וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם גוגל כרום בטלפון? חוקרי אבטחה ממליצים להסיר אותו מיד

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 12:34

התנועות שלכם חשופות לכל אתר שמבקש: שני חוקרי אבטחה מצאו שחיישן התנועה בטלפון שלכם נגיש דרך כרום לכל אפליקציה או שירות באופן רציף. גוגל: "אנחנו לוקחים את ביטחון ופרטיות המשתמשים שלנו ברצינות"

גוגל כרום. ShutterStock
גוגל כרום/ShutterStock

לאחרונה ובכלל מטא חוטפת לא מעט אש על פרקטיקות הפרטיות ואיסוף המידע שלה. אולם, בשעה שפייסבוק משמשת ככלי למניעת הזעם הציבורי בנושא, צריך להזכיר שבעניין איסוף מידע גוגל לא פחות גרועה ממנה ואולי יותר.

חוקרי האבטחה טומי מיסק וטלאל חאג' באכרי, מזהירים שדפדפן כרום של גוגל על סמארטפונים, מאפשר גישה חופשית לחיישן התנועה במכשיר לכל האתרים כברירת מחדל. הוא עושה זאת גם כשאתם פותחים חלון גלישה "אנונימי" לכאורה.

מיסק אמר לפורבס: "הדרך שבה אנדרואיד (כזכור, מבית גוגל - נ. ל.), מנהלת את האקסלרומטר היא יותר גרועה מפייסבוק... אפליקציות יכולות אפילו לגשת למידע ממנו ברקע. הצוות שלי שתל מונה צעדים באפליקציה שיצרנו - הוא ספר צעדים גם כשהאפליקציה לא פעלה בכלל". יש לציין שבניגוד לאנדרואיד, מערכת ההפעלה של אפל חוסמת את המידע הזה כברירת מחדל, ומאפשרת לגשת אליו רק בחלונות זמן קצובים ומוגדרים, ועל פי בקשה.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

גוגל כרום. AP
כרום: מאפשר גישה חופשית לחיישן התנועה/AP

צריך לזכור שתפיסת הפרטיות של גוגל נובעת מתפיסת המוצר שלה - שהוא אנחנו. אנחנו המשתמשים והמידע שהיא קוצרת מאיתנו, הם הסיבה לדו"חות הרבעוניים המצויינים של החברה. ההתנהגות שלנו מנוטרת במגוון של פלטפורמות ושירותים, והמידע הזה משמש להנעת פלטפורמת איסוף המידע ומכירתו למפרסמים של גוגל.

בתגובה לממצאים אמרה גוגל כי "אנחנו במכוון מגבילים את הרזולוציה של חיישני התנועה בכרום, וב-2019 הצגנו בקרים שמאפשרים למשתמשים לחסום אתרים מלגשת לחיישן התנועה כליל. אנחנו לוקחים את ביטחון ופרטיות המשתמשים שלנו ברצינות, ואנחנו כל הזמן עובדים על אמצעים לשפר אותן בכרום", אמר דובר מטעמה לפורבס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כיצד אפשר לבטל את הגישה לחיישן התנועה?

  • פתחו את הדפדפן ולחצו על כפתור התפריט (שלוש נקודות)
  • לחצו על הגדרות - "הגדרות לאתרים"
  • הקליקו על "חיישני תנועה"
  • לחצו על המתג לביטול ההרשאה
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully