וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם רואים אישה מחזיקה אייפון בציור הזה משנת 1860?

9.10.2022 / 23:54

ציור בן 162 שנה מצליח לבלבל את כל מי שרואה אותו - כיווןו שנראית בו אישה אוחזת בסמארטפון. האם היא נוסעת בזמן או שהצייר הצליח לנבא את העתיד? האמת אחרת לגמרי

אייפון בן 2,100 נמצא באטלנטיס הרוסית/Pavel Leus

הביטו בציור "הצפוי" של הצייר האוסטרי פרדיננד גיאורג וולדמולר ומיד תראו שהאישה במרכז הציור צועדת בנוף ציורי אל עבר גבר הממתין בשיחים, אוחז בפרח ורוד. מבעד לעיניים של אנשי המאה ה-21, נדמה שהאישה גוללת בסמארטפון שלה תוך כדי הליכה. אבל זה כמובן לא יכול הגיוני מכיוון שהאייפון שוחרר בשנת 2007 והציור הזה צויר בשנת 1860.

זו לא הפעם הראשונה שקורה דבר כזה ואפילו מנכ"ל אפל, טים קוק, במהלך ביקור שקיים במוזיאון רייקסמוזיאום שבאמסטרדם, נתקל בציור הולנדי בן 346 שנה, בו נראה איש מחזיק חפץ הדומה לאייפון וסיפר על כך לנוכחים איתו. הציור שטים קוק התייחס אליו צויר על ידי פיטר דה הוך בשנת 1670 ונקרא "איש מושיט מכתב לאישה בהיכל". בתגובה לדבריו של טים קוק אמר דובר המוזיאון: "מה שנראה כמו אייפון, הוא למעשה אמצעי תקשורת נפוץ במאה ה-17 - מכתב".

אז מה ההסבר הפעם לסמארטפון שמחזיקה האישה בציור?

הציור The Expected One. נחלת הכלל/ Ferdinand Georg Waldmüller, צילום מסך
הציור The Expected One/צילום מסך, נחלת הכלל/ Ferdinand Georg Waldmüller
הציור The Expected One. נחלת הכלל/ Ferdinand Georg Waldmüller, צילום מסך
הציור The Expected One/צילום מסך, נחלת הכלל/ Ferdinand Georg Waldmüller

בניו יורק פוסט דווח שלדברי מבקרי האמנות, יש הסבר פשוט למה שאנחנו רואים..

האישה למעשה קוראת בספר תפילה במהלך הטיול שלה ולא גולשת ברשתות החברתיות. "האישה בציור הזה של וולדמילר לא משחקת עם האייפון X החדש שלה, אלא יוצאת לכנסייה ומחזיקה ספר תפילה קטן בידיה", אמר ג'רלד ויינפולטר, מנכ"ל סוכנות האמנות austrian-paintings.at. פיטר ראסל, קצין בדימוס בממשלת גלזגו המקומית, היה האדם הראשון ששם לב לציור. הוא סיפר ל-Motherboard שהוא ושותפו ראו את הציור הקיץ בעת שביקרו במוזיאון Neue Pinakothek במינכן והיו צריכים לדעת עליו יותר.

הוא ציין כי הדיון סביב היצירה מראה עד כמה החברה השתנתה. "מה שהכי מדהים אותי הוא עד כמה שינוי בטכנולוגיה שינה את הפרשנות של הציור, ובמובן מסוים את כל ההקשר שלו", אמר ראסל. "השינוי הגדול הוא שבשנת 1850 או 1860, כל צופה היה מזהה את הפריט שהאישה שקועה בו כמזמור או כספר תפילה. היום, אף אחד לא יכול היה שלא לראות את הדמיון לסצנה של נערה מתבגרת שקועה בפיד של רשת חברתית בסמארטפון שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully