וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום טוב באמצע: בדקנו את האייפד מיני החדש

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 19:54

מעבד משודרג, מסך גדול יותר ועיצוב חדש: הטאבלט הקטן והמוזל של אפל זכה לרענון - והצליח לגרום לנו להשאיר את האייפון על השולחן חלק מהזמן. למי הוא מתאים? לקחנו אותו לבדיקה וחזרנו עם כמה מסקנות

אייפד מיני 2021. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הדור השישי של הטאבלט הקטן של אפל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בין כל המוצרים שחשפה אפל באירוע ההכרזה בחודש שעבר, האייפד מיני החדש (גרסת 2021) היה בשורה משמעותית במיוחד, שכן זו הפעם הראשונה שדגם הטאבלט המוקטן והמוזל זוכה לעדכון מאז שנת 2019. נכון, הוא מגיע ללא תמיכה ב-120 הרץ, אבל המעבד העדכני - A15 Bionic, לצד המסך שגדל ל-8.3 אינץ', הופכים אותו לכמעט מושלם.

רגע לפני ההשקה בארץ, קיבלנו אותו לסקירה מרשת איידיגיטל (iDigital), משווקת הפרימיום הבלעדית של אפל בישראל, וחזרנו עם כמה מסקנות שיעזרו לכם להחליט אם כדאי לכם לפתוח את הארנק ולהשקיע 2,199 שקלים.

אייפד מיני 2021. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפד מיני 2021. מסך בגודל 8.3 אינץ׳/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב

כאמור, לראשונה מאז 2019, האייפד מיני החדש זכה לשינוי עיצובי מרענן שנוטש את השוליים הענקיים שהכרנו מהדגמים קודמים, והתחושה היא שמדובר בגרסה מכווצת של דגם האייפד אייר - עם מסגרת בחיתוך חד וקצוות מעוגלים. בנוסף, בחלקו התחתון נמצא לראשונה חיבור USB-C.

כפתור הבית העגול והמסורתי שהיה ממוקם בתחתית המסך הוסר - ועבר לכפתור הנעילה שנמצא בחלקו העליון של הטאבלט. כמו כן, בדגם החדש לא תמצאו חיישן Face ID (כמו בדגם הפרו), שכן כפתור הנעילה כולל גם חיישן Touch ID שיעזור לכם לפתוח את המכשיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אייפד מיני 2021. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
קצוות מעוגלים וחיבור USB-C בחלקו התחתון/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

על אף שהמסך החדש גדול יותר - 8.3 אינץ' במקום 7.9 אינץ' בדור הקודם - הטאבלט מאוד נוח לאחיזה. למעשה, בגזרת הטאבלטים, מדובר בגודל אידיאלי לאחיזה ולשימוש ממושך. מבחינת משקל, לא מדובר במוצר כבד במיוחד - 293 גרם בלבד.

בהשוואה לאייפד אייר שיש לי במגירה בבית, ששוקל כמעט חצי קילו (458 גרם), התחושה היא שנוח לעשות את העבודות השונות דווקא מהאייפד מיני, שכן העבודה איתו נוחה להפליא והוא נכנס בקלות לתיק. ואפילו את האייפון 13 פרו החדש שלי השארתי בצד חלק מהמזמן.

אייפד מיני 2021. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חיישן טביעות אצבע בכפתור הנעילה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך וביצועים

נתחיל מהסוף: המסך של האייפד מיני 2021, שאפל מכנה Liqud Retina Display, אמנם סופר-איכותי, אך לא תומך בקצב רענון של 120 הרץ. באופן כללי, כמעט כל תמונה שתראו על המסך הזה פשוט תראה נהדר וחד. ואולי זו קלישאה, אבל אפל מאז ומתמיד השקיעה במסכים של המוצרים שלה.

עם זאת, אם יש לכם אייפון 13 פרו או פרו מקס (שתומכים בקצב רענון של 120 הרץ), או סמארטפון אנדרואיד עם אותה טכנולוגיה, אתם עשויים מעט להבחין בהבדל בזרימה של המסך (לרעה). וחשוב להדגיש: זה לא מינוס מאוד משמעותי, אבל המשתמשים הכבדים עשויים אולי מעט להתאכזב.

בגזרת הביצועים, באופן לא מפתיע, אפל כרגיל מביאה לנו שילוב קפדני והרמוני בין החומרה והתוכנה. מעבד ה-A15 Bionic, שקיים גם בסדרת האייפון 13, עושה עבודה נפלאה ואחראי לכוח עיבוד חזק שעשוי להספיק לעבודה שוטפת ללא גמגומים. התוצאות הן תפקוד זריז ויעיל.

אייפד מיני 2021. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מושלם לצפייה בסרטים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בכל מקרה, אם אתם חושבים לרכוש את הטאבלט כדי שישמש אתכם ככלי העבודה הקבוע שלכם, כדאי שתדעו שזה עדיין לא שם, בעיקר בגלל המסך הדי קטן. כך למשל, העבודה במסך מפוצל - כמו באייפדים עם מסכים גדולים יותר - פחות נוחה. הטקסט לעיתים נחתך והאתרים נדחסים לתוך קוביה קטנה.

ברמה האישית, האייפד מיני עזר לי בעיקר להעביר חלק מהעבודה השוטפת באייפון למסך גדול יותר - מכתיבת מיילים ועד קריאה. עם זאת, הוא גם מוצר נהדר לצפייה בסרטים. רוצים לכתוב בו מסמכים? זה יכול להיות פתרון נהדר, שכן הוא תומך גם בעט החכם של אפל.

יש גם מצלמה

לאייפד מיני החדש יש מצלמה בודדת בגב המכשיר ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל. בחלקו הקדמי נמצאת מצלמת סלפי, ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל גם היא, שכוללת את פיצ'ר ה-Center Stage של אפל, שעוזר להתמקד במצולמים במהלך שיחת הווידאו - גם אם הם זזים.

אייפד מיני 2021. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מצלמה בודדת עם איכות סבירה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בפועל, התמונות סבירות - וכנראה שאתם לא צריכים יותר מזה. בואו, זה טאבלט. בכל אופן, באור יום ובתאורה טובה, התמונות יוצאות ברורות עם צבעים נאמנים למקור ופירוט נהדר. מנגד, בתנאים קצת יותר מאתגרים - כמו מבנה חשוך מעט - הצילומים יוצאים מעט מגורענים וחשוכים באזורים מסוימים.

צילום עם האייפד מיני 2021. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום בתאורה טובה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפד 2021. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אזורים מסוימים הופכים למעט חשוכים בתנאים מאתגרים יותר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מתכננים לצלם עם האייפד? סביר להניח שאין באמת הצדקה. במשך כל התקופה שביליתי עם המכשיר לא מצאתי סיבה מספיק טובה להרים מסך בגודל 8.3 אינץ' ולצלם איתו במקום עם האייפון. ולא רק בגלל שזה מביך.

בשורה התחתונה

האייפד מיני החדש נמצא איפשהו באמצע. הוא מתאים יותר למשתמשי סמארטפון כבדים שרוצים להעביר חלק מהפעולות על מסך מעט גדול יותר - כמו כתיבת מיילים, קריאה של מסמכים או פתיחה של קבצי Excel. כמו כן, הוא אופציה טובה לאלו שרגילים למערכת ההפעלה של אפל ורוצים לצפות בסרטים על מסך (קצת) גדול יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • אייפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully