, אבל ערבי ישראלי": יוסף חדאד מפריך את השקרים על ישראל ברשת

18.5.2021 / 14:09

סלבס רבים כבר נקראו לדגל והתגייסו למען ההסברה הישראלית, אך ביניהם גם התגייסו פעילים חברתיים ברשת, כמו יוסף חדאד, ערבי-ישראלי מנצרת. שוחחנו עמו על הימים האחרונים ועל ההסברה בזמן "שומר החומות"

יוסף חדאד. יח״צ,
יוסף חדאד מפריך את השקרים על ישראל ברשת/יח״צ

נאבקים על תדמית ישראל ברשתות החברתיות: בימים האחרונים נמתחת ביקורת על פעילות דובר צה"ל ומשרד החוץ על הפעילות ההסברתית ברשתות החברתיות. או יותר נכון, נמתחת ביקורת על אי העשייה. סלבס רבים כבר נקראו לדגל כמו נועה תשבי, וביניהם גם יוסף חדאד, פעיל חברתי והסברה, ערבי-ישראלי מנצרת. "כל נושא ההסברה התחיל לבעור בי כשהייתי בחו"ל אחרי שירות צבאי של 3 שנים כלוחם ומפקד בגולני ואחרי שנה של שיקום לאחר פציעה קשה במלחמת לבנון השניה", אומר חדאד לוואלה! TECH.

"חוויתי בשנים האלה את הטוב שבחברה הישראלית. בצבא היינו כולנו כמו אחים, ובשיקום טיפלו בי במסירות רופאים יהודים וערבים. "יצאתי" לעולם ושמעתי כל כך הרבה שקרים על ישראל, על צה"ל ועל היחסים בין יהודים לערבים במדינה, ולא יכולתי לשתוק. מצאתי את עצמי מתווכח ונלחם להשמיע את האמת ולהפריך את כל השקרים. לאט לאט הצטרפתי למשלחות הסברה של ארגונים שונים, התחלתי לדבר בקמפוסים ובקהילות והיום אני גם מפעיל רשתות חברתיות עם עשרות אלפי עוקבים כדי לחשוף לעולם את המציאות האמיתית בישראל בשפות שונות".

איזה תכנים אתה מעלה במהלך "שומר החומות"?

"בימים האחרונים אני משתדל לפרסם כמה שיותר סרטונים שמסבירים על המצב. סרטוני תגובה לצורך העניין לכל מיני ידעונים או פוליטיקאים. אחד הסרטונים הכי חזקים שלי היה התגובה שלי לנציגת הקונגרס, שנאמה בקונגרס על המצב בעזה. התעלמה לחלוטין מחמאס, מהרג של האזרחים פה, התעלמה לחלוטין מפשעי המלחמה של חמאס. אגב, התעלמה לחלוטין כי לפי הממשל האמריקני חמאס זה ארגון טרור. זה היה נראה לאורך כל הנאום שלה שהיא באמת תומכת בזה. שוב, העניין שהיא לקחה את זה כפלסטינים".

עוד בוואלה!

"ישראל הרגה את הילדה הפלסטינית": השקרים של חמאס נחשפים

לכתבה המלאה

"לכן היה לי מאוד חשוב לבוא ולהסביר - ישראל לא נלחמת בפלסטינים. היא נלחמת בחמאס, בארגון הטרור. למעשה, אני משתדל להראות איך צה"ל מנסה לבחור את המטרות שלו וגם מבטל הפצצות כי ראה ילדים או מחשש לפגיעה בחפים מפשע. או יותר מזה - כמה חשוב לצה"ל כל המקומות הקדושים. הייתה פגיעה בווילה שמאוד קרובה למסגד, ורואים שהמסגד בכלל לא נפגע ועוד לא מעט סיפורים כאלו שהם בכלל סיפורים שקריים שצה"ל הרג את הילדה הזו והפציץ פה והפציץ שם - כל מיני שקרים שמעלים. חשוב לי מאוד לדבר על זה. כמובן אי אפשר להתעלם מזה שאני ערבי ישראלי וחמאס יורה על ישראל והורג יהודים וערבים. כמובן כל הסיפור הזה עם האב ובתו שנהרגו בשכונה ליד לוד, וכמובן כמובן, אני מדבר על כל הסיפור של ערבים ישראלים שגרים במשולש שגרים בערים המעורבות וחוטפים מטחים וטילים נופלים פה. אזעקות, אז חשוב גם להציג את זה ולדבר על זה".

איך אתה מרגיש בימים האחרונים?

"צריך להכניס את הדברים לפרופורציה. כשאתה נאבק מול רשת כמו אל ג'זירה, שיש לה תקציבים של מדינה, ואתה נלחם במשפיענים שיש להם 100 מיליון ו-200 מיליון עוקבים, אז אתה משתדל כמה שיותר לענות ולהשפיע. אני רואה שבחלק מהתגובות שאני עונה לכל מיני ידעונים שלא מבינים על מה הם מדברים ומצייצים על ישראל ופלסטין, שזה תופס. אני רואה גם שאנשים מסתכלים על זה ומשתפים. ויש איזשהו סוג של תסכול, אבל הוא גם תסכול מובן כי אין מה לעשות, על כל מי שמנסה להסביר ורוצה להראות את הפנים היפות של ישראל, אז יש 300-400 אחרים שמנסים להוכיח אחרת. אבל, וזה אבל גדול, ברגע שיש משהו אחד שבאמת תופס ומתפרסם בכל מקום, וזה עובר הלאה, כמו חלק מהתכנים שעשיתי, זה מספק. אנשים פשוט שולחים הודעות ואומרים 'וואלה, לא ידעתי. איזה קטע'. וזה בעצם מה שנותן את המוטיבציה, להצליח לשנות את התודעה כלפי מה שקרה או מה שקורה ושאנשים ישנו גם את הדעות שלהם על בסיס אמת ועובדות. אלא באמת כי הם רואים עובדות ואמת, וכשזה קורה - זה הסיפור הכי גדול שיש".

מה דעתך על ההסברה הישראלית?

"תראה את הסיפור של לפני יומיים ותבין מה המצב שלנו, כי המצב שלנו יכול היה להיות הרבה יותר טוב. כשצה"ל החליט להפציץ את אחד הבניינים כי יש משהו שקשור לחמאס, ויש לו הוכחות לזה. ואם אנחנו רוצים לדבר איך עושים הסברה, אז אני כפעיל חברתי ופעיל הסברה, אני לא חלק ממשרד ממשלתי ואני עושה את זה באופן עצמאי וכמוני - יש עוד לא מעט. אנחנו לא יודעים מה עמד מאחורי ההפצצה, והיה מצופה מהמדינה שתבוא ותגיד 'הנה, קחו את המידע שבגללו הפצצנו את הבניין'. ואם הם מעבירים לנו את המידע, אנחנו יכולים להעביר את זה הלאה. ככה היה אפשר לא רק לשנות, אלא גם לנצח בתודעה. היה יכול להיות כאן ניצחון כפול - עצם זה שגוף תקשורת מסתיר פעילי חמאס, אז זה משהו אחד.

"אז אפשר גם להגיד איזו השפעה יש לחמאס על גופי התקשורת בעזה. בוא אגיד לך גם שאם אתה כאיש תקשורת שם, אתה לא יכול לדבר בחופשיות. וזה חלק מההסברה שהיה אפשר להשתמש בה. וכשמראים דבר כזה על חמאס, איפה הם שמים את הדברים שלהם, זה ניצחון מספר 2. במקום זה קיבלנו ערפול. פה הייתה הזדמנות מאוד גדולה. זו דוגמה קלאסית לבעייתיות כי אין מה לעשות, הסברה זה חלק מהמשחק. וחמאס אשפים בזה, חמאס יודע שצה"ל חזק מהם, אבל הם הולכים לניצחון תודעתי. וזה שאנחנו מפציצים בניין תקשורת ולא מדברים על העובדות ומראים למה וכמה, אז הם מנצחים וזה חבל. אז לי אין את ההוכחות, עד שצה"ל לא ישחרר הוכחות, אני כפעיל הסברה אין לי את ההוכחות ואני לא יכול לסמוך על בסיס שעבר שחמאס משתמש במתקנים אזרחיים כדי לאחסן את הטילים שלו. נראה לי שהסיפור הזה נותן לך קצת הבנה על מה שקורה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully