וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד מלחמת הכוכבים, כוכב הסרטון הוויראלי הראשון, נחשף אחרי 20 שנה: סבלתי מהטרדות קשות

22.10.2022 / 23:44

ב-2003 גיסלאין ראזה זכה לכינוי שבכותרת אחרי שסרטון שטותי שלו מבית הספר שלו הועלה לאינטרנט על ידי חבר שלו מהכיתה. חייו השתנו מאז והוא ספג הטרדות מילדים וגם מהתקשורת שניסתה להיכנס לחייו: "עקבו אחרי בבית, ניסו לצלם אותי דרך החלון"

הסרטון הויראלי של "ילד מלחמת הכוכבים"/יוטיוב

אי שם ב-2003, ילד בן 14 בשם גיסלאין ראזה צילם את עצמו בחדר הווידאו של התיכון סרטון שבו הוא עושה תנועות לחימה עם מקל ומאז חייו השתנו ללא היכר. הוא לא התכוון שמישהו יצפה בסרטון הזה ובטח שלא יופץ. הוא בסך הכל השתעשע להנאתו מול המצלמה, אלא שאז "חברים" שלו לכיתה העלו את הסרטון לרשת האינטרנט.

ראזה, שזכה לכינוי "הילד של מלחמת הכוכבים" הפך לבדיחה ו"ממים" עליו הופצו בלי הפסקה ברשת, שעוד הייתה אז בחיתולייה וזה נמשך עד היום. הוא למד בדרך הקשה שה"תהילה" עלולה להיות חוויה לא ממש נעימה ובמרץ האחרון הוא השתתף בסרט תיעודי שבו הוא נפתח לראשונה לגבי ההטרדות שהוא חווה והתביעה שהגישה משפתחו נגד החבר שהפיץ את הסרטון ונגד אמצעי התקשורת שחדרו לחייו.

כך הוא נראה אז

"עברתי זמנים קשים", הוא סיפר בריאיון הראשון שערך באנגלית, "עברתי הטרדות בבית הספר והטרדות באינטרנט. היו גם הטרדות בתקשורת המקומית, במיוחד משום שהם עקבו אחרי לבית הספר, עקבו אחריי בבית של ההורים שלי וניסו לצלם תמונות שלי דרך וילונות החלון שלי. זה היה הרבה מעבר למה שמקובל לעשות, גם בימים ההם".

והנה הוא היום

ראזה, שהעיד על עצמו שהוא בכלל לא אוהב את סרטי מלחמת הכוכבים, רצה לנהל חיים שגרתיים והחליט לא לדבר עם התקשורת בזמנו. אנדי באיו היה הבחור אשר העלה את הסרטון המפורסם של ראזה והדביק לו את הכינוי "הילד ממלחמת הכוכבים". בסרט התעודה שבו גם הוא השתתף, הוא הביע חרטה על מה שעשה: "אם הייתי יודע מה שאני יודע עכשיו, לעולם לא הייתי מעלה את הסרטון הזה. יש לי חרטה עצומה על זה".

עוד בוואלה!

תרגישו זקנים: כך נראים היום הילדים מהסרטון המצליח "צ'ארלי נשך אותי"

לכתבה המלאה

"בסרט אפשר לראות כמה שהוא אדם טוב, כמה אמפטי הוא וכמה שהוא נותן שיעור יפה לחיים על אנושיות ועל זה שגם אדם טוב יכול לעשות טעויות שיש להן השלכות. אבל בסופו של יום כל אחד מאיתנו יכול להיקלע לסיאוטציה של אנדי", פרגן לו ראזה, "עם הטכנולוגיה של היום, ההשלכות האלו עלולות לקרות הרבה יותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully