וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים ברשתות הפופולריות: תקלה עולמית בוואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 19:23

גולשים ברחבי העולם מדווחים כי לא ניתן לשלוח ולקבל הודעות בוואטסאפ. כמו כן, גם הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, אינן עובדות. "אנו פועלים להחזיר את המצב לקדמותו במהירות ומתנצלים על אי הנוחות", נמסר מפייסבוק. שיבושים נרשמו גם בטוויטר, גוגל, אמזון וטיקטוק

תקלה עולמית נרשמה היום (שני) באפליקציית המסרים המיידיים ווטסאפ וכן גם באפליקציות פייסבוק ואינסטגרם. גולשים רבים מדווחים כי לא ניתן לשלוח ולקבל הודעות באפליקציה. שיבושים נרשמו גם בטוויטר, גוגל, אמזון וטיקטוק.

מחברת פייסבוק נמסר באמצעות הטוויטר: "אנו מודעים לכך שאנשים מסוימים מתקשים לגשת לאפליקציית פייסבוק. אנו פועלים להחזיר את המצב לקדמותו במהירות האפשרית ומתנצלים על אי הנוחות".

שלוש האפליקציות - שכולן בבעלות פייסבוק, ופועלות על תשתית משותפת - כולן הפסיקו לפעול לגמרי. גם אפליקציות אחרות שהן חלק מאותה משפחת אפליקציות, כמו פייסבוק Workplace, הפסיקו לעבוד. כמו כן, בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי גם בטוויטר, בגוגל, אמזון וטיקטוק נרשמו שיבושים.

וואטסאפ. ShutterStock
וואטסאפ/ShutterStock

למבקרים באתר פייסבוק, עלה דף שגיאה או הודעה שהדפדפן שלהם לא מצליח להתחבר אליהם. אפליקציות הווטסאפ והאינסטגרם המשיכו לעבוד, אך לא הציגו תוכן חדש, כולל הודעות שנשלחו או התקבלו במהלך הקריסה. עיקר התקלה באפליקציית המסרים, מורגשת בעיקר במרכז אירופה וגם בישראל.

התקלה האחרונה שהתרחשה באפליקציות אלו, הייתה בחודש מרץ כשאלפי משתמשים ברחבי העולם דיווחו על קריסת האפליקציות - כולן שייכות לפייסבוק. המשתמשים קיבלו הודעה מווטסאפ שהאפליקציה מנסה להתחבר לשרת, וברשת החברתית אינסטגרם התקבלה ההודעה "אנחנו מצטערים, אך משהו לא תקין כרגע".

עוד בוואלה!

החל מחודש הבא: וואטסאפ תפסיק לתמוך במיליוני מכשירים

לכתבה המלאה
טוויטר. ShutterStock
גם בטוויטר נרשמו שיבושים/ShutterStock

העקיצה של טוויטר

במהלך חודש ספטמבר, סדרת כתבות של הוול סטריט ג'ורנל בשם "קובצי פייסבוק" (The Facebook files), חושפת עובדות מטרידות על הרשת החברתית הגדולה בעולם. בסדרת הכתבות עולה כי החברה חקרה באופן מסודר וידעה על השפעות חברתיות מזיקות שונות שהיא יוצרת, אך העלימה את הנתונים והשתיקה עובדים שניסו להתריע עליהן.

בין הנושאים עניינים כמו השפעות שליליות על דימוי הגוף של נערות באינסטגרם, מחקר שפייסבוק ניסתה להמעיט בחשיבותו, או הצגה מכוונת של תכנים מקטבים ואלימים (כמו גופה כרותת ראש) במדינות שבהן יש מתיחות אתנית גדולה, כולל שימוש מכוון של קבוצות אלימות ברשת החברתית, שהחברה במחדל לא עצרה.

עוד חשף העיתון כי החברה מנהלת תוכנית נרחבת לאח"מים, הפוטרת אותם מהכללים החלים על שאר המשתמשים - וחלקם מנצלים זאת לרעה.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully