וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מאשרת: האייפון יגיע עם חיבור USB-C

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 14:47

"אין לנו ברירה": סמנכ"ל השיווק העולמי של אפל אישר בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי הם יצייתו להחלטה של הפרלמנט האירופי, ויעברו לחיבור USB-C באייפון. עם זאת, בחברה לא מאוד מרוצים מההחלטה

אייפון. ShutterStock
אייפון/ShutterStock

ניצחון צרכני ענק ללא מאבק משפטי: גרג ג'וסוויאק, סמנכ"ל השיווק העולמי של אפל, אישר בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי החברה תציית להחלטה של הפרלמנט האירופי - ותוותר על חיבור ה-Lightning באייפון. עם זאת, בראיון הביע ג'וסוויאק חוסר שביעות רצון מההחלטה, ואמר: "האירופאיים הם אלו שמכתיבים את לוחות הזמנים למשתמשים האירופאיים", והוסיף: "מן הסתם נצטרך לציית לחוק, אין לנו ברירה".

כזכור, בחודש שעבר הפרלמנט האירופי אישר באופן סופי כי החל מסתיו 2024 כל הסמארטפונים שימכרו באיחוד יהיו מחויבים להיות מצויידים בשקע USB-C כתקן אוניברסלי. במשך שנים אפל התעקשה לשמר את התקע הקנייני שלה, ה-Lightning, ובכך להכריח את המשתמשים שלה לרכוש כבלים ומטענים תואמים מתוצרתה. עם זאת, ג'וסוויאק לא השיב לשאלה האם אפל מתכוונת להשיק את האייפון USB-C באירופה בלבד.

החוק תקף לכל גאדג'ט מצוי אחר, לרבות טאבלטים, מצלמות, אוזניות, קונסולות ניידות וקוראי ספרים אלקטרוניים, בהספק של עד 100 וואט. מחשבים ניידים יצטרכו לבצע את המעבר לתקן החדש עד אביב 2026 (תאריך סופי יקבע בהמשך). קידום החוק הוא למעשה חלק מהשאיפה של האיחוד האירופי למזער את כמות הפסולת האלקטרונית שנמצאת כיום ברחבי היבשת.

"על פי הכללים החדשים, צרכנים לא יצטרכו עוד מטען אחר בכל פעם שהם רוכשים מכשיר חדש, שכן הם יוכלו להשתמש במטען אחד עבור מגוון שלם של מכשירים אלקטרוניים ניידים קטנים ובינוניים", נכתב בהודעה לעיתונות מטעם הפרלמנט האירופי. "לכל המכשירים התומכים בטעינה מהירה תהיה כעת אותה מהירות טעינה, מה שמאפשר למשתמשים לטעון את המכשירים שלהם באותה מהירות עם כל מטען תואם". עם זאת, מוצרים שישווקו לפני תאריך יישום ההוראה לא יחויבו לכלול את התקן החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully