וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב, חיפה וים המלח: אסטרונאוטית צילמה את ישראל מהחלל בלילה

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 9:06

האסטרונאוטית האיטלקיה סמנתה כריסטופורטי פרסמה תמונות חדשות של אזורים שונים בארץ מתחנת החלל הבינלאומית. "הסתקרנתי מהקווים הישרים בקצה הדרומי של ים המלח", סיפרה בציוץ בטוויטר

האסטרונאוטית סמנתה כריסטופורטי מאיטליה, טייסת חלל של סוכנות החלל האירופאית, פרסמה אתמול (שבת) תמונות חדשות של ישראל מתחנת החלל הבינלאומית - שתיים שצולמו ביום ושתיים שצולמה בלילה. "שלום לישראל ולערים חיפה ותל אביב בלילה. הסתקרנתי גם מהקווים הישרים האלה בקצה הדרומי של ים המלח - מסתבר שזה קומפלקס של בריכות אידוי מלח ירדניות", כתבה האסטרונאוטית.

בצילומים שפרסמה כריסטופורטי בחשבון הטוויטר שלה ניתן להבחין באזור גוש דן באור בוהק בשעת לילה מאוחרת, ובתמונה נוספת נראים אזור מפרץ חיפה והערים עכו וטירת הכרמל. כצפוי, הציוץ זכה לתגובות מעורבות ברשת החברתית - כאלה שהחליטו להחמיא לכריסטופורטי על התיעוד המרהיב, לצד גולשים פרו-פלסטינים שהחליטו לתקוף.

תל אביב מהחלל. Samantha Cristoforetti,
אזור תל אביב וגוש דן מהחלל/Samantha Cristoforetti
חיפה מהחלל. Samantha Cristoforetti,
חיפה מתחנת החלל הבינלאומית/Samantha Cristoforetti
ים המלח מהחלל. Samantha Cristoforetti,
בריכות האידוי של ים המלח מהחלל/Samantha Cristoforetti
ים המלח מהחלל. Samantha Cristoforetti,
בריכות האידוי של ים המלח מהחלל/Samantha Cristoforetti

כריסטופורטי, שמחזיקה בשיא שהות שהייה בחלל בטיסה אחת על ידי אישה, תיעדה בחודש אוגוסט האחרון את תחנת הכוח הסולארית באשלים, שנראית מהחלל כנקודת אור בוהקת במיוחד. האסטרונאוטית כתבה אז: "מראה מסקרן! נקודה בוהקת במדבר הנגב... כל כך יוצא דופן לראות אורות מעשה ידי אדם ביום! זוהי תחנת אנרגיה סולארית, אחת הטכנולוגיות לקבל אנרגיה מתחדשת מהשמש. עם אחד ממגדלי האנרגיה הסולאריים הגבוהים בעולם!".

במסגרת אירועי שבוע החלל הישראלי שנערך במלאת 13 שנה למותו של אילן רמון באסון הקולומביה, ביקרה כריסטופורטי בישראל בפברואר 2016 . בין השאר היא השתתפה בכנס החלל הבינלאומי על שם אילן רמון במכון פישר שבהרצליה ובמצפה הכוכבים בגבעתיים. לכריסטופורטי בת, שנולדה בנובמבר 2016, ונכון ל-2016, היא בעלת דרגת קפטן בחיל האוויר האיטלקי, וצברה למעלה מ-500 שעות טיסה על שישה סוגים של כלי טיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully