וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום נכנס לתוקף: רוסיה חסמה את אינסטגרם

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 16:47

הממשל הרוסי חסם את הגישה לרשת החברתית - ו-80 מיליון משתמשים מנותקים מהפלטפורמה. משפעינית רשת רוסיה: "תארו לעצמכם שפוטרתם לגמרי מהעבודה ואתם לא מקבלים הכנסה"

רוסיה, אינסטגרם. רויטרס
רוסיה, אינסטגרם/רויטרס

המתיחות בין מוסקבה לעמק הסיליקון: אחרי שהודיעה על כך באופן רשמי בסוף השבוע - רוסיה חסמה היום (שני) את הגישה לאינסטגרם ל-80 מיליון משתמשים בשטחה. אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, הגדיר את ההחלטה כ"לא נכונה".

כזכור, הרוסקומנדזור, הרגולטור האחראי על פיקוח וצנזורה על התקשורת ברוסיה, הגביל את הגישה לאינסטגרם בתגובה להחלטת מטא לאפשר קריאות לאלימות נגד פוטין וצבא רוסיה. "כתוצאה מהפלישה הרוסית לאוקראינה, החלטנו לאפשר באופן זמני ביטויים פוליטיים ואלימים שבדרך כלל היו מפרים את המדיניות", נמסר מטעם מטא לסוכנות הידיעות רויטרס.

משרד התובע הכללי של רוסיה מסר בסוף השבוע כי מעתה יגדיר את מטא כ"ארגון קיצוני ופעילות החברה תיאסר במדינה". במקביל, יו"ר הפרלמנט הרוסי, ויאצ'סלב וולודין, הצהיר שיש לפעול באופן משפטי נגד ההחלטה של הרשת הרשת החברתית.

במהלך סוף השבוע, משפיעים רוסים באינסטגרם פרסמו לעוקבים שלהם הודעות פרידה, ועודדו אותם לעקוב אחריהם בפלטפורמות אחרות - כמו טלגרם, או לחילופין להוריד תוכנת VPN על מנת לעקוף את ההגבלה במדינה.

הוושינגטון פוסט פרסם הבוקר (שני) כי משפעינית האופנה הרוסית, קארינה ניגאי, הגיבה להחלטה בבכי בשידור חי ואמרה ל-2.9 מיליון עוקביה: "זו העבודה שלי. תארו לעצמכם שפוטרתם לגמרי מהעבודה ואתם לא מקבלים הכנסה בכלל, אבל במקביל יש לכם הוצאות על המשפחה שלכם, על הצוות שכפוף לכם, ואז פתאום אין לכם איך לשלם להם".

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully