וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ניסתה להפיל את האינטרנט של אוקראינה - ונכשלה

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 14:37

הצבא הרוסי ניסה לשבש את השירות הלוויני שסיפק אילון מאסק לאוקראינה, במטרה לעזור למדינה להישאר מחוברת לרשת האינטרנט. "החברה תיעדפה מחדש את הגנת הסייבר והתגברה על שיבוש האותות"

שיגור לווינים של Starlink. AP
שיגור לווינים של סטארלינק/AP

רוסיה אינה בוחלת באמצעי לחימה, ולאחרונה ניסתה לשבש את האינטרנט של אוקראינה. חברת החלל SpaceX בבעלותו של המיליארדר אילן מאסק, תרמה מסופי Starlink (סטארלינק) לאוקראינה כדי לעזור למדינה להישאר מחוברת לרשת בזמן המלחמה.

שיבוש אותות רוסי ניסה לסכל את התוכנית הזאת, אלא שחברת SpaceX תיקנה כעבור יום את השיבושים והצליחה להגיב למתקפת הלוחמה המקוונת של רוסיה. עוד בחודש פברואר, ממשלת אוקראינה פנתה ל-SpaceX בבקשה לקבל משלוח של מסופי אינטרנט לווייני סטארלינק.

סטארלינק, למי שלא מכיר, הוא שירות האינטרנט בלוויין, שחברת החלל של מאסק SpaceX מקדמת ומוכרת מזה כמה שנים. החזון של מאסק מדבר על עשרות אלפי לוויינים שיקיפו את כל כדור הארץ (התכנון הוא 30,000 כאלה), ויאפשרו חיבור לאינטרנט מכל נקודה על הכדור ללא תלות בתשתיות קרקעיות, כמו שאלה שנהרסו במתקפה הרוסית.

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

המסופים השלימו את תשתית האינטרנט של אוקראינה לפני המלחמה, שנפגעה עקב נזקי המלחמה והפריצה הרוסית. סטארלינק שלחה במהירות 5,000 מסופים לאוקראינה, כאשר 3,667 נתרמו על ידי SpaceX ו-1,333 הנותרים נרכשו על ידי הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי.

לדברי מייסד ומנכ"ל SpaceX אילון מאסק, כמה ממסופי סטארלינק ליד קו החזית באוקראינה נחסמו, ככל הנראה באמצעות יחידות לוחמה אלקטרונית של הצבא הרוסי. מאוחר יותר צייץ מאסק בטוויטר כי החברה "תיעדפה מחדש את הגנת הסייבר והתגברה על שיבוש האותות". החברה תיקנה את התקלה תוך יום, ולפי הדיווח, התיקון כלל שינוי שורת קוד תוכנה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully