וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביעור חמץ: כך תנקו קבצים לא נחוצים מהסמארטפון

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 13:22

הנייד שלכם עמוס בתמונות, גיפים וסרטונים ישנים? הגיע הזמן לניקיון פסח גם בטלפון. כך תעשו זאת, גם באנדרואיד, גם באייפון

סמארטפונים. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סמארטפונים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בדומה לפירורים של חמץ במרוצת כל השנה, גם הסמארטפונים שלנו צוברים פירורים: שאריות מאפליקציות שהסרנו, קבצים זמניים, ערימות של גיפים וברכות שנה טובה מונפשות מהדוד המבוגר ששלח אותן לכולם בקבוצה המשפחתית ועוד מיליון קבצים שאתם לא באמת צריכים, אבל תופסים לכם מקום באחסון של הטלפון (ראו גם המדריך שלנו משבוע שעבר לוואטסאפ) ומעיקים על המערכת. אז לא הגיע הזמן לניקיון פסח גם בטלפון? כך תעשו זאת, גם באנדרואיד, גם באייפון.

ניקיון פסח באנדרואיד

באנדרואיד (אייפוניסטים חכו רגע, תיכף יגיע גם תורכם, או דלגו פשוט לכותרת הביניים שלכם), למזלנו, גוגל כוללת בכל הגירסאות האחרונות אפליקציה מצוינת בשם Files מבית היוצר שלה (אם היא לא נכללת משום מה בהתקנה המקורית שלכם, אתם יכולים להוריד אותה מהפליי סטור, Files נתמכת בכל גירסת אנדרואיד מ-5.0 ומעלה).

סיימתם להתקין? יופי. פתחו את האפליקציה.

בחרו באפשרות שבתחתית המסך "שטח פנוי" (תרגום לא מוצלח ל-Clean), המסומנת על ידי שני כוכבים בעלי ארבע פינות. שם היצורון החמוד של גוגל (בכלל, בכל האפליקציה הזו יש הנפשות חמודות מאוד), עם כתר ומברשת אבק יציע לכם הצעות לניקיון המכשיר שלכם. בשביל זה אתם פה, לא?
ראשית תקפוץ לכם האפשרות של ניקוי קובצי זבל, קבצים זמניים ואחרים עם ציון של גודל המקום שזה יפנה לכם בטלפון. בצילום המסך המצורף זה חסך לנו לא פחות מ-1.22 גיגהבייט! לחצו על הכפתור האליפטי הכחול - זה ניקיון פשוט ובטוח.

ממשיכים לטאטא: אפליקציית ניהול הקבצים של גוגל מציעה כמה קטגוריות אפשריות לניקיון: מחיקת עותקים כפולים של קבצים (בשביל מה צריך שניים?), מחיקת ממים, מחיקת תמונות מטושטשות וצילומי מסך ישנים. כל אחת מהקטגוריות מאפשרת לכם בחירה פרטנית של איזה קבצים למחוק ואיזה קבצים לשמור.

אפליקציית Files. צילום מסך,
אפליקציית Files/צילום מסך

רוצים לעשות ניקיון קצת יותר עמוק? Files מאפשרת גם את זה. הקטגוריות הבאות, והכי יעילות לטעמנו בפינוי שטחי אחסון גדולים, הן מחיקת קבצים גדולים, שמראה לכם איזה קבצים באמת תופסים לכם הרבה מקום בטלפון, מחיקת קבצים מכרטיס הזיכרון, מחיקת קבצים מתיקיית הורדות ולבסוף - הסרת אפליקציות שאתם לא משתמשים בהן הרבה. בשעה שהסרת אפליקציות היא הליך בטוח למדי (הסרתם בטעות אפליקציה? לא אסון, תתקינו אותה בחזרה) - מחיקת קבצים מחייבת משנה זהירות: שימו לב שבחדוות הניקיון שלכם אתם לא מוחקים קבצים שאחרי זה תתחרטו שמחקתם אותם.

נציין גם שכל מסך בחירת קבצים להסרה, מציע מספר מיונים אפשריים, ויעילים, אם תלחצו על האייקון שבפינה השמאלית העליונה שבנוי משלושה קווים שהולכים ומתקצרים: מיון לפי תאריך מהישן לחדש ולהיפך, לפי נפח מהשמן לרזה ולהיפך, ולפי שם בסדר עולה ויורד. בקיצור, נסו חיתוכים שונים לניקיון מקסימלי בטלפון שלכם.

רוצים לדעת עוד איך לעבוד עם Files? אתם מוזמנים לקרוא את עמוד התמיכה הרשמי של גוגל בעניין.

ניקיון פסח באייפון

אצל אפל כמו אצל אפל, החיים פשוטים יותר: מערכת ההפעלה ברקע מנקה קבצי זבל, ככה שאין באמת פעולה יזומה שאתם צריכים לעשות כדי לנקות את הטלפון מפירורים של אפליקציות. אבל אם אתם עדיין רוצים לפנות קצת מקום או לנקות בעצמכם, יש שני דברים שאתם יכולים לעשות - האחד, זה לנקות באופן יזום את זיכרון המטמון של סאפארי, והשני, זה להסיר אפליקציות שתופסות לכם נפח אחסון, אם אתם בכל זאת זקוקים למקום.

כדי לנקות את זיכרון המטמון, לכו ל-"הגדרות" ואז "סאפארי". גללו מטה, והקישו על "נקה היסטוריה ומידע מאתרים", ובחלון שייפתח הקישו שוב על האפשרות. שימו לב שהניקיון הזה גם ימחוק לכם היסטוריית גלישה ושאר נתוני דפדפן, כמו סיסמאות זכורות לאתרים, אז בזהירות.

אייפון 13, אפל. GettyImages
אצל אפל מערכת ההפעלה ברקע מנקה קבצי זבל/GettyImages

לניקיון יותר עמוק ולהסרת אפליקציות שתופסות לכם או לכן מקום באייפון, לכו ל-"הגדרות" ואז "כללי" ואז "שימוש ב-iCloud ושטח אחסון", ואז לחצו על "ניהול אחסון". תופיע לכם רשימה של כל האפליקציות שמותקנות אצלכם במכשיר וכמה מקום הן תופסות. את הגדולות ביותר, אם אתם לא משתמשים בהן - תוכלו להסיר, על ידי בחירה באפליקציה ובחירה באפשרות מחיקה.

מקווים שעזרנו לכם לסלק כמה פירורים וירטואליים מהסמארטפון. חג שמח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully