וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Galaxy S22 Ultra: מלך האנדרואיד החדש

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 16:47

האם שווה להיפרד מיותר מ-4,700 שקלים בשביל הסמארטפון המתקדם של סמסונג? תלוי איך מסתכלים על זה. אחרי כשבועיים עם מכשיר הדגל החדש חזרנו עם כמה מסקנות - ובעיקר שמחים על חזרתו של העט החכם

Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy S22 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לצד ה-Galaxy S22 וה-Galaxy S22 Plus שהוכרזו בתחילת החודש שעבר, סמסונג הציגה גם את דגם הפרימיום החדש שלה, ה-Galaxy S22 Ultra, שהוא גם היורש של סדרת ה-Note האהובה וכולל את העט החכם שכה מזוהה עם המותג. אז האם יש בו בשורה מעבר? הנה מה שחשבנו עליו, אחרי כשבועיים של שימוש בסמארטפון.

עיצוב

במבט ראשון ה-Galaxy S22 Ultra נראה שונה באופן מהותי מהדגם שהשיקה סמסונג בשנה שעברה ומחזיר את קו העיצובי המוקפד של סדרת ה-Note: חלק עליון ותחתון שטוח לחלוטין, מסך מעט קמור לצדדים וגב העשוי זכוכית. מנגד, השטח הייעודי לעדשות חתוך במדוייק על פי צורתן במקום ריבוע מגושם - דבר ששומר על היוקרתיות של המכשיר.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

בניגוד לאחיו הקטנים, ובגלל שיש הבדלים בגדלי המסך ובפיצ'רים נוספים, המכשיר שוקל די הרבה - 228 גרם, וכמעט בלתי אפשרי לתפעל אותו ביד אחת. זה לא אומר שתרגישו שאתם מגבילים את עצמכם בשימוש, אבל אם תוסיפו כיסוי לכל הסיפור הוא עשוי להרגיש מעט מגושם.

Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שונה באופן מהותי מהדגם שהשיקה סמסונג בשנה שעברה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך

כצפוי מסמסונג, המסך המרהיב מגיע בגודל 6.8 אינץ' ברזולוציה איכותית של 3088 על 1440 פיקסלים בטכנולוגיית Dynamic AMOLED 2X, כולל קצב רענון תמונה של 120 הרץ המאפשר לתנועה במסך להיראות טוב יותר וחלק יותר.

בפועל, מדובר מדובר בתצוגה הטובה ביותר מבין המכשירים רבים שיש היום בשוק, וסרטים ומשחקים נראים עליו מצוין. הוא חד מאוד (מאוד!), הצבעים עשירים ולא מוגמזים, וניתן לתפעל אותו בצורה נוחה מאוד גם באור השמש. המעבר בין תפריטים ובין מסכים חלק מאוד, והצפייה מאוד נעימה לעין.

Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
השטח הייעודי לעדשות חתוך במדוייק על פי צורתן במקום ריבוע מגושם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כמו במכשירים אחרים של סמסונג מהשנים האחרונות, לטובה או לרעה, ל-Galaxy S22 Ultra יש מסך גולש לצדדים, וכמעט אין שוליים. יש שיגידו שמדובר בהחלטה אנטי-צרכנית שעלולה להפריע לחווית השימוש, אך עם זאת ברגע שתכניסו את המכשיר לכיסוי סביר שפחות תבחינו בהבדל.

Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך מרהיב/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים

המכשיר זמין עם שתי ערכות שבבים - הגרסה הבינלאומית עם מעבד Exynos 2200, שספג לא פעם ביקורת בשל הבדלים משמעותיים לכאורה בביצועים, וזו שנמכרת בישראל, בארה"ב ובסין עם מעבד Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום.

בכל מקרה, בפועל, בכל הקשור לביצועים של המכשיר הסירו דאגה - די בשילוב של שבב ה-Snapdragon המתקדם ביותר עם 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM) כדי לקבל ביצועים מפלצתיים, שהם למעשה הרבה יותר ממה שאתם באמת צריכים.

Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בכל הקשור לביצועים של המכשיר הסירו דאגה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

וזה ממש לא משנה כמה אפליקציות תפתחו בו-בזמן או תכבידו על המכשיר, אין שיהוי, גמגומים ובקיצור זה לא יזיז ל-Galaxy S22 Ultra. מנגד, לעומס יש גם מחיר - התחממות בגב המכשיר, בעיקר בזמן טעינה או שימוש בשמש ישירה.

וזה לא הכל, זמן הסוללה (בקיבולת 5000 מיליאמפר/שעה) הספיק לנו ליום עבודה מלא - משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הלילה. חשוב לציין: באריזה תקבלו כבל בלבד, ללא מטען.

העט חוזר

עט הסטיילוס (S Pen) המוכר מסדרת ה-Note, קיבל שדרוג משמעותי: סמסונג מבטיחה זמן תגובה של 2.8 מילישניות - קרוב מאוד לאשליה של כתיבה אמיתית בעט. הבשורות הטובות: זה מורגש. הרבה יותר נוח וטבעי לשרבט על המסך, בזכות שילוב של בינה מלאכותית.

יתרון נוסף הוא למי שמעדיף לעשות שימוש בעט על פני אצבע - בהחלט ה-S22 Ultra מצליח לעשות את זה בצורה כמעט מושלמת, ולא בערך. כמו כן, ברגע שתוציאו את העט תוכלו להתחיל לעבוד איתו - למשל לכתוב הערה או ליצור מסמך. וכן, כמו בסדרת ה-Note גם כאן תוכלו להשתמש בסטיילוס כשלט רחוק בזמן צילום.

Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
עט הסטיילוס (S Pen) חוזר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה טובה, וזהו

בגזרת הצילום, בגב המכשיר תמצאו ארבע מצלמות בסך הכל:

  • מצלמת 108 מגה-פיקסל ראשית, עם מפתח צמצם f/1.8, ייצוב אופטי (OIS) ופוקוס אוטומטי
  • חיישן 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2 לצילום בזווית רחבה
  • מצלמת טלפוטו ברזולוציה של 10 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4, ייצוב אופטי (OIS וזום אופטי עד פי 3
  • מצלמת טלפוטו נוספת ברזולוציה של 10 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/4.9, ייצוב אופטי (OIS) וזום אופטי עד פי 10

כידוע, התמה העיקרית שסמסונג מקדמים לאורך כל ההשקה של ה-S22 Ultra הוא מערך הצילום. אז מה כבר אפשר לחדש ביכולות הטכניות בעידן שרוב הסמארטפונים נראים לנו אותו הדבר? נראה שלא יותר מדי - וזה לא בהכרח דבר רע.

על אף הציון הנמוך שקיבל המכשיר במעבדה של DxOmark (ספציפית עם מעבד Exynos שלא נמכר בישראל), מדובר במצלמה מעולה, בין הטובות שנתקלנו בהן. מלבד מקרים בודדים, בהם צילמתי בתוך מבנה בתאורה לא טובה או בצילום בזום פי 10 - כל התמונות שצילמתי עם המכשיר יצאו נפלא, עם איזון צבעים מעולה וחדות טובה.

צילום עם ה-Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חדות גבוהה במיוחד. צילום עם ה-Galaxy S22 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy S22 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שינויי ההגדלה והזום ניתנים לשליטה בעזרת כפתורים המספקים קיצורי דרך נוחים לשימוש. עם זאת, בצילום בזום פי 10 החדות פחות טובה ונוצר גרעון בתמונה. עם זאת, מצב הלילה הצליח להפתיע אותנו: התמונות יצאו ברורות ללא מריחה וללא תאורה מלאכותית מוגזמת.

גימיק נוסף שלא ברור אל מי סמסונג מכוונת, הוא הזום פי 30 ופי 100. מדובר בזום דיגיטלי (מלאכותי) שנעשה באמצעות בינה מלאכותית, ונועד להחליף את הזום האופטי עם כצפוי, פשרות באיכות.

צילום עם ה-Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גם במצב לילה – התמונה ברורה ללא מריחה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום בזום פי 10 עם ה-Galaxy S22 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy S22 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בכל הנוגע למצלמה הקדמית (סלפי), שכוללת חיישן 40 מגה-פיקסל, יש אמנם הבדל מהותי באיכות התמונה בהשוואה למערך הצילום האחורי, אך עדיין מדובר בתוצאה יותר מטובה. כמו כן, מצב טשטוש רקע (אפקט בוקה) עושה את העבודה בצורה מצוינת.

צילום סלפי עם ה-Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום סלפי עם ה-Galaxy S22 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy S22 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה: שווה את המחיר?

קשה לראות הצדקה להוציא יותר מ-4,700 שקלים על טלפון חכם, אבל ה-Galaxy S22 Ultra מקיים כמעט את כל ההבטחות שלו, כולל כל היתרונות של סדרת ה-Note, ומבחינת המפרט והביצועים הוא מהסאמרטפונים הטובים שאפשר לקנות היום.

צריכים עט סטיילס, מחפשים מצלמה מצוינת ומסך גדול? ה-S22 Ultra בשבילכם. זקוקים לקצת פחות מזה? גם ה-S22 Plus או S22, שהם דגמים לא פחות טובים ממנו, בהחלט עשויים להתאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully