וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנדס לשעבר באפל מסביר: למה באייפון הראשון היה חסר פיצ'ר שכולנו מכירים?

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 11:53

האייפון הראשון (2G) שיצא לפני 15 שנה היה מכשיר מהפכני, אבל היה חסר פונקציה משמעותית: היכולת להעתיק ולהדביק טקסטים ממקום למקום. כעת מהנדס לשעבר באפל מסביר מדוע

אייפון 2G. GettyImages
האייפון הראשון./GettyImages

האייפון הראשון, המכשיר שהגדיר את המושג סמארטפון יצא לשוק לפני 15 שנים, ביוני 2007. לשעתו, האייפון היה צעצוע מהפכני שעשה מהפכה בעולם הסלולר והמחשוב הנייד, אבל גם כמחשב כף יד, היה חסר פונקציה אחת מאוד משמעותית שהגיעה רק מאוחר יותר: היכולת להעתיק ולהדביק טקסטים מאפליקציה אחת לאחרת במכשיר.

כעת, קן קוסיינדה, מהנדס לשעבר באפל שעבד על הפיתוח של האייפון הראשון (אתם יכולים לקרוא את הסיפור המלא על פיתוח האייפון הראשון כאן), מסביר מדוע הפונקציה הזו הייתה חסרה, והסיבה יותר מפתיעה ממה שאתם חושבים: פשוט לא היה זמן לפתח אותה. קוסיינדה מספר שצוות התוכנה היה עסוק בלעבוד על פונקציות יותר קריטיות כמו המקלדת, תיקון אוטומטי ומערכת קלט הטקסט, ופשוט לא היה זמן לכתוב את הקוד גם לפעולת ההעתק/הדבק. וכך כתב המהנדס:

"לאייפון המקורי לא הייתה פעולת גזור/העתק/הדבק. זה ידוע לשמצה! ההסבר המהיר הוא שפשוט לא היה לי זמן לעשות את זה כמו שצריך. היו לי יותר מדי דברים כמו מקלדת, תיקון אוטומטי ומערכת הטקסט לעשות. גם לצוות העיצוב לא היה זמן להתעסק עם זה. אז דחינו את הפיתוח לגירסה הבאה".

סטיב ג'ובס באירוע ההכרזה על האייפון הראשון, 2007. GettyImages
"פשוט לא היה זמן לכתוב את הקוד גם לפעולת ההעתק/הדבק". אייפון 2G/GettyImages

בסופו של דבר, פונקציית ההעתק/הדבק נוספה למכשיר, ועוד מספר קוסיינדה שזכוכית המגדלת לטקסט הייתה רעיון שלו, וגם שבהתחלה מיקום הסמן היה מקפץ בין אותיות, והפיתרון שמצאו היה לשמור היסטוריה של מיקומי קלט המגע, כך שהסמן יעצור בנקודה האחרונה שבה המשתמש הרים את אצבעו מהמסך. אלה דברים קטנים, אבל הציוץ של המהנדס נותן הצצה לכמה מורכב בעצם היה פיתוח המכשירים שאנחנו מקבלים אותם כיום כמובנים מאליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully