וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: פייסבוק משהה את פיתוח "אינסטגרם קידס"

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 10:22

אחרי התחקיר בוול סטריט ג'ורנל, ראש החברה התייחס לביקורת על האפליקציה החדשה: "אנו מאמינים כי עדיף להורים לתת לילדיהם גישה לגרסת אינסטגרם המיועדת להם". בסדרת הכתבות שעוררה סערה נטען: הרשת החברתית ידעה על השפעות שליליות מזיקות

אינסטגרם. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אינסטגרם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אחרי הביקורת החריפה, ראש אינסטגרם, אדם מוסרי, הודיע כי החברה עוצרת את הפיתוח של "אינסטגרם קידס" - אפליקציה המותאמת לילדים מתחת לגיל 13. בשבועות האחרונים ספגה הרשת החברתית ביקורת קשה בעקבות סדרת כתבות של הוול סטריט ג'ורנל שחשפה את ההשפעות המזיקות של הפלטפורמה על נערות.

על אף ההקפאה של הפיתוח, מוסרי הדגיש כי אינסטגרם עדיין מאמינה שפיתוח אפליקציה לילדים מתחת לגיל 13 הוא פרויקט נכון, וכי החברה תמשיך לעבוד יחד עם הורים, מומחים וקובעי מדיניות כדי להבטיח מענה לכל הצרכים והחששות שלהם. בהודעה שפרסם בבלוג הרשמי, הוא הודיע על יצירת כלים חדשים שיעזרו להורים לפקח על השימוש של ילדיהם בפלטפורמה.

"אנו מאמינים כי עדיף להורים לתת לילדיהם גישה לגרסת אינסטגרם המיועדת להם - שבה ההורים יכולים לפקח ולשלוט בחוויה שלהם - מאשר להסתמך על היכולת של אפליקציה לאמת את גיל הילדים שצעירים מדי מכדי לקבל תעודת זהות", כתב מוסרי.

בנוסף, מוסרי התייחס לפלטפורמות המתחרות - יוטיוב וטיקטוק (TikTok) - והזכיר כי לשתיים יש גרסאות של האפליקציות לילדים מתחת לגיל 13.

אינסטגרם. ShutterStock
"היישום מעולם לא היה מיועד לילדים קטנים"/ShutterStock

מסדרת הכתבות של הוול סטריט ג'ורנל בשם "קובצי פייסבוק" (The Facebook files), שהביאו להקמה של ועדה בסנאט, עלה כי החברה חקרה באופן מסודר וידעה על השפעות חברתיות מזיקות שונות שהיא יוצרת - כמו דימוי הגוף של נערות, אך העלימה את הנתונים והשתיקה עובדים שניסו להתריע עליהן.

בנוסף, ספגה החברה ביקורת על פיתוח "אינסטגרם קידס" בטענה כי היא אינה יכולה באמת להגן על הילדים. לאחר הפרסום, הסנאטור אד מארקי העומד בראש הוועדה, קרא לפייסבוק לעצור את הפיתוח של המוצר.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully