וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת של פירמידה נחשפה על מאדים "הוכחה שהיו שם חיים"

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 23:44

רכב החלל תיעד פתח מסתורי על המאדים שמזכיר כניסה לפירמידה. מומחה עב"מים ניתח את התיעוד: "לא יודע איך הארכיאולוגים יכולים להתעלם מדבר כזה?". לצערנו, יש כמה הסברים טיפה יותר הגיוניים

פתח מסתורי על המאדים מזכיר את הכניסה לפירמידה/UFO Sightings Daily

סרטון שצילמה גשושית הסיור של נאס"א ועלה לרשת,גרם לסערה ואינספור תיאוריית קונספירציה סביב קיומם של חיים במאדים. המומחה מטעם עצמו לתופעות על טבעיות ועב"מים, סקוט וורינג, העלה את הסרטון לערוץ היוטיוב שלו וטען שניתן לראות בו בבירור פתח שדומה לפתח הכניסה של הפרמידות במצרים. הוא טוען גם שזו "הוכחה במאה אחוז לכך שחייזרים גרים על המאדים".

בסרטון, הוא מראה את המבנה ומשווה אותו לכניסות של הפרמידות במצרים. הוא סבור גם שחייזרים אותרו על הכוכב האדום לפני כן. "על המאדים יש כל כך הרבה הוכחות לכך שחיים שם חייזרים", הוא טען, "תראו את התמונות שצולמו על ידי רכב החלל השבוע. הכניסה נראית ממש כמו הכניסות לפרמידות של המלכים של מצרים. גם מבחינת המידות שלהן".

ככה זה נראה

מה הקשר בין מצרים למאדים?

הוא הוסיף וטען ש "עם כל כך הרבה הוכחות קונקרטיות, אני לא יודע איך הארכיאולוגים יכולים להכחיש דבר כזה. יש אינספור הוכחות לכך שזן אינטיליגנטי עתיק חי פעם ושגשג על המאדים". גם האנשים שעקבו אחרי הסרטון תמכו בתיאורייה הזו כשאחד המגיבים כתב: "אני לא יכול לא להסכים עם כך שזה נראה כמו מדרגות וזה ממש דומה לפירמידות של רעמסס השני".

אז מה זה באמת?

מדענים בנאס"א העלו את האפשרות שמדובר ככל הנראה בשבר, שחל כתוצאה מעומס על הסלע, או חלק ממנו. ייתכן שהדבר נגרם ברעידת אדמה. אחת מהרעידות הגדולות שתועדו במאדים הייתה בתחילת החודש, וחוקרים עדיין עובדים כדי לאתר מה בדיוק קרה שם.

אפשרות נוספת היא שמדובר בפראידוליה. זוהי תופעה פסיכולוגית בה האדם תופס גירוי עמום ומעורפל כלשהו כמוכר ובעל משמעות. הדבר מהווה הטיה קוגניטיבית של המוח, בה האדם מזהה תבניות מוכרות בתמונות ועצמים עמומים; ההטיה היא בעיקר לזיהוי מראה של פנים בגירויים עמומים כאלו. דוגמה ידועה של פראידוליה היא הנטייה לזהות צורות של פנים או דמויות בתווי הקרקע המאפיינים את הירח או את המאדים.

"זה רק הרווח בין שני שברים בסלע", אמר חוקר בפרויקט מעבדת המדע של מאדים, אשווין ואסאוודה, לאתר הטכנולוגיה Gizmodo ביום שישי, והוסיף "עברנו דרך אזור שנוצר מדיונות חול עתיקות". הדיונות הללו קיימות במשך עידנים, ויוצרות מחשופי סלע, בעוד שחולות נעים יחשפו תמונות שונות של פני כוכב הלכת לאורך זמן. "אני באמת חושב שמה שיש לנו כאן זה או שני שברים אנכיים, שבהם החלק האמצעי הוסר, או שבר אנכי אחד, שבו הבלוקים התרחקו מעט", אמר וסוואדה.

"לו הפתח הזה היה חצב על ידי אנשי מאדים זה היה אומר שהם ממש זעירים: השבר הסלעי הוא רק בגובה של 30 ס"מ", הסביר וסוואדה.

העובדות הללו לא עצרה את חרושת השמועות של המאמינים בחיים על מאדים. "אז מה אם זה רק כמה סנטימטרים? איך נדע מה הגודל של האדונים שלנו באמת?" כתב תיאורטיקן קונספירציה אחד ב-Reddit.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully