וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק ישגר לחלל דובי מים ודיונונים מעוגלים

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 10:33

חברת SpaceX שבבעלות אילון מאסק, תבצע את משלוח האספקה ה-22 לתחנת החלל הבינלאומית. אלא שהפעם המשלוח יכלול כמה דברים יוצאי דופן לטובת ניסויים שיעזרו לחוקרים להבין כיצד גוף האדם מושפע מתנאי החלל

אילון מאסק. Britta Pederson, AP
המשלוח ה-22 לתחנת החלל יכלול כמה דברים לא שגרתיים/AP, Britta Pederson

המיליארדר אילון מאסק עתיד לשגר עם חברת SpaceX שבבעלותו, כ-128 תינוקות "דיונונים מעוגלים", וזאת עבור סוכנות החלל נאס"א. עוד חברת הרקטות של מאסק תשגר 5,000 יצורי "דובי מים", לתחנת החלל הבינלאומית, לצורך מחקר של אסטרונאוטים. החיות ישלחו במשימה שתצא ב-3 ביוני, והם ימריאו ממרכז החלל קנדי שבפלורידה, בשעה 18:29 (שעון ישראל), כשרקטת הפלקון 9 של SpaceX תוביל את החיות כחלק ממשימת אספקת המטען ה-22.

הדיונונים המעוגלים נבחרו בגלל הקשר הסימביוטי שלהם עם חיידקים בגופים, שעוזרים להם לזרוח ולשנות את הצבע במהירות. היצורים בגודל 0.3 ס"מ, יכולים לעזור לבני האדם להבין כיצד חיידקים מתקשרים עם רקמת בעלי חיים בסביבת חלל. ג'יימי פוסטר, מיקרוביולוג מאוניברסיטת פולרידה וחוקר ראשי לניסוי הבנת מיקרו-גרביטציה בנושא אינטרקציות בין בעלי חיים, אמר: "בעלי חיים לרבות בני אדם, מסתמכים על החיידקים שלנו שישמרו על מערכת עיכול וחיסון בריאים. איננו מבינים לחלוטין כיצד טיסת החלל משנה את האינטרקציות המועילות הללו".

הדיונונים ימריאו לחלל כשהם קפואים, ולאחר מכן יופשרו. הדיונון אינו מכיל את החיידקים הסימביוטיים מכיוון שהם בדרך כלל מקבלים אותם מהאוקיינוס, אך החוקרים מתכוונים להוסיף את החיידקים לדיונון כשהם יגיעו לתחנת החלל הבינלאומית, וזאת כדי לראות כיצד יגיבו בסביבת החלל. המחקר צפוי לעזור לבני האדם להבין וללמוד על בריאות המעיים של בני האדם בסביבת החלל, ואת הקשר בין נסיעה בחלל, חיידקים ומערכת החיסון.

עוד בוואלה!

"הסיפור על פלסטין": הטיקטוק השנוי במחלוקת שהפך לפופולרי

לכתבה המלאה
דובוני מים על הירח. צילום מסך, צילום מסך
המחקר יעזור ללמוד כיצד ניתן להגן על בריאות האסטרונאוטים במשימות ארוכות/צילום מסך, צילום מסך

מחקר "דובי מים" יתמקד באופן שבו היצורים הזעירים באורך של 0.1 ס"מ שורדים סביבת הלחץ הגבוהה שבחלל. תומאס בותבי, פרופסור לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת וויומינג וחוקר ראשי של הניסוי, אמר: "חלק מהדברים שטרדיגרדות (המשפחה של דובי מים) יכולות לשרוד כוללים התייבשות, והקפאה וחימום מעבר לנקודת הרתיחה של המים. עוד הם יכולים לשרוד קרינה שחזקה פי כמה אלפים ממה שבני האדם יכולים, והם גם יכולים לחיות ללא חמצן או מעט חמצן, במשך שבועות. הוכח כבר שהם שורדים ומתרבים במהלך טיסת החלל, ואף יכולים לשרוד חשיפה ממושכת לוואקום של החלל החיצון". המחקר של בותבי יעזור ללמוד כיצד ניתן להגן על בריאות האסטרונאוטים במהלך משימות חלל ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully