וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התמונה הזו היא ההוכחה שהנחיתה על הירח זוייפה?

17.8.2022 / 23:46

האם הנחיתה על הירח בוימה וצולמה על סט של סרט הוליוודי? תתפלאו, אבל יש לא מעט אנשים שמשוכנעים בזה והם קיבלו חיזוק לאמונה שמדובר בשקר אחד גדול - בגלל תמונה מפתיעה

הנחיתה על הירח זוייפה וצולמה באולפן?/צילום: יוטיוב, עריכה: יוסי אלטר

האם ה"צעד קטן לְאדם, צעד גדול לאנושות" היה שקר ענק? זה לא חדש שיש לא מעט מאמינים לתיאוריית הקונספירציה שהנחיתה על הירח לא באמת התרחשה. האמונה לפיה הנחיתה של אפולו 11 הייתה מתיחה של ממשלת ארה"ב ממשיכה במרץ, למרות כל עדויות הווידאו והתמונות של באז אולדרין וניל ארמסטרונג צועדים על הירח ותוקעים בו את דגל ארצות הברית.

עד כה היו שש נחיתות מאוישות על הירח, שהתרחשו בין 1969 ל- 1972, אולם מפיצי הקונספירציה משוכנעים שהיה זול וקל יותר לזייף את הנחיתות מאשר לבצע אותן באמת. למרות שמרבית הקונספירקטורים מטילים ספק בעיקר באמיתות הנחיתה הראשונה, גם האחרות שבאו אחריה לא עברו בשקט אצל חסרי האמונה.

למעשה, אותם "תיאורטיקנים" מאמינים שיש להם הוכחה שמשימת אפולו 17 משנת 1972 לא באמת הגיעה לירח - והכל בגלל דמות מוזרה שמשתקפת במגן הקסדה של אחד האסטרונאוטים.

צפו ב"הוכחה"

אפולו 17 הייתה הנסיעה המאויישת האחרונה לירח והאסטרונאוטים שהיו על הסיפון - המפקד ג'ין סרנן, הגאלוג וטייס רכב הנחיתה הירחי הריסון "ג'ק" שמיט ומפקד רכב הנחיתה רונלד אוונס - היו בני האדם האחרונים על הירח עד כה. אחת מהתמונות שלהם מהירח הולידה מחדש את הטענות על זיוף. בסרטון שפורסם כבר ב-2017 ונצפה כ-3 מיליון פעמים וכותרתו "השתקפות במגן. איפה ההשתקפות של המצלמה שמצלמת את התמונה?", המשתמש Streetcap1 טוען שבתמונה יש הוכחה לחוסר אמינותה.

היוטיובר טוען שהשתקפות במגן של אחד האסטרונאוטים נחשף "עובד במה" - ולכאורה, האדם אינו לובש חליפת חלל, מה שמחזק את הטענות על זיוף. "אפשר לראות מישהו שנראה כמו גבר בתחילת שנות ה-70, עם שיער ארוך, לבוש בסוג של ווסט וצל של הדמות הזו, ככל הנראה" טען יוצר הסרטון, תוך שהוא משתמש בעכבר שלו כדי לשרטט את הדמות בזמן שהוא מדבר. "איפה חליפת החלל של הבחור הזה?" הוא תהה.

צופים רבים נדהמו מהתגלית שלו ומה"ההוכחה" שהנחיתה צולמה למעשה באולפן ולא על הירח, אבל לא כולם בתגובות היו שותפים להתלהבות. "העקמומיות של קסדת האסטרונאוט גורמת לאפקט של עדשת עין דג. פשוט חפש בגוגל 'תמונות עדשות עין דג' ותראה כמה הן מעוותות. כשאתה מסתכל על הצל אתה יכול לראות בבירור את צורת הקופסה של המערכת תומכת החיים שלו", טען מגיב אחד.

"לי זה נראה בבירור כמו עוד אסטרונאוט עם חליפת חלל לבנה ומגושמת. אתה יכול לראות ששתי הידיים שלו מתוחות מעט קדימה והצל מראה את הנפח של חליפת החלל, כולל מערכת תמיכת החיים שעל הגב שלו", הגיב אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מה אתם אומרים?

האם הנחיתה על הירח בוימה?. נאס"א, צילום מסך
התמונה המפוקפקת. רואים את ההשתקפות?/צילום מסך, נאס"א
האם הנחיתה על הירח בוימה?. נאס"א, צילום מסך
ועכשיו?/צילום מסך, נאס"א

הנחיתה על הירח

קרתה
לא קרתה
אי אפשר לדעת
4472 משתתפים

אנשים שלא מאמינים שמשימות אפולו אכן התבצעו באמת טוענים שממשלת ארה"ב המציאה את כל המסעות לחלל כדי לנצח את ברית המועצות ב"מרוץ לירח". חלקם אפילו משוכנעים שהנהגת ברית המועצות למעשה ידעה על האירוע המפוברק של נאס"א והסתירה זאת בסוד רק כדי לא לפתוח במלחמה גרעינית מול ארה"ב.

"תמיד חשבתי שכל הנחיתות זוייפו בגלל שמאז לא חזרנו לירח בזמנים המודרניים", כתב מישהו בתגובות לסרטון, אז כנראה שהוא יצטרך להמתין לא יותר מדי זמן כדי לקבל תשובות - כיוון שב-2019 הכריזה נאס"א על "תוכנית ארטמיס", תוכנית חלל מאוישת של ארצות הברית שמטרתה העיקרית היא הנחתת בני אדם על הירח ב־2025, לראשונה מאז 1972.

ההסבר המדעי מדוע הנחיתה על הירח אכן התרחשה

במשאל דעת קהל בארצות הברית, שערך מכון גאלופ בשנת 1999, נמצא כי 6 אחוזים מהנשאלים הטילו ספק בכך שהאסטרונאוטים של אפולו הילכו על הירח.

עד לא מזמן איש מהמדענים הרציניים לא טרח להתייחס אל הקונספירציה ברצינות ולהסביר בפשטות מדוע אין סיכוי שהנחיתה על הירח זוייפה. אולם לפיזיקאי אחד נמאס - ד"ר דוד רוברט גריימס ערך מחקר בו חשף את המשוואה איתה ניתן לקבוע האם תיאוריית קונספירציה אפשרית. לפי הדיווח של הטורנטו סאן הקנדי, בין המשתנים במשוואה נמצאים מספר הקושרים, הזמן והסיכויים של דליפת הסוד. במחקר הוא בדק את האפשרות של זיוף הנחיתה על הירח ומצא כי היה צורך בלא פחות מ-400,000 אנשים שיהיו שותפי סוד בקנוניית ענק אחת - כלומר כל עובדי נאס"א. לפי החישובים שלו הסוד היה דולף בתוך פחות מארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully