וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטסאפ מעדכנת: זה מה שיקרה אם לא תאשרו את התנאים החדשים

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 13:46

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה כי העבירה מכתב למנכ"ל ווטסאפ ונציגיה בישראל, הכולל דרישה לבטל את השינוי במדינייות הפרטיות בכל הנוגע לצרכן הישראלי. העדכון החדש של ווטסאפ התייחס לשינויים בעת הודעות של משתמשים עם חשבון עסקי, והצליח לעורר סערה ברשת

ווטסאפ. ShutterStock
ניצחון ישראלי או שבווטסאפ הבינו שאין להם ברירה?/ShutterStock

מסירה את הסנקציות: במסגרת הליך בירור משותף שנערך בחודשים האחרונים מול מנכ"ל חברת וואטסאפ העולמית ונציגיה, על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן והרשות להגנת הפרטיות באשר למהות העדכון וכן באשר למדיניות החברה, נתבקשו מהחברה הבהרות בנוגע למהות השינוי והשלכותיו על המשתמשים. ההודעה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן באה זמן קצר אחרי שווטסאפ הודיעה (שבת) כי כבר לא תתנה את השימוש באפליקציה באישור תנאי השימוש.

בהמשך למספר התייחסויות שנתקבלו מהחברה בכתב ובעל פה, העבירה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לחברה מכתב הכולל דרישה לבטל את השינוי במדיניות הפרטיות בכל הנוגע לצרכן הישראלי, שכן הוא מהווה הפרה של חוק הגנת הצרכן. על פי הידוע לרשות, מדינות בודדות פנו ופעלו מול חברת וואטסאפ. אמנם כפי שעלה מהבירור, הפסקת השימוש תהיה הדרגתית, אולם בסופו של דבר לא ניתן יהיה לעשות שימוש בממשק ההודעות של האפליקציה.

ווטסאפ. יח״צ,
כבר לא תתנה את השימוש באפליקציה באישור התנאים החדשים/יח״צ

"לא יעשה עוסק, במעשה או במחדל, בכתב או בע"פ או בכל דרך אחרת, דבר העלול לפגוע ביכולתו של צרכן לקבל החלטה אם להתקשר בעסקה עמו, באופן שיש בו שלילה של חופש ההתקשרות של הצרכן או פגיעה מהותית בחופש ההתקשרות שלו", נכתב בחוק הגנת הצרכן. "בנסיבות בהן לחברה ולאפליקציה כוח שוק משמעותי והצרכן נכבל במידה משמעותית לאפליקציה בין היתר, עקב שימוש ארוך טווח בשירות, קבוצות משותפות שחלקן עם אנשים רבים והשימוש הנפוץ באפליקציה. עולה כדי מעשה העלול לפגוע ביכולת הצרכן לקבל החלטה אם לאשר את העדכון באופן הפוגע מהותית בחופש הבחירה שלו", ציינו ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן.

עוד בוואלה!

אילון מאסק ישגר לחלל דובי מים ודיונונים מעוגלים

לכתבה המלאה

לא תתנה את השימוש, אך כן תזכיר לכם לאשר את התנאים

ווטסאפ הודיעה כי לא תתנה את השימוש בפלטפורמה באישור התנאים החדשים, אך היא כן תקפיץ הודעה שבה על המשתמשים לאשר את התנאים החדשים. אם המשתמש לא יאשר את התנאים, ההודעה תחזור חלילה. העדכון החדש של ווטסאפ התייחס לשינויים בעת הודעות של משתמשים עם עסקים. כך לדוגמה, אם עיינתם בקטלוג של משתמש עסקי, ווטסאפ התכוונה לשמור את המידע "ולהקפיץ" אותו גם בפייסבוק. בחודש ינואר ווטסאפ הודיעה כי תדחה את התאריך הסופי לאישור תנאי השימוש ל-15 במאי. אז אמרה: "נעשה הרבה יותר כדי לברר את המידע השגוי סביב אופן הפעולה של הפרטיות והאבטחה בווטסאפ. לאחר מכן, ניתן לאנשים לבדוק את המדינית בקצב שלהם, לפני שאפשרויות עסקיות חדשות יהיו זמינות ב-15 במאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully