וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר עם שבר בגולגולת ניצל ממוות בטוח בזכות השעון של אפל

10.8.2021 / 1:41

בן ה-25 מספר כי חייו ניצלו בזכות הגדרת "זיהוי נפילה" בשעון של אפל. לדבריו הוא התעלף בשירותי בית החולים ושבר את הגולגולת. התראה שנשלחה לאביו דרך השעון הביאה אותו לחדר הניתוחים בזמן

הפיצ׳ר החדש ב-Apple Watch/יח״צ

ל-Apple Watch יש מוניטין מכובד בהצלת חיים, אם זה מד הדופק, האק"ג או זיהוי הנפילה המובנה שבו. ההגדרה האחרונה היא זו שהצילה את חייו של ברנדון שניידר בן ה-25. "השעון של אפל הציל את חיי", כך סיפר תושב לונג איילנד למגזין People, "נפלתי בשירותי בית החולים ואילולא ההתראה שנשלחה לאבי, כנראה שלא הייתי כאן כדי לספר על זה".

ברנדון שניידר, איש מכירות של אופני כושר, הוא אדם פעיל ובריא. הוא רץ 5-6 פעמים בשבוע ואף השתתף ב- 4 מרתונים. כמו חובבי כושר רבים, שניידר עוקב אחר מצבו הבריאותי דרך האפל ווטש שלו. לאחרונה, סיפר שניידר, השעון הזה הציל את חייו ממוות בטוח. הוא מספר כי החליט לפנות לטיפול בבית החולים לאחר שסבל מכאבי בטן עזים במשך ימים. "זה הרגיש שונה מכל מה שחוויתי בעבר. סבלתי מכאבים חזקים במיוחד", הוא אמר.

בליווי אביו הגיע שניידר לחדר המיון של בית החולים ב-12 ביולי. במהלך הביקור הוא ניגש לשירותים ושם איבד את הכרתו. "אני זוכר ששטפתי ידיים וחשבתי לעצמי, משהו הולך לקרות", סיפר שניידר, "אני לא זוכר שנפלתי על הקרקע או שקיבלתי מכה בראש, או כל דבר מהאירועים שהתרחשו לאחר מכן". למרבה המזל, שעון האפל שלו שלח התרעה לאביו על נפילתו וזה מיהר לקרוא לעזרה.

קיץ 10 של וואלה!שופס ו-וואלה! חוזר עם שוברים ואטרקציות במחיר מדהים

ברנדון שניידר מספר כיצד השעון של אפל הציל את חייו. Eyewitness News ABC7NY, צילום מסך
ברנדון שניידר מספר כיצד השעון של אפל הציל את חייו/צילום מסך, Eyewitness News ABC7NY

"ה- Apple Watch שלי זיהה נפילה קשה ולא הגבתי להודעה על המסך הדורשת תגובה תוך 45 שניות", סיפר שניידר, "הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון". הוא מספר גם כי בדיקות ה-CT גילו כי הוא סבל משבר בגולגולת והמטומות (צברי דם) מסכנות חיים. הוא עבר ניתוח מוח דחוף ויצא מזה בחיים.

רופאו, ד"ר דריאן סאטון, סיפר ל- ABC News כי זה אכן היה עניין של "במקום הנכון ובזמן הנכון". הוא אמר: "יש לו מזל עצום. ברפואה יש לנו אמירה שנקראת 'הזמן הוא המוח' וזה בעצם אומר שפציעה במוח היא אחת הפציעות שצריך להגיע אליה ולטפל בה כמה שיותר מהר, כי כל דקה שעוברת יכולה לספק נזק גדול למוח. אם הוא היה מגיע לחדר הניתוח כמה דקות מאוחר יותר, יש סיכוי שהוא לא היה שורד".

כעת ברנדון שניידר מודה לא רק לצוות הרפואי - אלא גם ליוצרי השעון שככל הנראה הציל את חייו. "מי שיש לו שעון של אפל, אני מבקש ממנו שישתמש באפשרות 'זיהוי נפילה'. אני לא יודע מה עורר בי את הרעיון מתישהו לפני התקרית שכדאי לי להפעיל את האפשרות הזאת. אני רוצה לעודד אנשים לעשות זאת".

צפו בסיפורו המלא:

זיהוי הנפילה של Apple Watch מופעל אוטומטית בהזנת גיל 55 ומעלה בעת הגדרת המכשיר. אולם, בני 18 ומעלה צריכים להפעיל את זיהוי הנפילה באופן ידני על ידי כניסה לאפליקציית Watch. יש להקיש על הכרטיסיה "השעון שלי" שבפינה השמאלית התחתונה של האפליקציה ולאחר מכן להקיש על "חירום SOS" ולהפעיל את האפשרות "זיהוי נפילה".

אם זוהתה נפילה קשה, השעון ירטוט על פרק כף היד, ישמיע אזעקה ויציג התראה. בנקודה זו, תוכלו לבחור לפנות לשירותי החירום - או לבטל את ההתראה על ידי הקשה על הכפתור "אני בסדר". אם השעון לא חש תזוזה במשך כדקה לאחר הנפילה, הוא ידווח לשירותי החירום או למי שהגדרת כאיש קשר למצב חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully