וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח בתחרות הציורים לא היה בן אדם, וזה חולל סערה

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 10:50

תמונה רגילה למראה זכתה בתחרות ביריד אומנות במדינת קולורדו, אלא שלטענת המשתתפים היצירה הזוכה לא נוצרה בידי המנצח. הזוכה בתגובה: "אני לא מתכוון להתנצל על זה... ניצחתי, ולא עברתי על שום חוקים". זו הסיבה

"אומנות אופרת החלל". Jason Allen,
היצירה הזוכה: "אומנות אופרת החלל"/Jason Allen

ג'ייסון אלן, צעיר בן 39, זכה בשבוע שעבר בפרס של 300 דולר בתחרות אומנות ביריד של מדינת קולורדו, על יצירה בשם "אומנות אופרת החלל". עד כאן הכל נשמע רגיל, אז איפה הבעיה? העובדה שהתמונה נוצרה באמצעות מחולל התמונות Midjourney, המבוסס על בינה מלאכותית (AI).

ההחלטה לבחור דווקא ביצירה שנוצרה באמצעות AI כמנצחת של התחרות עוררה זעם רב בקרב המשתתפים האחרים ביריד שהעלו את השאלה מה נחשב כאומנות. בתגובה, אמר אלן: "אני לא מתכוון להתנצל על זה... ניצחתי, ולא עברתי על שום חוקים. בינה מלאוכתית היא כלי ליצירה בדיוק כמו שמכחול הוא כלי".

בראיון ל-CNN טוען אלן כי תהליך העיבוד והיצירה של שלוש היצירות איתן השתתף בתחרות, שכללו גם עריכה בפוטושופ ומשחק עם ביטויים שונים בתוכנה, לקחו לו יותר מ-80 שעות. "זה לא שסתם זורקים מילים לתוכנה וזוכים בתחרות", אמר הזוכה, והוסיף: "במקום לשנוא את הטכנולוגיה או את האנשים שעומדים מאחוריה, עלינו להכיר בכך שזהו כלי רב עוצמה ולהשתמש בו לתמיד כדי שכולנו נוכל להתקדם במקום לזעוף על כך".

כמו כן, גם ברשת לא נשארו אדישים: "זה כל כך מגעיל", כתב משתמש בטוויטר, והוסיף: "אני יכול לראות איך אומנות בינה מלאכותית יכולה להועיל, אבל לטעון שאתה אמן על ידי יצירת אחת?. בציוץ אחר נכתב, "אנחנו צופים במות האומנות לנגד עינינו - אם עבודות יצירתיות אינן בטוחות ממכונות, אז אפילו עבודות מיומנות גבוהות נמצאות בסכנה להתיישנות".

כאמור, Midjourney הוא מחולל תמונות באמצעות בינה מלאכותית, בדיוק כמו DALL-E המוכרת. התוכנה משתמשת במיליארדי פרמטרים כדי לפרש קלט טקסטואלי משפה טבעית וליצור תמונות דמיוניות ודימויים ויזואליים אך ורק על בסיס טקסט שהוזן על ידי המשתמש.

איך זה עובד? אתם כותבים משפט - ומודל הבינה המלאכותית ייצור ממנו תמונה במהירות ובאיכות מרשימה. לתוכנות גרסאות חינמיות שמאפשרות יצירה של כ-25 תמונות, ולאחר מכן יש צורך להירשם לשירות במנוי חודשי קבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בחודש האחרון הסעירו את הרשת תמונות שנערכו בידי בינה מלאכותית ונועדו לדמות כיצד ייראו בני האדם ברגעים האחרונים שלהם לפני האפוקליפסה. למעשה כל מה שביקש היוצר מהתוכנה הוא להציג את "הסלפי האחרון שצולם על כדור הארץ".

אפשר לראות בתמונות בין היתר חצי אדם חצי מוטנט, אנשים מבהילים למדי מחזיקים את הסלולאריים שלהם, כאשר ברקע אפשר לראות שריפה ענקית יוקדת ושורפת את העולם. בעוד תמונה מבהילה אפשר לראות איש שרוף ומאחוריו עננת עשן ענקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully