וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ללימודים: בואו נעזור לכם לבחור מחשב נייד

עודכן לאחרונה: 6.8.2021 / 18:23

תיק, מחברות, סמארטפון ולפטופ: רגע לפני החזרה ללימודים - ואולי סגר רביעי שיחזיר אותנו לעידן הזום - ריכזנו עבורכם את המחשבים הניידים המומלצים ל-1 בספטמבר, בלי שתצטרכו לקרוע את הכיס

תלמידה עם לפטופ. ShutterStock
תלמידה עם לפטופ/ShutterStock

חוץ מהצטיידות בקלמר, ספרים ועוד, בציוד החזרה לבית הספר של תלמידים בעידן המודרני יש גם סמארטפונים (מחפשים? כתבנו מדריך גם לזה) ומחשבים ניידים. עם מחירי חומרה שהולכים ויורדים בסולם הנדסי (בימים שאינם ימי קורונה...), מחשב נייד לתלמיד או תלמידה כמעט בכל כיתה הוא כמעט מוצר בסיסי.

יצרניות המחשבים גם יודעות זאת, ולשמחתנו, יוצאות במבצעים על דגמים המתאימים לתלמידים ומבצעי חזרה ללימודים ממש בימים אלה. ביקשנו מכל היצרניות הגדולות הנמכרות בישראל לשלוח לנו דגם מייצג, לפי המפרט הבא: עד 3,500 שקלים מחיר לצרכן, בגודל של 14 אינץ', ומעבד דור 11 של אינטל.

עניינים כמו נפחי אחסון וזיכרון השארנו לשיקול דעתם, ולא ביקשנו הגדרה מחייבת, מתוך הבנה שאלה עשויים להשתנות בהתאם לדגם. אז נקפוץ למים - הנה שבעה מחשבים שמתאימים לתלמידים, מבית ספר יסודי, דרך החטיבה ועד התיכון.

לנובו: IdeaPad 5-14ITL

ענקית המחשבים הסינית שלחה למקצה שלנו למעשה שני דגמים, המבוססים על אותה הפלטפורמה, אחד עם מסך מגע, ואחד בלי. הדגם ללא מסך מגע הוא ה-IdeaPad 5-14ITL.

IdeaPad 5-14ITL הוא מחשב 14 אינץ' מטיפוס צדפה השוקל קילו וחצי, עם מסך Full HD (1080 על 1920 פיקסלים, פאנל IPS) הגון, עם בהירות סבירה של 300 ניט. הוא מגיע עם מעבד Intel® Core™ i5-1135G7 מרובע ליבות, במהירות שעון בסיסית של 2.4 גיגההרץ, ויכול להגיע עד 4.2 גיגה-הרץ במידת הצורך (המעבד הזה יחזור בכתבה הזו בכמעט כל המחשבים).

IdeaPad 5-14ITL. לנובו, אתר רשמי
מסך בגודל 14 אינץ'. לנובו IdeaPad 5-14ITL/אתר רשמי, לנובו

לזה משודכים 8 גיגהבייט זיכרון, וכונן 256 גיגהבייט צנוע. עוד יש כאן מעבד גרפי MX450 של nVidia, תמיכה ב-Wi-Fi 6, ועוד כמה צעצועים כמו קורא טביעות אצבע מובנה בכפתור ההפעלה, ותריס פיזי למצלמת הרשת.

הוא כולל שני שקעי USB רגילים בתקן 3.1, שקע USB-C התומך ב-PD, שקע HDMI וקורא כרטיסים, ושקע אוזניות/מיקרופון, כמובן. בתוספת סוללת 3 תאים, 56 וואט ממוצעת וסבירה, זו תמורה הגיונית בשביל 3,340 שקלים (מחיר שוק בזמן כתיבת שורות אלה).

ה-Flex 5 הוא גירסת המגע, שדומה מאוד ל-IdeaPad 5, וכמעט זהה לחלוטין לאחיו בכמה הבדלים קטנים: המסך הוא כמובן מסך מגע שנע על צירו 360 מעלות, כרטיס המסך הוא לא של nVidia אלא ה-Iris Xe של אינטל (מעבדים גרפיים מצויינים שלשם שינוי סגרו את הפער שהיה לאינטל שנים בתחום הזה), ותמורת מחיר זהה, תקבלו גם נפח אחסון יותר גדול - 512 גיגהבייט במקום 256.

Dell: מחשבי Inspiron 5402 ו-5406

Dell האמריקאית שלחה גם היא עבור הכתבה מפרטים בשני טעמים ודגמים: אחד עם מסך מגע ואחד ללא. הדגם ללא מסך המגע הוא ה-Inspiron 5402, שמגיע עם מפרט מאוד דומה לזה של לנובו: מעבד Core i5 מדור 11 של אינטל, שמונה גיגהבייט זיכרון ו-256 גיגהבייט אחסון. שני שקעי USB 3.2 "רגילים" ועוד שקע USB-C, מסך Full HD, עם קורא טביעות אצבע ומה ש-Dell מכנים "גימור אלומיניום".

ל-Dell יש כמה צעצועים משלה: תכונות Dell Cinema המיועדת למצות צפייה בסרטים על הנייד מבחינת איכות תצוגה וצליל, ו-Dell Mobile Connect שמחבר את הנייד שלכם לתפעול (כמעט) מלא מהמחשב (כולל הודעות ומענה לשיחות).

Dell Inspiron 5406. דל, אתר רשמי
Dell Inspiron 5406/אתר רשמי, דל
Dell Inspiron 5402. דל, אתר רשמי
Dell Inspiron 5402/אתר רשמי, דל

וכמובן, סטנדרט השירות של Dell, עם טכנאי תוך יום עסקים עד הבית ושלוש שנים אחריות. המפרט הזה הוא תמורת 3,149 שקלים. באופן דומה, הם מציעים את Inspiron 5406 2in1, שהוא מחשב מגע, בתצורה כמעט זהה לחלוטין, תמורת 3,190 שקלים.

אסוס: VivoBook 14 X413

אסוס הטאיוואנית תמיד התבלטה ביכולתה להציע חומרה טובה במחיר נמוך, מה שהפך אותה לאחד המותגים החביבים על הישראלים. לכתבה הזו הם שלחו מחשב 14 אינץ' מסדרת הביניים המצויינת שלהם, ה-ViVoBook. זהו ה-X413, כאשר מסורתית אצל אסוס סדרת X היא סדרת המחשוב היומיומי וכך גם כאן.

מבחינת חומרה גם אסוס מציעים תמהיל דומה למתחרים, של מעבד Intel® Core™ i5-1135G7 בדומה ללנובו (2.4 גה"צ מהירות שעון, מגיע עד 4.2 גה"צ עם Turbo Boost), שמונה גיגהבייט זיכרון -512 גיגהבייט אחסון. בגזרת התצוגה יש ל-ViVoBook X413 מסך FHD, שמגיע בשתי גירסאות, אחת IPS ואחת שאיננה, אז שימו לב מה אתם מקבלים - והוא משודך למעבד MX330 של nVidia ומעבד ה-Iris Xe שמגיע כחלק מהחבילה של אינטל.

ASUS VivoBook 14 X413. אסוס, אתר רשמי
מבחינת חומרה גם אסוס מציעים תמהיל דומה למתחרים. VivoBook 14 X413/אתר רשמי, אסוס

גם פה תקבלו חיישן טביעות אצבע, Wi-Fi 6 וכל הג'אז הזה, אבל לאסוס יש כאן את הגימיק החמוד או המעצבן של לוח מקשים מספרי שנמצא על משטח ההצבעה, ואפשר להדליק אותו במידת הצורך. במהלך של בידול, אסוס גם צבעו את מקש ה-Enter עם מסגרת צהובה זרחנית. שיהיה.

אסוס מציעים את המחשב הזה ב-2,890 שקלים, משמעותית זול מהמתחרים אבל הם התפשרו פה על כמה דברים קטנים, כמו למשל זה שאחד משקעי ה-USB הוא רק 2.0, וקורא הכרטיסים הוא רק Micro-SD. לא קרדינלי, אבל. וכאמור, שימו לב לסוג הפאנל של המסך.

אייסר: Swift 3 SF314

גם המתחרה של אסוס מטאיוואן הלוא היא אייסר, שלחה נציג מעניין לכתבה: זהו ה-Swift 3 , הסדרה המרכזית של אייסר. תמהיל החומרה הוא די דומה למה שיש למתחרים ותיכף ניכנס לפרטים, אבל נתחיל מהסוף - הודות למארז מסגסוגת מגנזיום-אלומיניום, ה-Swift 3 הוא מחשב קצת יותר קל ממתחריו, רק 1.2 קילו, מה שמזכה אותו בתקן evo של אינטל למחשבים דקים וקלים.

ויאללה, נקפוץ לנתונים: גם אייסר משליכה את יהבה על מעבד Core i5-1135G7 שהרבה לחזור כאן, עם 8 גיגהבייט זיכרון ו-512 גיגהבייט של אחסון. הצג הוא צג IPS, גם כאן ברזולוציה של Full HDשמשודך ל-Iris Xe. גם כאן תמצאו קורא טביעות אצבע, אבל כמו אצל אסוס - אחד משקעי ה-USB הוא 2.0 בלבד, וקורא כרטיסים אין בכלל, שזה קצת חבל.

מצד שני, חיבור ה-USB-C הוא תומך Thunderbolt 4 והסוללה של ה-Swift 3 אמורה להספיק לכם ל-13 שעות עבודה (הצהרת יצרן). אייסר כרגע מציעים את המחשב הזה סביב 3,000 שקלים, במבצע חזרה ללימודים.

Acer Swift 3 SF314. אייסר, אתר רשמי
ה-Swift 3 של אייסר/אתר רשמי, אייסר

HP: מחשב Pavilion X360

היולט פאקארד, המוכרת יותר כ-HP, שלחה לנו מפרט של מחשב מאוד דומה למה שהציעה המתחרה שלה מבית Dell: מחשב מגע 14 אינץ', עם הרבה תמורה לכסף - Pavilion x360. זהו מחשב עם מארז אלומיניום מוברש, מעבד Core i5-1135G7 כמו אצל אסוס ולנובו, ושמונה גיגהבייט זיכרון. גם בנפח אחסון HP לא חוסכים פה, 512 גיגהבייט בחיבור PCIe.

הצג הוא צג IPS ברזולוציה של Full HD, שמשודך למעבד גרפי Intel Iris Xe בדומה למתחרים. מהיכרותי עם המקלדות של HP, גם זו, מוארת ונעימה לעבודה. ערכת השקעים דומה מאוד למה שמקבלים בשאר המחשבים (שני שקעי USB רגילים, אחד USB-C, HDMI - פה בתקן 2.0, קורא כרטיסים ושקע אוזניות/מיקרופון אחוד) אבל איפה HP כן קצת חסכו?

HP Pavilion x360. HP, אתר רשמי
צג IPS ברזולוציה של Full HD. מחשב Pavilion X360/אתר רשמי, HP

תקן ה-Wi-Fi פה הוא רק Wi-Fi 5 ולא 6, מה שאומר שאם תעברו בקרוב לנתב סיבים המחשב הזה לא ינצל את מלוא רוחב הפס שיש ל-Wi-Fi 6 להציע, והסוללה קצת יותר קטנה: 43 וואט/שעה, למרות ש-HP מצהירים שהיא תספיק לכם לשמונה שעות עבודה.

תמורת 3,399 שקלים, שזה בעברית 3,400 שקלים, תקבלו פה גם שלוש שנים אחריות ושירות באתר הלקוח.

השורה התחתונה

אחרי שהפצצתי אתכם בנתונים טכניים, כמה מחשבות והמלצות לסיום: בסך הכל, המחשבים של כל היצרנים, די דומים מבחינת החומרה העיקרית (השילוש של מעבד-זיכרון-אחסון), עם ואריאנטים קלים בתחום המעבדים הגרפיים וגם כל התקני הקלט-פלט (צגים, שקעים וכו') דומים למדי.

אם אתם רוצים לחסוך כמה מאות שקלים, לכו על אסוס או על אייסר. הטאיוואנים שניהם ידועים ביחס עלות/תועלת משובח. אבל אם יש לכם כמה שקלים נוספים להוציא - טפסו מעלה לכיוון ה-Flex 5 של לנובו או ה-Dell 5406, כך שתוכלו ליהנות גם ממסך מגע וממה שיש לווינדוס 10 (ובקרוב ווינדוס 11) להציע בתחום הזה.

תתחדשו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully