וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא, הכפתור הזה באינסטגרם לא יגדיל לכם את החשיפה

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 11:26

סרטון ויראלי הצליח ליצור סערה סביב כפתור נסתר בהגדרות של האפליקציה - וגם תקווה ללא מעט משתמשים. האם זה נכון? שאלנו את מטא (פייסבוק, בשבילכם) וחזרנו עם תשובה מאוד ברורה

אינסטגרם. ShutterStock
אינסטגרם/ShutterStock

"ראית את את הסרטון שמסביר על הגדלת החשיפה בסטורי?" - השאלה הזאת הופיעה בלא מעט הודעות שהגיעו בימים האחרונים לתיבה בחשבון האינסטגרם הפרטי שלי, וטענו כי על רקע הירידה בחשיפה ברשת החברתית, קיים כפתור סודי בהגדרות האפליקציה "שיכול להגדיל את החשיפה לפוסטים".

כידוע, קידום של של פוסטים באינסטגרם הוא אומנות בפני עצמה, והגורמים להצלחה של פרופיל כלשהו בדרך כלל נסתרים. הפתרון, לכאורה, התגלגל בסרטון רילס ויראלי שפרסמה אושיית אינסטגרם אמריקנית, שנכון לכתיבת שורות אלה הגיע כבר ל-19.6 מיליון צפיות.

סרטון הרילס שעורר את הסערה:

ההסבר - והאמת

ה"פתרון" שכולם מדברים עליו כולל כמה צעדים פשוטים - כנסו להגדרות - לחצו על "חשבון" ואז על הכפתור "Sensitive Content Control" (בקרת תוכן רגיש). לאחר מכן, יש ללחוץ על Allow - ולהתיר לאפליקציה להציג לנו תוכן רגיש. חושבים שזה יגדיל לכם את החשיפה? צר לנו לאכזב.

למעשה, מדובר בכפתור שאינסטגרם השיקה כבר בחודש יולי האחרון. מה הוא עושה? התשובה כתובה באפור על גבי אינסטגרם: "הגדרה זו יכולה לעזור לך לשלוט בכמות התמונות והסרטונים שאתה עשוי למצוא כפוגעניים או מרגיזים בדף ה-Explore. זה לא שולט במה שאתה רואה בהודעות, ברילס, בסטוריז בפיד או בתוכן המומלץ עבורך".

כדי לבדוק את העניין לעומק, פנינו למטא, החברה-האם של אינטסגרם, ושם מסרו לוואלה! טכנולוגיה כי "מדובר במיסאינטרפרטציה" (פירוש מוטעה). לדברי מטא, המטרה היא להגביל את הנראות של פוסטים מסוימים שסומנו כתכנים רגישים, כדי לעזור למשתמשים להימנע מפוסטים שהם מעדיפים לא לראות - עם רמיזות מיניות או ביטויי אלימות. כלומר, זה השינוי היחיד שתראו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, מסביר על הפיצ'ר המדובר:

"נוצרה היסטריה קלה שגרמה לפניות דיי רבות אליי לעמוד ששאלו אותי על הנושא, אבל כמובן שמדובר בשטויות לא מבוססות". אומר גל לביא, מומחה לרשתות חברתיות, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "כל מי שיש לו ידע באינסטגרם ברמה המקצועית ולא החובבנית יודע שמדובר בהגדרה לגיטימית שקיימת כבר תקופה בכל הרשתות והפעם ניתנת לנו האפשרות לבחור את רמת הצנזור".

ברשת החברתית התייחסו לפיצ'ר בהרחבה בהשקה בחודש יולי האחרון, ומסרו כי התכנים שיוסתרו מהפלטפורמה "לא בהכרח מפרים את כללי הקהילה של הפלטפורמה, אך עלולים לייצר חוסר נוחות או לפגוע באנשים מסוימים, כמו תכנים עם רמיזות מיניות או ביטויי אלימות".

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully