וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא גוגל: You.com רוצים לתת לכם חיפוש אחר ברשת

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 11:59

לשלל מנועי החיפוש המתחרים בגוליית שהוא גוגל, מצטרף עכשיו You.com שנכנס לבטא פתוחה. במקום תשובה אחת החלטית, הוא נותן לכם מבחר תוצאות ומחזיר אותנו לימים שחיפוש ברשת היה לא רק גוגל

YOU.COM. צילום מסך,
YOU.COM/צילום מסך

לאחרונה, לאור בעיות הפרטיות הקשות שנלוות לשימוש בגוגל, ההבנה של מה נעשה עם המידע האישי שלנו (גם בכרום, כמו שפירסמנו כאן), שלל מנועי חיפוש מנסים להציע אלטרנטיבה לגוגל ועם פחות
פגיעה בפרטיות שלנו.

למתחרים החדשים הצטרף השבוע You.com, שנכנס לבטא פתוחה. בשעה שגוגל כן מנסה להציע את "התשובה הכי נכונה" בהסתמך על כמה אנשים מקליקים על תוצאה מסויימת, ורתימת חוכמת המונים, You.com בא בגישה שונה: הוא לא מתיימר להציע אמת החלטית, ומציע שלל תוצאות רלוונטיות מרחבי הרשת, בלי יומרה להחלטיות, כמו שמנועי חיפוש היו פעם.

בשעה שגוגל ניכסה לא מעט שטח לעצמה ולמוצרים שלה מנפח המסך, כולל תשובות לשאלות קשורות שאף אחד לא ביקש (ולא תמיד מניבות מידע מהימן), You.com פשוט מציע תוצאות רלוונטיות מרחבי הרשת. לחלק מהחיפושים אגב, כמו תמונות וקטעי וידאו, הוא משתמש ב-Bing.

אז You.com קצת מתקשה בשאלות ידע קונקרטיות ושאלות טריוויה בשפה טבעית ("מי ראש הממשלה?", למרות שהוא מעלה את עמוד הוויקיפדיה של בנט), אבל הוא מוציא תוצאות מאוד טובות בחיפוש אחרי מידע שימושי ומדריכים. ניסינו איתו ביטויים כמו How to peel an orange או "איך לבשל ביצה?" וקיבלנו תוצאות שהיו מאוד רלוונטיות ושימושיות.

ל-You.com, שנוסד על ידי צמד יוצאי חברת Salesforce הגדולה, אין עוד ממש מודל עסקי. מה שכן, הם שמים דגש על פרטיות, מבטיחים לא למכור את המידע האישי שלנו לטובת פרסומות כמו גוגל, מאפשרים מצב חיפוש אנונימי שבו אפילו כתובת ה-IP שלנו לא נשמרת ועוד. מעניין לראות איך והאם הפרויקט המסקרן הזה ישרוד, אבל אתם מוזמנים לנסות בעצמכם ולקבל חוויה שהיא לא גוגל.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully