וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: אסטרואיד עצום יחלוף מחר סמוך לכדור הארץ

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 11:04

האסטרואיד 2008 AG33 יחלוף במרחק בטוח של 3.2 מיליון ק"מ מאיתנו, אך בשל גודלו של הגוף השמיימי - בנאס"א עוקבים אחריו. ב-9 במאי צפוי להתקרב אלינו אסטרואיד נוסף - שעלול להיות מעט מסוכן יותר

אסטרואיד ימחק את האנושות על פני כדור הארץ בשנת 2022. ESA - P.Carril, צילום מסך
בדרך אלינו: אסטרואיד עצום/צילום מסך, ESA - P.Carril

אסטרואיד עצום אמור להתחכך במסלול כדור הארץ מחר (חמישי) - כך לפי סוכנות החלל נאס"א. הגוף השמיימי 2008 AG33, שאורכו נע בין 350 מטרים ל-780 מטרים - בערך פי שניים בניין אמפייר סטייט - צפוי לחלוף במהירות של כ-37 אלף קמ"ש.

בנאס"א מדגישים שהאסטרואיד לא צפוי לפגוע בכדור הארץ, שכן הוא יחלוף במרחק של 3.2 מיליון ק"מ מאיתנו - שהם בערך פי שמונה מהמרחק בין כדור הארץ לירח. זה אולי נשמע כמו מרחק עצום, אבל זה קרוב מאוד בקנה מידה של מערכת השמש.

סוכנות החלל האמריקאית עוקבת בימינו אחרי מסלולם של עשרות אלפי אסטרואידים במערכת השמש שלנו שנמצאים בטווח של 193 מיליון ק"מ. כל עצם שנע במהירות 7.5 מיליון ק"מ מוגדר כ-"בעל פוטנציאל הרסני". למעשה, החוקרים בנאס"א בודקים מקרוב כל סטייה מהמסלול החזוי שעלול להכניס אותם למסלול התנגשות עם כדור הארץ.

אסטרואיד חולף ליד כדור הארץ. ShutterStock
נאס"א עוקבת אחר מסלולם של עשרות אלפי אסטרואידים/ShutterStock

עם זאת, ב-9 במאי צפוי לחלוף אסטרואיד גדול עוד יותר על פני כדור הארץ, 2006 JF42 שמו, שאורכו נע בין 380 מטרים ל-860 מטרים וינוע במהירות של כ-40 אלף קמ"ש.

בחודש נובמבר האחרון שיגרה נאס"א חללית לא מאוישת, שבספטמבר 2022 צפויה להתנגש באסטרואיד דימורפוס במטרה לשנות את מסלולו ולמנוע פגיעה אפשרית. המשימה, "דארט" שמה, תאפשר לבחון את מבנה הגרם השמיימי ולשפר את דיוק היכולות של מפגש בין חללית לא מאוישת לאסטרואיד.

  • עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully