וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינים עוקבים אחרי הכוחות הרוסים עם מכשירי אפל שנגנבו מהם

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 12:40

הכוחות הרוסיים שפלשו לאוקראינה בוזזים מכשירי אפל ששייכים לאוקראינים - אלא שהאוקראינים מנצלים זאת, ומשתמשים ביכולת המעקב של המכשירים כדי לאתר את הכוחות

איירפודס 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
איירפודס 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בעבר דיווחנו כאן איך גנבי רכב עושים שימוש חכם אך קרימינלי בהתקני האיתור של אפל, ה-AirTags כדי לעקוב אחרי בעלי רכבי יוקרה לביתם במטרה לגנוב את הרכב מאוחר יותר. אבל אזרחי אוקראינה המותקפים עושים באותה היכולת שימוש לטובה: הם משתמשים ביכולות האיתור המובנות במכשירי אפל כדי לעקוב אחרי תנועת הכוחות הרוסים שפלשו לארצם.

במסגרת המלחמה באוקראינה, הכוחות הרוסים לא בוחלים במעשי זוועה מסוגים שונים, כאשר אחד מהם הוא ביזה. מסתבר שהחיילים הרוסים מנכסים לעצמם מכשירי אפל של האוקראינים שכבשו, ממכשירי אייפון ועד אוזניות. אלא שבכל המכשירים של אפל כידוע, יש יכולת מעקב מובנית באמצעות Find my iPhone.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לאינסטגרם

בווידאו: תיעוד קשה של גופות ברחובות העיירה האוקראינית בוצ'ה ששוחררה מידי הרוסים/צילום: רויטרס

מסתבר שבאופן יצירתי, כמו גנבי הרכב בקנדה, האוקראינים עושים מהלימון של גניבת או שוד הגאדג'טים הפרטיים שלהם לימונדה, ומשתמשים בהם כדי להשיג מודיעין על תנועת הכוחות הרוסיים. כך למשל, אוקראיני אחד איתר את אוזניות האיירפודס הגנובות שלו בבלארוס, אזור שאליו נסגו חלק מהכוחות הרוסים.

האיתור הזה דווח בימים האחרונים בכלי תקשורת רבים בעולם. לא מן הנמנע שהאוקראינים עושים שימוש מודיעיני מושכל ומכוון לאיתור כוחות האוייב במידע הזמין להם - באדיבות רשת האיתור של אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully