וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ה-Z החדש: שבוע עם המתקפלים החדשים של סמסונג

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 17:49

שוק הסמארטפונים המתקפלים ממשיך לקבל תנופה, וסמסונג רוצה להפוך את המכשירים למתחרים לטלפוני דגל "רגילים". את הדחיפה היא עושה עם שני דגמים חדשים בסדרת ה-Z Fold הרביעית, ששומרת על העיצוב הקיים, אך כוללת כמה שדרוגים. שווה את הכסף? תלוי איך מסתכלים על זה

ה-Galaxy Z Fold 4 וה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
דומים אך שונים: סדרת ה-Galaxy Z החדשה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

דומים אך שונים: ההכרזה האחרונה של סמסונג על דגמי ה-Galaxy Z Fold 4 וה-Galaxy Z Flip 4 הציגה מטרה ברורה - להפוך את המכשירים המתקפלים, טכנולוגיה שהלהיבה עד לפני כמה שנים את הדמיון של כולנו, ל"מיינסטרים" של שוק הסמארטפונים.

עם זאת, בכל שנה מחדש סמסונג מבטיחה שהיא פתרה את הבעיות העיקריות של הטכנולוגיה, ולא תמיד זה עומד בקנה אחד עם המציאות. רגע לפני ההשקה בישראל, קיבלנו את הדגמים החדשים לסקירה - ויש לנו כמה מסקנות שכדאי מאוד שתדעו לפני שאתם פותחים את הארנק.

Galaxy Z Flip 4

מסך: המסך הפנימי (המרהיב) של המכשיר מגיע בגודל 6.7 אינץ', עם פאנל מסוג Dynamic AMOLED 2X ותמיכה בקצב רענון של 120 הרץ, כאשר ה"קמט" במרכזו עדיין חי וקיים, בולט לעין כמו בדור הקודם וגם מורגש במהלך השימוש. בדומה לסמארטפונים האחרים של סמסונג, בחלקו העליון של המכשיר נמצא חור בתצורת ה-Infinity-O עבור המצלמה הקדמית (סלפי).

חשוב להבין: הגמישות, והיכולת לקפל את המסך לחצי, גובה את המחיר בצורה של קפל נראה לעין באמצע המסך. במצב פתוח לחלוטין הקפל כמעט ולא מורגש, אבל כשחלק מהשימושיות בנויה על גמישות המסך, הקפל מפריע. כמו כן הבעיה בכל מכשיר מתקפל היא מנוע וחלקים זזים - זה משהו שיכול להתמלא אבק, שומנים מהאצבע, מוך כיס, לחות ועוד כל מיני דברים שאנחנו לא רוצים בתוך הטלפון שלנו.

ה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך הפנימי (המרהיב) של המכשיר מגיע בגודל 6.7 אינץ'/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מבנה ועיצוב: באופן כללי ה-Galaxy Z Flip 4 בנוי היטב - יש לו ציר חיצוני שעליו מופיע שם המותג (סמסונג), גב הצדפה חלק לחלוטין, ואילו בחלקה הקדמי ממקומות שתי מצלמות (שזכו לשדרוג, נגיע לזה בהמשך), לצד מסך המגע החיצוני בן 1.9 אינץ' שנשאר איתנו מהדור הקודם ומאפשר תפעול וקבלת מידע בסיסי של הטלפון (כמו מזג אוויר, שעון, לוח שנה ומענה לשיחות).

כמו כן, חיישן טביעות האצבע לא ממוקם מתחת לתצוגה, אלא בכפתור ההפעלה בצדו הימני, לצד כפתורי הווליום. לצערנו, סמסונג לא הייתה קשובה לביקורות צרכנים סביב מיקום הכפתורים (אליהן התייחסנו גם בסקירה בשנה שעברה) - והותירה אותם במקום גבוה מדי מבחינת נוחות אחיזה. עם זאת, יש יתרון נוסף ודי משעשע לטלפון צדפה - אפשר לטרוק (באמת) שיחות טלפון.

ה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך המגע החיצוני בן 1.9 אינץ' נשאר איתנו מהדור הקודם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים: ה- Z Flip 4 מצויד בשבב המתקדם ביותר שיש לקוואלקום להציע, הלוא הוא Snapdragon 8+ Gen 1, ביחד עם 8 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM). למעשה, מדובר במכשיר שלפחות על הנייר מספק ביצועים דומים ברוב הפרטמטרים לספינות דגל של יצרניות אחרות. יחד עם זאת, בשימוש הקצר שהיה לנו עם המכשיר לא נתקלנו בבאגים או לאגים, והחוויה עצמה הייתה די שימושית ונעימה. כמו כן, גם המסך החיצוני זורם בצורה מהירה ותפקד כראוי.

ה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה- Z Flip 4 מצויד בשבב המתקדם ביותר שיש לקוואלקום/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה: המצלמה החזיתית הפנימית היא מצלמת 10 מגה-פיקסל, הזהה לזו שבמסך החיצוני ב-Fold. מערך הצילום הראשי של ה-Flip 4, מורכב משתי מצלמות 12 מגה-פיקסל, הראשית עם פיקסלים בגודל 1.8 מיקרון ומפתח צמצם של f1.8 ומייצב תמונה אופטי, והרחבה עם מפתח צמצם f2.2.

בפועל, הבדלים מאוד משמעותיים לא תמצאו במערך הצילום בהשוואה לדור הקודם ועדיין לא מדובר בתוצאות ברמה של מכשיר דגל. התמונות באור שמש אכן יוצאות ברורות עם רמת פירוט טובה, אך מעט סובלות מחוסר חדות וצבעים חיוורים באזורים מסוימים. בצילום במקומות סגורים, גם כאלו שמוארים היטב לא קיבלתי תמונות מאוד חדות, וכך גם בצילומי הלילה. במצבי הזום השונים (עד פי 10) הצילומים יוצאים ברמה די נמוכה.

צילום עם ה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום באור יום עם ה-Galaxy Z Flip 4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה- Z Flip 4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום תקריב עם ה-Galaxy Z Flip 4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

Galaxy Z Fold 4

מסך: נתחיל מהשורה התחתונה - מדובר במסך מרהיב שנועד למי שמחפשים מכשיר עם מסך ענק שמספק מצד אחד פרודקטיביות וחווית תצוגה גדולה עם חומרה מתקדמת, אך מוכנים להתפשר (שוב) על קפל שנראה לעין לאורך המסך.

ב-Fold 4 תמצאו מסך 7.6 אינץ' מסוג AMOLED 2X שכבר הוצג בדור הקודם, וברזולוציה גבוהה של 2176 על 1812 פיקסלים וקצב רענון של 120 הרץ. המסך החיצוני הוא מסך 6.2 אינץ', גם הוא עם קצב רענון של 120 הרץ.

בחלקו העליון של המסך נמצא חור בתצורת ה-Infinity-O עבור המצלמה הקדמית התת-מסכית. בפועל, סמסונג לא שיפרה את הטכנולוגיה יותר מדי מהדור הקודם. רואים במסך את הפיקסלים (בעיקר באזורים בהירים) והמצלמה הופכת לבולטת יותר ממה שהיינו רוצים.

ה-Galaxy Z Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ב-Fold 4 תמצאו מסך 7.6 אינץ' מסוג AMOLED 2X שכבר הוצג בדור הקודם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מה עם המסך החיצוני? סמסונג מבטיחה שהוא רחב ונמוך יותר בהשוואה לדור הקודם, אך השינוי לא מאוד מורגש והוא צר ועדיין לא זהה בתצורה שלו למסך סמארטפון רגיל. בכל זאת, את רוב הפעולות היום-יומיות נוח יותר לבצע מהמסך החיצוני - כמו וואטסאפ, מענה למיילים, גלילה של הרשתות החברתיות ואפילו צילום.

ה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סמסונג מבטיחה שהמסך החיצוני רחב ונמוך יותר בהשוואה לדור הקודם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מבנה: ה-Galaxy Z Fold 4 שומר ברובו על העיצוב מהדור הקודם וכולל כמה שינויים מאוד קטנים. הוא מעט (מעט!) קל יותר (263 גרם במקום 271 גרם) וצר יותר (14.2 מ"מ במקום 14.4 מ"מ), אך עדיין עבה ומגושם כמו שני סמארטפונים שצמודים זה-לזה. החלק המשמח: המסך אינו רגיש לשריטות כמו בעבר, זאת בזכות כיסוי מגן (לא כזה שאתם רוצים להסיר) שלא הראה סימנים או חריצים גם לאחר שימוש ממושך. בגבו של ה-Z Fold 4 נמצאות שלוש מצלמות לאורך זו-לצד-זו, כאשר שאר השטח חלק לחלוטין.

ה-Galaxy Z Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
עדיין עבה כמו שני סמארטפונים שצמודים זה-לזה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים וממשק: גם כאן, כצפוי, אפשר למצוא את פלטפורמת Snapdragon 8+ Gen 1, עם מעבד שמונה ליבות המיוצר בטכנולוגיית 4 ננומטר, שהיא כרגע מבין המתקדמות ביותר בשוק, ומהירות שעון שמגיעה עד 3.2 גיגה-הרץ.

מבחינת תצורות אחסון וזיכרון ב-Fold 4, תקבלו 12 גיגה-בייט זיכרון בכל הדגמים ומבחינת אחסון, תוכלו לבחור בין 256, 512 ועד 1 טרה-בייט של אחסון, שזה כמובן, יעלה לכם לא מעט. במחלקת השונות נציין שחיישן טביעות האצבע הוא גם כפתור ההפעלה, המכשיר תומך ב-Nano SIM ו-eSIM ואין חריץ לכרטיס זיכרון חיצוני.

ה-Galaxy Z Fold 4 וה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
זה-לצד-זה: המתקפלים החדשים של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
ה-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערך הצילום האחורי מורכב ממצלמה ראשית של 50 מגה-פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כיאה למפרט שכזה, המכשיר מבצע את הפעולות במהירות וללא גמגומים. בנוסף, באמצעות אנדרואיד 12L - גירסת האנדרואיד המיוחדת לטאבלטים ומסכים גדולים, הוסיפה סמסונג בממשק מעין סרגל יישומים מהיר בתחתית המסך, בדומה למוכר לנו ממערכות הפעלה של מחשבים, לפתיחה ומעבר מהירים בין אפליקציות. מההתנסות הקצרה שלנו עם התכונה הזו, היא מאוד נוחה.

בין היתר המשמעות היא שבשונה מהדור הקודם בסדרת ה-Z Fold, שכלל גרסת אנדרואיד רגילה שבה האפליקציות שנפתחו עליו נראו מעט מוזר ולא נפרסו על גבי כל המסך, הממשק החדש אמור "להבטיח" שההתאמה לתצורת המסך תהיה טובה יותר, לפחות אצל חלק מהאפליקציות. מבדיקה קצרה שעשינו זה בינתיים לא נראה מבטיח במיוחד.

מצלמות: המצלמה הקדמית במסך החיצוני היא מצלמת 10 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f1.8. המצלמה הקדמית במסך הראשי (התת-מסכית) היא מצלמה ארבעה מגה-פיקסל בלבד, עם אותו מפתח צמצם. מערך הצילום האחורי מורכב ממצלמה ראשית של 50 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f1.8, המצלמה רחבת הזווית היא מצלמת 12 מגה-פיקסל ואילו מצלמת הטלהפוטו היא מצלמת 10 מגה-פיקסל.

כרגיל אצל סמסונג המצלמה הראשית מצוינת, התמונות מפורטות ועם צבעים מדויקים בתנאי תאורה טובים. למעשה אין באמת משהו שגורם לתמונה לא לצאת איכותית ואפילו מנגנון ה-AI (בינה מלאכותית) המובנה יודע לכייל את הצילום בצורה מיטבית.

מצלמת הזום מצוידת בעדשה עם הגדלה אופטית של עד פי 3 שמצליחה להוציא תמונות די טובות. מנגד, עדיין קשה לקבל תוצאות צילום טובות בלילה, או בחללים עם תאורה נמוכה במיוחד. כמו כן, במצבים מסוימים בתאורה מעורבת (אור וצל) מערך הצילום נוטה מעט לשרוף את האזורים המוארים.

צילום עם ה-Galaxy Z Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב רגיל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy Z Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-50 מגה-פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

באשר למצלמת הסלפי המוטמעת מתחת לתצוגה ומגיעה באיכות של 4 מגה-פיקסל. נשמע פורץ דרך? אז זהו, שעדיין ניתן להבחין במיקום החיישן בשל מזעור לא הכי מוצלח של הפיקסלים - שמאפשרים לכמה שיותר אור להגיע לעדשה. בפועל, התמונות מהחיישן יוצאות לא מאוד איכותיות ועדיף להשתמש במצלמה הקדמית במסך החיצוני.

Galaxy Z Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
קשה לפספס: חיישן הסלפי מוטמע מתחת למסך/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

נתחיל מהסוף: סדרת ה-Z החדשה לא מתאימה לכל אחד, ולא רק בגלל המחיר המוגזם (בעיקר של דגם ה-Z Fold 4). המסכים של השניים, על אף שיפור העמידות שלהם, עדיין חשופים מאוד למכות ושריטות בשימוש לאורך זמן. זאת, בניגוד למסכים של סמארטפונים "רגילים". עם זאת, אין סמארטפון בשוק שמסוגל להתקרב למה שמציע ה-Z Fold 4 בכל הקשור לחווית צפייה, או לנוחות והקומפקטיות שמציע ה-Z Flip 4. בנוסף, גם המפרט הטכני של השניים נמצא בשורה אחת עם ספינות הדגל הגדולות, וכך גם המצלמות של השניים שמספקות ביצועים מרשימים.

ולמה אנחנו עדיין פחות מתחברים לרעיון? כי סמארטפון לא באמת אמור להתקפל ונולד מההתלהבות של יצרניות להגיד "הנה, הצלחנו לקפל מסך". בהמשך, אם הטרנד ייעלם מהעולם בעתיד הלא רחוק, בדיוק כמו מסכי התלת-מימד והנטבוקים, נסתכל לאחור ונתייחס למוצרים הללו כגימיק שסביר שיופיע באזכור בכתבה על פיתוחים שנכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully