וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק קבעה: חשבונו של דונלד טראמפ יושבת למשך שנתיים

4.6.2021 / 20:29

פייסבוק מאריכה את ההשעיה של חשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. החברה הודיעה כי חשבונו יושבת למשך שנתיים, ולקראת מועד החזרת החשבון, היא תבחן האם החזרתו מהווה סכנה לפלטפורמה

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 1 במרץ 2021. רויטרס
חשבונו יושבת עד ה-7 בינואר 2023/רויטרס

פייסבוק הכריזה: חשבון הפייסבוק של דונלד טראמפ יהיה חסום עד ה-7 בינואר 2023. בעוד שנתיים, פייסבוק תבחן את המצב הנוכחי ותחליט "האם קיים סיכון" בהחזרתו של טראמפ לפלטפורמה, כך דיווח ניק קלג, סגן נשיא לעניינים גלובליים בפייסבוק. הגורמים שישקלו כוללים "מקרי אלימות, והתססה אזרחית", ציינו. במידה ופייסבוק תחליט כי קיים סיכון בהחזרתו של טראמפ לפלטפורמה, היא עשויה להאריך את ההשעיה של טראמפ. "כאשר ההשעיה תוסר לחלוטין, צוות של פייסבוק יבחן את חשבונו של טראמפ, ובמידה וימצא כי הפר את תנאי החשבון, הוא עשוי להימחק לצמיתות", הוסיף קלג.

בחודש מאי קבעה "הוועדה המפקחת של פייסבוק" כי "לא ראוי להשהות את טראמפ לתקופה בלתי מוגבלת, ללא קריטריונים למתי או אם ישוחזר החשבון". כך למעשה, הוועדה החליטה כי פייסבוק תשלים בדיקה מקיפה כדי לקבוע האם טראמפ יכול לחזור לפלטפורמה. "הדירקטוריון מתעקש כי פייסבוק תבדוק את העניין הזה כדי לקבוע ולהצדיק תגובה מידתית העולה בקנה אחד עם הכללים החלים על משתמשים אחרים בפלטפורמה שלה. על פייסבוק להשלים את בדיקתה בתוך שישה חודשים.

הוועדה המפקחת הוקמה במאי אשתקד, והיא הורכבת מנציגים עצמאיים מרחבי העולם, שיקבלו החלטות סופיות ומחייבות שיקבעו אם תוכן ספציפי יורשה להופיע בפייסבוק ובאינסטגרם או יוסר מהן, בהתבסס על שמירה על חופש הביטוי וזכויות האדם. בראש המועצה, יעמדו 19 חברים, כשבהמשך הוועדה תתרחב ל-40 חברים בסך הכל.

אחת מה-19 חברים ממעל ל-27 מדינות, היא אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר. "כמי שהייתה משרתת ציבור במשך 24 שנים, הקדשתי את עצמי לקידום נגישות לצדק ולהעמדת "האזרח הקטן" במרכז. הצטרפתי למועצה המפקחת על מדיניות התוכן של פייסבוק כי אני רואה בכך אתגר אדיר, והזדמנות ליישם את העקרונות המקצועיים שהנחו אותי לאורך השנים, וזאת לטובת אזרחים בכל רחבי העולם", אמרה פלמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully