וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארד משתמשים: כך ווינדוס 11 תשפיע עלינו

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 8:34

מערכת ההפעלה החדשה של ענקית התוכנה מגיעה עם שלל חידושים מרעננים - בהם עיצוב מחדש ותמיכה ביישומי אנדרואיד. ועם מיליארד משתמשים ברחבי העולם, לשינויים האלה יש לא מעט השפעה

Windows 11/מיקרוסופט

בהכרזה אמש (חמישי) על ווינדוס 11, השווה מנהל המוצר הראשי של מיקרוסופט, פאנוס פאניי את מערכת ההפעלה שלהם לבית, והסביר שהמטרה שלהם שמערכת ההפעלה תרגיש לנו כמו בית, מבחינת חמימות והיכרות. אבל אם כבר משווים את ווינדוס לבית (עם חלונות!), הרי שמיקרוסופט עשתה בבית חתיכת שיפוץ...

על כל השינויים העיקריים שניתן יהיה לראות בווינדוס 11 לעומת הגרסה הקיימת - ווינדוס 10, לא אכביר מילים ותוכלו לקרוא עליהם בידיעה שלנו מאמש על האירוע. אני רוצה להתמקד בהשפעות. ועם מיליארד משתמשי ווינדוס ברחבי העולם, גם לשינויים קטנים יש השפעה גדולה.

נתחיל עם הקוסמטיקה. מיקרוסופט הופכת את הממשק של ווינדוס 11 למהודק וזורם יותר לכאורה, עם כפתור ההתחל שיעבור לאמצע, אבל לשינוי הזה יש כמה קורבנות: תגידו שלום ליישומי מזג האוויר והחדשות, הם מוחלפים בווידג'טים שתיכף נדבר עליהם. תגידו גם שלום לאריחים החיים שהוצגו בווינדוס 8, ורק שתי גירסאות אחר כך - עורפים את ראשם לטובת אייקונים רגילים, קלאסיים.

Windows 11. מיקרוסופט,
Windows 11/מיקרוסופט

הווידג'טים, שיהיה אפשר להניח את כולם על לוח "זכוכית" גדול שאותו יהיה אפשר למשוך מהצד, יכללו חדשות, עדכוני מזג אוויר ויהיו ניתנים להתאמה אישית. מיקרוסופט מדגישים את הקשר הישיר של הקוראים עם ארגוני חדשות מקומיים דרך הממשק, ואפילו תוכלו למסור טיפ או סיפור לכלי תקשורת מקומי - ישירות מהמסך. זהו צעד מעניין, שיש לו השפעה גם על העולם האמיתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גשר בין העולמות

החדשות הכי גדולות הן שמיקרוסופט תאפשר ליישומי אנדרואיד לרוץ על ווינדוס 11. מיקרוסופט בעצם חוברת אל ומחברת את חנות יישומי האנדרואיד שאמזון מפעילה לטובת טאבלטי ה-fire שלה - גם לווינדוס 11.

מה שמאפשר את זה, אגב, זו טכנולוגיית גשר של אינטל, שמאפשרת ליישומים שנכתבו בכלל למעבדים של סמארטפונים (מעבדי ARM) לרוץ על מעבדי אינטל ו-AMD שנמצאים במחשבים שלנו.

במובן מסוים זו חזרה לברית הישנה בין מיקרוסופט לאינטל, אבל לא רק. מיקרוסופט בכך, בבת אחת מכפילה ויותר את מספר היישומים הזמינים למשתמשים במחשביה, כולל אלה הפופולריים בסמארטפונים, כך שירוצו גם על המחשב. זהו יתרון אדיר לחברה, גם כדי למשוך משתמשים - אבל גם כדי למשוך מפתחים, ותיכף נרחיב על זה.

מיקרוסופט רואה בווינדוס 11 ובכלל גשר בין העולמות - ווינדוס, בניגוד לגוגל או אפל - לא מפלה, ועובדת עם כולם: ווינדוס 11 תתחבר לאייפון, לאנדרואיד, מק... לא משנה מה. כל מכשיר, כל מערכת הפעלה.

חנות Microsoft Store. מיקרוסופט,
חנות אפליקציות עם יישומי אנדרואיד/מיקרוסופט

במובן הזה, מיקרוסופט מתריסה מול המערכות הסגורות של אפל וגוגל, וגם ממצבת את עצמה למלחמה במחשבי הכרומבוק של גוגל שבישראל פחות מוכרים - אבל בעולם הם הצלחה כבירה ומאיימים על מכירות המחשבים עם מערכת ההפעלה שהיא מייצרת.

הפילוסופיה המכילה של מיקרוסופט לא נעצרת שם. בצעד המכוון ישר לבטן הרכה של אפל, מיקרוסופט עיצבה מחדש את חנות היישומים שלה, אבל החדשות החשובות הן, שבניגוד לאפל - מיקרוסופט מאפשרת למפתחים לגבות תשלומים ישירות מתוך היישומים בעזרת סליקת צד שלישי - והיא, בניגוד לאפל שגובה עמלה גבוהה של 30% ולא מאפשרת תחרות בסליקה, לא תראה מזה אגורה.

מחשבים עם מערכת ההפעלה Windows 11. מיקרוסופט,
מיקרוסופט רואה בווינדוס 11 ובכלל גשר בין העולמות/מיקרוסופט

בכך, מיקרוסופט גם מתייצבת לצד חברת המשחקים EPIC שתבעה את אפל בדיוק על צעדים אנטי תחרותיים שכאלה. למפתחים יש עכשיו מוטיבציה יותר מתמיד לפתח קודם עבור ווינדוס - פשוט כי זה ישאיר להם יותר כסף בכיס.

זכות הבחירה

לבסוף מדגישים במיקרוסופט את יכולת הבחירה שלנו, כצרכנים. כשחושבים על זה, ווינדוס 11 חולשת ותומכת במגוון החומרה הכי גדול בעולם - אם אתם משתמשים ביתיים, גרפיקאים, עורכי וידאו, גיימרים או מדענים.

מיקרוסופט, בניגוד למתחרותיה שפחות מפרגנות לשותפים - גם שמה בחזית הסרטונים שלה את השותפות שלה, יצרניות המחשבים הגדולות: לנובו, Dell, hp, אסוס, אייסר וסמסונג, שכולן עובדות עם ווינדוס, כמו גם את היכולת שלנו הצרכנים, לבחור או לבנות את המחשב שהכי מתאים לנו - ווינדוס 11 תתמוך בו.

בעולם של תצורות סגורות ומפרטים שנקבעים מראש על ידי החברה שמייצרת גם את החומרה וגם את התוכנה כמו אפל, או תומכת במחשבים רק עם מפרטים מסוימים כמו גוגל, הגישה של מיקרוסופט לתמוך ולהתחבר לכולם - לא משנה עם איזה מעבד (אינטל, AMD או ARM) - נראית פתאום רעננה מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully