וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בחלל: נאס"א הצליחה להסיט אסטרואיד ממסלולו

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 11:23

לראשונה אי-פעם האנושות הצליחה לשנות את מסלולו של אסטרואיד ענק. "המשימה הזו מעידה שנאס"א מנסה להיות מוכנה לכל מה שהיקום יחליט לזרוק לכיוון שלנו. זה הרגיש כמו עלילה של סרט"

רגע הפגיעה באסטרואיד כפי שתועד מטלסקופ אטלס/ATLAS Project

אחרי התרסקות מוצלחת של החללית DART (דארט) - סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה הלילה (רביעי) כי הצליחה לשנות את מסלולו של אסטרואיד דימורפוס לצורכי הגנה כוכבית. על אף שצמד האסטרואידים (דידימוס והירחון שלו דימורפוס), אינם סיכנו את כדור הארץ, זהו הניסיון הראשון של נאס"א עם "מערכת יירוט אסטרואידים".

לפני התרסקות של DART, הגרם השמיימי נע סביב אסטרואיד אחר בהקפה שארכה 11 שעות ו-55 דקות. עתה, עדויות של מדענים בנאס"א מצביעות על כך שהפגיעה בדימורפוס צמצמה את תקופת המסלול שלו ל-11 שעות ו-23 דקות - שינוי של 32 דקות. "המשימה הזו מעידה שנאס"א מנסה להיות מוכנה לכל מה שהיקום יחליט לזרוק לכיוון שלנו. זה הרגיש כמו עלילה של סרט". אמר ביל נלסון, מנהל נאס"א.

הדמיה: חללית DART של נאס"א. NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben,
הדמיה: האסטרואיד דימורפוס/NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben

מדוע ההתרסקות הזו היא הצלחה? כי התכלית של DART, ששוגרה לפני כ-10 חודשים למשימה, הייתה לבחון את האפשרות להסיט באמצעות התנגשות אסטרואידים ממסלולם - כאלה שעלולים לפגוע בכדור הארץ, ו-DART הייתה הדגמת תכלית חיה, שהצליחה. "פגיעת אסטרואיד היא אירוע נדיר ביותר, אולי פעם במאה יש איזה אסטרואיד שאנחנו באמת מודאגים ממנו", אמר לינדלי ג'ונסון, קצין הגנה פלנטרית בנאס"א, והוסיף: "ולמרות שאין אסטרואיד ידוע כרגע שנמצא במסלול התנגשות בכדור הארץ, אנחנו יודעים שיש כמות גדולה של אסטרואידים בחלל איפשהו הרחק מכאן".

החללית הזעירה (יש שיכנו אותה כגשושית) שידרה תמונות למרכז הבקרה עד לרגע ההתנגשות, שהתרחשה במרחק של כ-11 מיליון ק"מ מכדור הארץ - מרחק הנחשב קרוב יחסית - ובמהירות של 24,140 קילומטרים לשעה.

  • עוד באותו נושא:
  • NASA
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully