וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק באייפון שהציל את חייו של גולש סנובורד שנפל לעומק של 5 מטרים בשלג

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 15:24

עם סוללה על 3% באייפון שלו, תקוע רק עם אות 3G, גולש סנובורד שנפל לסדק בשלג בגובה רב נזכר בטריק בטלפון שבלעדיו היה מת

טים בלייקי מראה כיצד הפעיל את שירות ה-SOS בטלפון שלו/mrtimblakey

גבר בריטי שנפל לתוך סדק בקרח בזמן סנובורדינג חשף את הסיפור המדהים של איך האייפון שלו הציל את חייו.

בניו יורק פוסט דווח שטים בלייקי, בן 41, עלה לבדיו לגובה של 10,000 רגל (3 ק"מ) מחןץ למסלול החלקה מסודר במעלה הר בשוויץ, כאשר נפל לעומק של 5 מטרים דרך סדק נסתר בקרח. הוא היה נופל עמוק יותר וכנראה מת לולא נחת על תלם שלג שהיה מתחתיו.

בלייקי והאיש שהציל את חייו

בפוסט שכתב באינסטגרם ב-27 במרץ, בלייקי תיאר כיצד תכונת החירום SOS של האייפון שלו הייתה זו שהצילה אותו. התוכנה, המופעלת באמצעות כמה לחיצות מהירות, מתקשרת אוטומטית למספר החירום המקומי ושולחת לו את מיקומך.

"השבוע האחרון היה גל של רגשות והתבוננות פנימית ולא ממש ידעתי מה לעשות עם החוויה הזו", כתב בלייקלי. "תודה לאפל. שירות חמש הלחיצות על כפתור הצד שקורא לשירותי חירום - הוא נהדר במיוחד כשכל הזמן נופל שלג על המסך שלך"

עוד מקרה דומה

צעיר עם שבר בגולגולת ניצל ממוות בטוח בזכות השעון של אפל

לכתבה המלאה

למרות שמצא את עצמו כמה מטרים מתחת לפני הקרח, בלייקי אמר שעדיין היה לו לו חיבור 3G והטלפון שלו הצליח להזעיק את שירותי ההצלה השוויצרים למיקומו למרות שנותרו לו רק 3 אחוזים בסוללה שלו.

ככל הנראה עברו 20 דקות עד שהוא הצליח להשיג מישהו ונאמר לו לא לזוז, ובעקבות השיחה, בלייקלי יליד ניו זילנד צילם בזהירות את מה שיכול היה בקלות להיות מקום מנוחתו האחרון.

45 דקות לאחר מכן, הצליחו המחלצים לחלץ אותו מהחריץ בו היה כלוא והוא יצא מזה בשלום רק עם פציעה ברצועת קרסול ואמר שהוא חזר ללונדון "יחסית ללא פגע".

בלייקי אמר שהטלפון שלו הציל את חייו והמחשבה על האפשרות שלא הייתה לו גישה אליו באותו זמן "משאירה אותי ער בלילה".

צפו בו מספר על איך ניצלו חייו

הוא ממליץ לאחרים לא להיות כל כך רשלניים וחסרי אחריות כמוהו. "שבע-עשרה שנים אני עושה סנובורד, ורוב הפעמים האלה אני נמצא הרבה זמן לבד ובחוץ. לעולם לא אעשה זאת שוב לבד.הלא משנה כמה מנוסה אתה חושב שאתה, זו לא בדיחה. התפתתי לתחושת ביטחון מזויפת, מה שגם הוביל אותי להיות מאוד חסר אחריות בנוגע לחקר האזורים שבהם אני גולש".

השימוש בתכונה 'חירום SOS' ב-iPhone

שירות SOS באייפון. APPLE,
שירות SOS באייפון/APPLE

אז איך מפעילים את תוכנת הקריאה לשירותי ההצלה? כדאי שתזכרו את זה כי זה יכול להציל את חייכם יום אחד -

ליחצו על לחצן הצד של האייפון ועל אחד משני מכווני עוצמת הקול, עד שתראו את מחוון ה-SOS לשעת חירום. החליקו עם האצבע את כפתור ה-SOS כדי להתקשר לשירותי חירום. אם תמשיכו ללחוץ במקום זאת על לחצן הצד וכפתור עוצמת הקול, תישמעו התראה וטיימר ספירה לאחור יתחיל. המשיכו להחזיק את הכפתורים לחוצים עד שהטיימר יסתיים ושירותי החירום יוזעקו.

לאחר סיום השיחה, האייפון שלכם יבצע פינג לשירותי החירום עם מיקומכם הנוכחי, אלא אם תבחרו לבטל את האפשרות.

אם שירותי המיקום כבויים, הם יופעלו זמנית. אם המיקום שלכם משתנה, אנשי החילוץ יקבלו עדכון, ואתם תקבלו התראה כ-10 דקות מאוחר יותר.

כדי לעצור את העדכונים, הקישו על שורת המצב וביחרו "הפסק לשתף מיקום חירום".

אם תמשיך לשתף, תקבל תזכורת להפסיק כל ארבע שעות למשך 24 שעות.

נסו לזכור את זה איפשהו בחלק האחורי של המוח שלכם, כי אתם אף פעם לא יודעים מתי זה עשוי לעזור לכם ולהציל אתכם ממווות.

שירות SOS באייפון. APPLE,
שירות SOS באייפון/APPLE

והנה ההסבר המלא לפי האתר של אפל

כשאתם מבצעים שיחה באמצעות SOS, ה-iPhone מתקשר באופן אוטומטי למספר החירום המקומי. במדינות ובאזורים מסוימים, ייתכן שתצטרכו לבחור בשירות שאתם צריכים. לדוגמה, בסין היבשתית אפשר לבחור מבין השירותים: משטרה, כיבוי אש או אמבולנס.

אתם יכולים גם להוסיף אנשי קשר לשעת חירום. עם סיום שיחת החירום, ה-iPhone מודיע לאנשי הקשר לשעת חירום באמצעות הודעת טקסט, אלא אם כן תבחרו לבטל. ה-iPhone שולח את המיקום הנוכחי שלכם, ולפרק זמן מסוים אחרי הכניסה למצב SOS, אנשי הקשר לשעת חירום יקבלו עדכונים כאשר המיקום שלכם משתנה.

ביצוע השיחה ב-iPhone 8 ואילך:

iPhone שבו מוצג מחוון הכיבוי, המחוון 'כרטיס רפואי' והמחוון 'חירום SOS'. המחוון 'חירום SOS' מבצע ספירה לאחור.

לחצו לחיצה ממושכת על כפתור הצד ועל אחד מכפתורי עוצמת הקול, עד להופעת המחוון 'חירום SOS'.
גררו את המחוון 'חירום SOS' כדי להתקשר לשירותי החירום. אם ממשיכים ללחוץ לחיצה ממושכת על כפתור הצד ועל כפתור עוצמת הקול במקום לגרור את המחוון, מתחילה ספירה לאחור ונשמעת התראה. אם תמשיכו ללחוץ על הכפתורים עד לסיום הספירה לאחור, ה-iPhone יתקשר אוטומטית לשירותי החירום.

ביצוע השיחה ב-iPhone 7 או במכשירים קודמים:

לחצו במהירות על כפתור הצד (או הכפתור העליון) חמש פעמים. המחוון 'חירום SOS' יופיע. (בהודו, עליכם ללחוץ על הכפתור רק שלוש פעמים, ואחר כך ה-iPhone יתקשר באופן אוטומטי לשירותי החירום.)
גררו את המחוון 'חירום SOS' כדי להתקשר לשירותי החירום.
עם סיום השיחה, ה-iPhone ישלח לאנשי הקשר שלכם לשעת חירום הודעת טקסט עם המיקום הנוכחי, אלא אם תבחרו לבטל. אם 'שירותי מיקום' מושבתים, הם יופעלו באופן זמני. אם המיקום שלכם ישתנה, אנשי הקשר יקבלו עדכון ואתם תקבלו התראה כעבור 10 דקות.

אם אתם משתמשים בקיצור 'חירום SOS', עליכם להזין את קוד הגישה שלכם כדי להפעיל מחדש את ה-Touch ID, גם אם אינכם משלימים שיחה לשירותי החירום.

הפסקת שיתוף המיקום שלכם

בעת שיתוף המיקום שלכם, כל 4 שעות למשך 24 שעות תקבלו תזכורת להפסיק לשתף את המיקום. כדי להפסיק את העדכונים, הקישו על שורת המצב ובחרו 'הפסק לשתף את מיקום החירום'.

סיום שיחה

אם התחלתם את הספירה לאחור בטעות, תוכלו לבטל אותה. ב-iPhone 8 ואילך, שחררו את כפתור הצד ואת כפתור עוצמת הקול. ב-iPhone 7 או במכשירים קודמים, לחצו על הלחצן 'עצור' ואז הקישו על 'הפסק שיחה'.

אם אתם מתקשרים בטעות לשירותי החירום, תוכלו לסיים את השיחה. הקישו על הלחצן 'סיים שיחה' סמל סיום שיחה האדום, ולאחר מכן אשרו שברצונכם להפסיק את השיחה.

ב-iPhone 8 ואילך, ה-iPhone יכול להתקשר לשירותי חירום באופן אוטומטי. כאשר האפשרות 'להתקשר באמצעות לחיצה ארוכה' או 'להתקשר באמצעות 5 לחיצות' מופעלת ואתם מנסים לבצע שיחת חירום, ה-iPhone יתחיל בספירה לאחור וישמיע התראה. לאחר סיום הספירה לאחור, ה-iPhone יתקשר באופן אוטומטי לשירותי החירום.

כדי להפעיל הגדרות אלה:

פתחו את האפליקציה 'הגדרות' ב-iPhone.
הקישו על 'חירום SOS'.
הפעילו את האפשרות 'להתקשר באמצעות לחיצה ארוכה' או 'להתקשר באמצעות 5 לחיצות'.
אם תשביתו את האפשרות 'להתקשר באמצעות לחיצה ארוכה' או 'להתקשר באמצעות 5 לחיצות', עדיין תוכלו להשתמש במחוון 'חירום SOS' כדי לבצע שיחה.

קבלת סיוע במקרה חירום בעזרת טלפון Android

ניתן להשתמש בטלפון עם מערכת הפעלה אנדרואיד כדי להציג מידע למקרה חירום. במדינות מסוימות ואצל ספקים מסוימים, הטלפון יכול לשתף את המיקום שלכם עם שירותי החירום באופן אוטומטי.

חשוב: חלק מהשלבים האלה פועלים רק במכשירים עם Android מגרסה 12 ואילך.

שימוש במצב חירום

שלב 1: הפעלת מצב החירום
פותחים את אפליקציית ההגדרות בטלפון. .
מקישים על בטיחות ומצבי חירום ואז מצב חירום.
בוחרים הגדרות.
בוחרים את הפעולות למצב חירום.

שלב 2: שימוש בלחצן למצב חירום
אם יש מקרה חירום ונדרשים שירותי חירום, לוחצים על לחצן ההפעלה במהירות, 5 פעמים או יותר.

כדי שצוותי החירום יוכלו לאתר אתכם במהירות, המיקום של הטלפון יישלח במהלך חיוג או שליחת הודעת טקסט אל מספר חירום. לדוגמה, מחייגים 911 בארה"ב או 112 באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully