וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסק נגד צוקרברג: המטאוורס זו רק מילה לשיווק כרגע

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 13:37

אילון מאסק סבור שהחזון של צוקרברג לעולם וירטואלי תלת ממדי, המטאוורס, אופטימי מדי. לדעתו כרגע, זו רק מילה שנשמעת מגניב כדי לשווק את הרעיון וייקח לזה עוד הרבה זמן לתפוס

אילון מאסק. Britta Pederson, AP
אילון מאסק/AP, Britta Pederson

פעם חשבו שהאינטרנט, זה לא יתפוס. בראיון מ-1995 עם ביל גייטס, דיוויד לטרמן לועג לדברים שכיום נראים לנו מובנים מאליהם, כמו שידור של משחק בייסבול ברשת. אילון מאסק שיתף את הסרטון הזה בציוץ, בהתייחסו למטאוורס, העולם הווירטואלי הרחב שמארק צוקרברג הציג בחזונו לפני מספר שבועות.

מאסק לא נגד הרעיון, שכבר זכה גם לשם web3 (לא לבלבל עם W3C), אבל הוא סבור שכרגע המטאוורס זו רק מילת באזז שיווקית, ולא משהו אמיתי. "אני לא אומר שזה אמיתי (המטאוורס)", כתב מייסד טסלה בטוויטר. "נראה יותר כרגע מילה שיווקית מאשר מציאות - אני רק תוהה איך העתיד ייראה בעוד 10,20,30 שנה. 2051 נשמעת עתידנית בטירוף!", כותב מאסק.

פייסבוק, מטא. GettyImages
מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא/GettyImages

בשעה שמאסק סבור שהמטאוורס, זה לא יתפוס - אלא בעוד עשרות שנים אולי, צוקרברג בהחלט שם את יהבו על המיזם החדש, וחברות כמו פייסבוק או מטא בשמה החדש, שועטות קדימה עם העולם הווירטואלי.

אבטיפוס ראשוני למפתחים כבר קיים, וגירסאות לעסקים ועוד יצאו בקרוב. צוקרברג העריך שהמטאוורס יאומץ בצורה רחבה בתוך 5-10 שנים. באופן דומה, בורסת וול סטריט מגיבה בחיוב לרעיון של עולם וירטואלי: מטבעות קריפטו הקשורים למטאוורס זינקו באופן יוצא דופן במרוצת השנה, והעולם הווירטואלי החדש מוערך כולו בטריליון דולר פוטנציאליים, בעיקר כמובן, כשוק לפרסום.

מאסק כאמור, קצת יותר סקפטי - וזה מהאיש שחזה שנגיע למאדים עד 2024, כן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully