וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגיד שלום לכרום: חמש אלטרנטיבות לדפדפן של גוגל

23.1.2023 / 9:09

כרום הפך אולי להיות ברירת המחדל והמילה הנרדפת לדפדפן, אבל זה לא חייב להיות ככה. הנה 5 אלטרנטיבות לא פחות טובות מכרום, עם חוויה אחרת ושלא עושות רווח על גב הפרטיות שלכם

גוגל כרום. AP
דפדפן כרום/AP

כרום הוא הדפדפן הפופולרי ביותר בעולם, עם למעלה משלושה מיליארד משתמשים. אבל כרום, כפי שאתם יודעים, גם שייך לגוגל. וגוגל, ובכן, בואו נגיד שהפרטיות שלכם לא בראש סדר העדיפויות שלה (רווחים ודו"חות רבעוניים מוצלחים באים הרבה לפני). לאחרונה יש לא מעט דיווחים (דיווחנו עליהם גם כאן בערוץ) על בעיות פרטיות בכרום. אז אם אתם רוצים להגיד שלום לכרום ולהפסיק לשלם לגוגל במטבע הקשה של הפרטיות שלכם, הנה חמש אלטרנטיבות מוצלחות.

מיקרוסופט Edge

רבים מקוראינו, במיוחד המבוגרים שבהם, לא זוכרים למיקרוסופט חסד נעורים בגלל אקספלורר. לא רק שהוא היה חלק מרכזי במלחמות הדפדפנים, אקספלורר פשוט היה דפדפן גרוע. הוא היה כבד ואיטי, ומיקרוסופט התעקשה לדחוף לנו אותו בגרון - עד שבא כרום.

אבל לפני שאתם ואתן מעקמים את האף כלפי עוד דפדפן מבית מיקרוסופט שמגיע מובנה עם הווינדוס שלכם, Edge או אדג' הוא לא אקספלורר. מדובר באופרה אחרת לגמרי (משחק מילים מכוון):

ראשית, Edge מבוסס על כרומיום. למי שלא יודע מה זה, כרומיום היא גירסת הקוד הפתוח של כרום ושעליה מבוסס גם כרום עצמו. מה שאומר שמבחינת המנוע, אתם מקבלים את אותו המנוע של כרום, וזה אומר שגם תוכלו להתקין עליו את כל התוספים שאתם רגילים ורגילות אליהם מכרום, ישירות מה-Chrome Web Store.

Microsoft edge. מיקרוסופט,
מיקרוסופט Edge/מיקרוסופט

אבל מיקרוסופט הוסיפו כאן מיליון שפצורים, שמשתלבים מצויין אם אתם גם ככה עובדים עם כלים אחרים של מיקרוסופט. ממידע, דרך אוספים, הגדרות פרטיות מתקדמות, טאבים שמנמנמים כדי לחסוך משאבים ועוד מלא תכונות שימושיות. תנו לו הזדמנות, הוא יפתיע אתכם.

מוזילה פיירפוקס

פיירפוקס הוא אחד הדפדפנים הכי וותיקים שקיימים, והוא מופק על ידי הקרן ללא מטרות רווח, מוזילה. על אף שהוא איבד נתח שוק עצום לטובת כרום, הוא עדיין אחד מהדפדפנים שומרי הפרטיות הטובים שבנמצא. חוץ מזה שהוא מונע שתילה של טרקרים (רכיבי מעקב קטנים המשמשים מפרסמים ומנטרים את הגלישה שלכם) כברירת מחדל, ומונע תיעוד של "טביעת האצבע" הגלישתית שלכם (יש דבר כזה), הוא מכיל המון כלים שימושיים כמו מנהל סיסמאות, צפיה בווידאו בתמונה בתוך תמונה ועוד.

לפיירפוקס יצאה בדיוק גירסה טריה השבוע, 8 פברואר, היא גירסה 97, ואתם מוזמנים לנסות אותה. פיירפוקס זמין לכל הפלטפורמות שאתן מכירות: ווינדוס 11, מק, אנדרואיד, iOS וכמובן לינוקס. פיירפוקס מאוד פופולרי בקרב משתמשי לינוקס.

להורדה

Brave

Brave הוא דפדפן צעיר יחסית, אבל שהספיק לצבור תאוצה ולעשות לא מעט רעש, ובצדק. ראשית זהו דפדפן ממוקד פרטיות. הוא חוסם פרסומות כברירת מחדל, מה שאומר שיש לכם גלישה יותר מהירה (גם פיירפוקס עושה את זה, אגב). והוא משתמש במנוע חיפוש משלו, שגם נקרא Brave.

הוא מבוסס גם הוא על כרומיום, ככה שכל התוספים שלכם מהחנות כרום יעבדו גם כאן, ויש לו עוד כמה תכונות מסקרנות כמו ניהול ארנק קריפטו, או היכולת לשלם ליוצרי תוכן שאתם קוראים ברשת באמצעות Rewards, שזה די מגניב.

להורדה

דפדפן Brave. Brave,
דפדפן Brave/Brave

Vivaldi

ויוולדי. ויוולדי, כשמו של המלחין, הוא "דפדפן בן" של אופרה הפופולרית, ומיוצר בידי קבוצה של מפתחים שפרשו מאופרה. הוא מבוסס על שילוב של כרומיום עם המנוע בלינק. הוא כולל מלא כלים מובנים (אפילו תוכנה לניהול דואר), והעיקר שבו היא היכולת להתאים אותו לטעמכם. ויוולדי נבנה כך שאפשר לשנות ולהתאים בו כל חלק שרק תרצו, לצד תכונות פרטיות מתקדמות שכבר הזכרנו כאן מדפדפנים אחרים.

האנשים שמאחורי ויוולדי מגיעים עם תודעת פרטיות ותודעה חברתית מאוד חזקה, וזה גם ניכר בדפדפן, שיוצריו רואים במשתמשים שלו לא רק משתמשים אלא חלק מתנועה חברתית. בקיצור, ויוולדי הוא מאוד שונה בנוף, ואחד הדפדנים המסקרנים.

להורדה

אופרה

אחרון חביב: אם אומרים לכם אופרה ואתם חושבים ישר שמדובר בדפדפן מיושן, תחשבו שוב. למעשה אופרה לא שוקטים על שמריהם, והם אחת מחברות הדפדפנים הכי חדשניות שבנמצא - אם לא הכי חדשנית. מלבד מיזמים שונים שלהם באפריקה, אופרה הוציאו ממש לפני כמה שבועות דפדפן קריפטו שגם תומך ב-Web3, הדור הבא של הרשת וזהו הדפדפן הפופולרי הראשון לעשות זאת, וממש בשבוע ששורות אלה נכתבות, הם גם הדפדפן הראשון לתמוך בכתובות אתרים באמוג'י.

לאופרה יש כמה "טעמים", כמו דפדפן מיני שנועד לחסוך בזיכרון בסמארטפון ואילו למחשבים שולחניים וניידים יש להם מלבד דפדפן הקריפטו (שכולל גם ארנק מובנה), גם דפדפן ייעודי לגיימרים בשם GX והדפדפן הראשי שלהם עמוס כל טוב: יש בו VPN חינמי מובנה, הטמעה ישירה לשירותי מסרים ככה שתוכלו לנהל גם את הוואטסאפ שלכם ישירות מהדפדפן בלי צורך בלשונית ייעודית, חלוקה לחללי עבודה ועוד המון המון תכונות. אם אתם מחפשים דפדפן שהוא גם כלי עבודה עצמתי ומרכז לכם כל תכונה אפשרית במקום אחד, אופרה זה הדפדפן בשבילכם.

להורדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully