וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: שיקום השותפות בתחנת החלל הבינלאומית - רק לאחר הסרת הסנקציות

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 10:48

ראש סוכנות החלל הרוסית הודיעה שבשל הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, מוסקבה לא תשתף פעולה בדברים הקשורים בשיקום תחנת החלל הבינלאומית

תחנת החלל הבינלאומית (ISS) נראית ממעבורת החלל Endeavour של נאס"א. nasa, GettyImages
תחנת החלל הבינלאומית/GettyImages, nasa

דמיטרי רוגוזין, ראש סוכנות החלל הרוסית רוסקומוס, הודיעה כי תפסיק לעבוד עם נאס"א וסוכנויות חלל מערביות אחרות על תחנת החלל הבינלאומית (ISS). רוגוזין תקף אתמול (שבת) את הסנקציות הבינלאומיות נגד רוסיה ואמר ששיתוף פעולה בין סוכנות החלל לעמיתיה המערביים יתאפשר רק לאחר הסרתן.

"מטרת הסנקציות היא להרוג את הכלכלה הרוסית, להכניס את עמנו לייאוש ולרעב ולהפיל את ארצנו על ברכיה. ברור שהם לא יצליחו, אבל הכוונות ברורות". כך צייץ רוגוזין בטוויטר. "אני מאמין ששיקום היחסים הנורמליים בין השותפים בתחנת החלל הבינלאומית ובפרויקטים אחרים אפשרי רק כאשר תתקיים הסרה מלאה וללא תנאי של סנקציות בלתי חוקיות".

רוגוזין אמר שרוסקוסמוס תגיש הצעות לסיום עבודתה עם נאס"א וסוכנויות חלל בינלאומיות אחרות לרשויות רוסיה. לא ברור כיצד ההחלטה תשפיע על תחנת החלל, שכן התחנה אינה שייכת למדינה מסוימת. ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה, קנדה ויפן מפעילות את התחנה באמצעות הסכם שיתוף פעולה בין המדינות. לעומת זאת, סוכנות רוסקומוס היא קריטי לפעילות ה-ISS. זאת, משום שסוכנות החלל הפדרלית של רוסיה דואגת לבקרה והנחיה בתחנה כולה.

20 התמונות הטובות ביותר של כדור הארץ מתחנת החלל הבינלאומית בשנת 2020/NASA JOHNSON

זו לא הפעם הראשונה שרוגוזין או הרוסים משמיעים איומים מהסוג הזה. בחודש שעבר פרסם הצהרות דומות, תוך שהוא מציג מפה למיקום אפשרי של נפילת התחנה ומציין שזה לא יהיה בשטחה של רוסיה: "האוכלוסיות של מדינות אחרות, במיוחד אלה המונהגות בידי "כלבי המלחמה", צריכות לחשוב על המחיר של הסנקציות נגד רוסקוסמוס", וכינה את המדינות שהטילו את הסנקציות "מטורפות".

בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר, ארה"ב ומדינות רבות אחרות הטילו סנקציות קשות על רוסיה. הסנקציות הללו הובילו לכך שלתושבי רוסיה אין גישה לשירותים רבים של המערב, כולל Apple Pay ו-Google Pay. הסנקציות אף מקשות על עסקים רוסים לפדות את הרווחים שלהם מפלטפורמות של שוק מקוון כמו Steam.

ה-ISS היא לא תוכנית החלל המשותפת הראשונה שנמצאת בחוסר ודאות עקב המתיחות הגוברת בין המערב לרוסיה. בחודש מרץ, רוסקוסמוס אמרה שלא תעביר את לווייני האינטרנט של OneWeb לחלל עד שממשלת בריטניה תמכור את חלקה בחברה. באותו חודש, סוכנות החלל האירופית הודיעה שהיא משעה את משימתה המשותפת ExoMars עם רוסקוסמוס.

  • עוד באותו נושא:
  • תחנת החלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully