וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי לשדרג? בדקנו את האיירפודס 3

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 17:49

הדור השלישי של האוזניות האלחוטיות של אפל הגיעו לישראל - וכבר הספקנו לקחת אותן לבדיקה. העיצוב חדש, הסאונד מרהיב, אבל תג המחיר הדי גבוה (לפחות בישראל) עשוי לאכזב לא מעט. עם זאת, הן כנראה עדיין הטובות ביותר. הסקירה המלאה

איירפודס 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
איירפודס 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חצי עשור חלף מאז שאפל הכריזה לראשונה על האיירפודס, האוזניות האלחוטיות שלה, וגרמה לכולנו להיפרד באופן סופי מהחוטים. בתחילת הדרך הן ספגו לעג על צורתן המוזרה, אבל בהמשך הפכו לתופעה תרבותית שהצליחה להפוך את המוצר לאחד הנמכרים ביותר בעידן טים קוק. על פי הערכות, האיירפודס הכניסו לענקית הטכנולוגיה קרוב ל-12 מיליארד דולר בשנה החולפת.

בחודש שעבר הכריזה אפל על הדור השלישי של האיירפודס, ולראשונה מאז 2016 הן זכו לעיצוב חדש לחלוטין - עם אלמנטים מגרסת הפרו, לצד חידושים נוספים. עכשיו, זמן קצר לאחר ההשקה העולמית, קיבלנו את האוזניות החדשות באדיבות רשת אייסטור (iStore), משווקת רשמית של אפל בישראל, וחזרנו עם כמה מסקנות.

איירפודס 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
איירפודס 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב ונוחות

האיירפודס 3 שואבות את העיצוב שלהן מדגם האיירפודס פרו, כשהן מגיעות עם "גדם" קצר יותר (הרגל הקטנה שבולטת מחוץ לאוזן). יש לכם את הדור הראשון או השני? ההבדל יהיה לכם די משמעותי, אבל אחרי כמה ימים של שימוש תתרגלו.

ועכשיו נגיע לעניין מעט מאכזב: ההתאמה לאוזניים. ובכן, כמו בכל אוזניות In-Ear, מדובר בדבר טריקי ומרגיז, ומה שיתאים לאחד לא בהכרח יתאים לאדם אחר. עם זאת, ברור שאפל הגדילה מעט את האיירפודס, בין היתר, בגלל שהאוזניות מהדור הקודם נכנסות לי בקלות לאוזניים.

בפועל, הן ישבו בסדר בתוך האוזן. כלומר, לא חששתי שהן יפלו, אבל מצד שני, הן לא ממש מורגשות. יחד עם זאת, כמו בדגם הפרו, אפל החליטה לוותר על כפתור המגע והשליטה על האוזניות - מענה לשיחות או כיבוי/הפעלה של המוזיקה - נעשית בלחיצה ממושכת על חיישן הכוח שבקצה. זה נוח, אבל ידרוש מכם גם להתרגל לשינוי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איירפודס 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מעט גדולות יותר מהדור הקודם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סאונד

בדור החדש אפל הבטיחה שיפור באיכות הסאונד עם תכונת השמע המרחבי (Spatial Audio) המבטיח תחושה של האזנה כמו בקולנוע, לצד תמיכה ב-Dolby Atmos (באפליקציות מסוימות) ומעקב דינאמי אחר תנועת הראש עם Head Tracking ואקולייזר דינאמי - תכונות שנלקחו מדגמי הפרו והמקס.

ולפני שהתחלתי להאזין למוזיקה, מעט חששתי, שכן התרגלתי לאיכות הסאונד של האיירפודס פרו (האוזניות שבהן אני עושה שימוש ביום-יום), אבל אז קרה בדיוק ההפך. חווית הסאונד של האיירפודס 3, לראשונה מאז 2016, קיבלה שדרוג מאוד משמעותי.

הצלילים עמוקים מאוד, חדים, הבס קרוב למושלם - על אף שלא תמצאו כאן גומיות סיליקון או מנגנון סינון רעשים - ואין חריקות בצלילים הגבוהים. עם זאת, היעדר האטימות לרעשים חיצוניים מורגש היטב, ומניסיון של כשנתיים עם דגם הפרו (שמגיע עם סינון רעשים אקטיבי), זה די מאכזב. כמו כן, הרעש בסביבות רועשות אחרות מצליח להתגבר עליהן גם בעוצמה המקסימלית.

איירפודס 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הצלילים עמוקים מאוד, חדים והבס קרוב למושלם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אבל כן צריך לומר, לא מדובר באוזניות שיספקו אודיופילים (חובבי סאונד), אלא יותר את מי שמחפש דרך איכותית לצרוך מוזיקה במהלך אימון בחדר הכושר, נסיעות בתחבורה ציבורית או סתם צפייה בסרטים או סדרות.

יש גם MagSafe ועוד כמה חידושים

אפל מהמרת - ולראשונה גם האיירפודס מאמצות ה-MagSafe, טכנולוגיית טעינה אלחוטית המשולבת בהצמדה מגנטית חזקה. הטכנולוגיה קיימת בסדרות האייפון 12 ו-13, ומאפשרת לא רק טעינה, אלא גם חיבור קל ובטוח של מגוון אביזרים לגב המכשירים.

אם אתם בעלים של איירפודס שתומכות בטעינה אלחוטית, סביר שתכירו את משחק הניחושים שצריכים לעבור כאשר רוצים לטעון אותן בעזרת משטח טעינה. עתה, פשוט אפשר להניח את מארז הטעינה על משטח תומך MagSafe, בלי לדאוג למיקום המדויק שלהן. לדוגמה, ניתן לטעון אותן באמצעות המטען הנייד החדש של אפל - MagSafe Battery Pack.

האוזניות כל הזמן באוזן שלכם? תשמחו לשמוע שיש שדרוג בצד חיי הסוללה, ומעכשיו תקבלו 30 שעות האזנה בסך הכל, במקום 24 שעות בדור הקודם. במציאות שמתי לב שזה קצת פחות ממה שאפל משווקת (תלוי בשימושים כמובן), אך עדיין השדרוג ניכר.

טעינה באמצעות MagSafe. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מגנט חזק: טעינה באמצעות MagSafe/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

האיירפודס 3 מביאות איתן לא מעט חידושים שלא תמצאו בדור הקודם כמו סאונד משופר, חיי סוללה ארוכים ותמיכה בשמע מרחבי (Spatial Audio). ונכון, יש אוזניות עם סאונד יותר טוב בשוק, אבל (עדיין) שום דבר לא מתקרב לחוויה השלמה שאפל מספקת למשתמש עם האיירפודס.

רוצים לשדרג את האוזניות הישנות שלכם? האיירפודס 3 נמכרות ב-799 שקלים ברשת אייסטור (iStore) - 100 שקלים פחות מהאיירפודס פרו, שבהן תקבלו גם סינון רעשים אקטיבי.

  • עוד באותו נושא:
  • איירפודס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully