וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Galaxy Watch 5: שדרוג לשעון מוצלח

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 0:52

יותר חיי סוללה, יותר מדדים ופעילויות - מלחץ דם ועד נחירות. בדקנו את ה-Galaxy Watch 5 החדש של סמסונג וחזרנו עם מסקנות

Galaxy Watch 5. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy Watch 5/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

במה שכבר הפך למסורת, בצמוד להכרזות אוגוסט-ספטמבר שלה שפעם התמקדו בסדרת ה-Note עליה השלום וכיום מתמקדות בסמארטפונים מתקפלים, סמסונג גם מכריזה תמיד על האוזניות והשעונים החכמים חדשים שלה. אז את הדור החדש של ה-Buds כבר סקרנו כאן, ועכשיו הגיע תורו של השעון החכם, הדור החמישי לסדרת שעוני גלקסי, שהושאל לנו לסקירה מאת היבואן הרשמי סאני

עיצוב ומראה: איפה איפה איפה החוגה?

ב-Galaxy Watch 5 סמסונג הלכו השנה על מראה נקי: פשוט, אבל ספורטיבי. השעון הוא שעון מאלומיניום בקוטר 41 מ"מ לגודל הקטן ו-44 מ"מ לגודל הגדול, עם רצועות סיליקון איכותי מאוד ונעימות למגע. השעון עצמו הוא עגול, שחור (מגיע גם בכסף או כחול, בישראל) ובקווים חלקים מאוד וזורמים. בולטת בעיקר זכוכית גביש הספיר החדשה, שהיא יפהפיה ועמידה מאוד לשריטות - אבל גם תופסת טביעות אצבע בהחלקות על פני השעון. המשקל - 28 גרם לגירסה הקטנה, מה שאומר שהוא כמעט בלתי מורגש. הוא עמיד למים בחמש אטמוספירות וגם בתקן IP68, מה שאומר שהוא חסין מים וטוב גם לשחיה או לצלילה עד 50 מטר.

השינוי העיקרי בגוף השעון הוא היעדרה של החוגה הפיזית, שכבר הפכה להיות סימן היכר של השעונים החכמים לבית סמסונג, ויש להצר על כך: החוגה הייתה ממשק מצוין ונוח לגלילה. תחת זאת, החלקה על שפת השעון אמורה להוות תחליף. זה עובד, אבל פחות מהנה תחושתית להחליק במקום לסובב חוגה פיזית.

ל-Galaxy Watch 5 יש שני כפתורים פיזיים, הקבועים בצדו הימני: כפתור בית עם אמרה באדום, וכפתור אחור. הגיוניים ושימושיים. ניתן לקבוע להם פעולות שונות ללחיצה ממושכת, אבל עיקר התפעול נעשה ממסך המגע הגדול. עוד בצד הממשק, מחוות תנועה מסוימות יכולות להפעיל פעולות שהגדרנו מראש, או כמענה לשיחות, שזו תוספת חמודה. היא דורשת קצת הסתגלות, אבל בסך הכל, שימושית.

תצוגה וחומרה: אותה גברת

הצג הוא אותו צג משובח של ה-Galaxy Watch 4. למעשה, כל הקרביים כאן למעט זכוכית הגביש ספיר והסוללה שהוגדלה זו אותה חומרה מהדגם הקודם: הצג הוא צג Super AMOLED בגודל 1.4 אינץ' וברזולוציה של 450 פיקסלים בריבוע, המעבד הוא אותו מעבד (Exynox W920 כפול ליבות במהירות 1.18 גיגההרץ), 16 גיגהבייט אחסון ו-1.5 גיגהבייט זיכרון. השיפורים העיקריים הם קטנים: זכוכית גביש הספיר והסוללה כאמור (ראו בהמשך), ותמיכה בבלוטות' 5.2 במקום 5.0 וטעינה אלחוטית 10 וואט מהירה יותר.

כמו בדגם הקודם, ממש אין תלונות: הצג הוא חד, בהיר ומשובח, ואחד הטובים שראינו בשעונים חכמים. הוא קריא גם בשמש ישירה, ועכשיו גם זכוכית גביש הספיר שמספקת לו הגנה טובה יותר מזכוכית הגורילה הקודמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יישומים ותכונות: מנחירות ועד שומן

ה-Galaxy Watch 5 הוא שעון ספורט ובריאות שמכסה כל היבט אפשרי של פעילות, לרבות מדידת לחץ דם וא.ק.ג. לצד כל התכונות שאנחנו כבר מכירים של מדידת דופק, לחץ, צעדים, קלוריות וכו'. עוד יש כאן ניתוח מבנה גוף שכבר היה קיים בשעון הקודם (אחוזי שומן, מסת שריר ועוד), ומדידת נחירות ודופק בזמן שינה. זהו סל מאוד מקיף של מדדים, והיחיד שאולי חסר כאן הוא טמפרטורת גוף.

אולם, אליה וקוץ בה: התכונות של א.ק.ג. ומדידת לחץ דם, שמורות רק לאפליקציית הבריאות של סמסונג, שפועלת רק על טלפונים של סמסונג. מלבד זאת, כל סמארטפון אנדרואיד יספק לכם חוויה מאוד מקיפה וטובה עם השעון הזה. לא ניסינו אותו עם אייפון, אבל נשער ששלל התכונות עם אייפון יהיה קטן יותר, וזה בהחלט שיקול.

אמנם, יש ברשת דרכים לגרום לכל טלפון אנדרואיד לאפשר גם א.ק.ג. וגם מדידת לחץ דם (שמוצמדות לאפליקציה ייעודית של סמסונג שזמינה רק בחנות האפליקציות שלהם, הגלקסי סטור), אבל הן כוללות פריצה של המכשיר, מה שעשוי לבטל את האחריות, בקיצור, זו אפשרות, אבל לא כזו שהיינו ממליצים עליה.

מלבד זאת, הטלפון מסוגל לטפל בהודעות באופן דו כיווני, ולשמש גם כדיבורית. הוא גם מסוגל לנהל אוזניות Buds של סמסונג, ובאופן כללי, הוא מאוד שימושי. הוא כמובן מתבסס על חנות היישומים של WearOS של גוגל, ומציע מגוון נאה מאוד של תמיכה באפליקציות אנדרואיד. גירסת WearOS כאן היא גירסה 3.5 עם One UI של סמסונג בגירסה 4.5 (לעומת גירסה 3 בדגם הקודם).

עוד משהו ששופר בצד התכונות, הוא מגוון הפעילויות הספורטיביות, מה שהיה עד כה נקודת תורפה אצל סמסונג, במיוחד מול חברות כמו אמייזפיט. סמסונג השלימו את הפער, וכעת מציעים מגוון מפורט מאוד של פעילויות לניטור ממחול, דרך אימון במכשירי משקולות ועד פעילויות אקזוטיות יותר כמו אירוביקה במים, באולינג, החלקה אומנותית, גלישה אווירית או חתירה בקאנו...

גם בחיי הסוללה של ה-Galaxy Watch 5 ניכר שיפור. סמסונג שיפרו את קיבולת הסוללה לעומת הדגם הקודם ב-13% לטענתם, אבל ההשפעה ניכרת ביותר מכך:גם בניטור מלא של רמת חמצן בדם בזמן שינה וניטור נחירות רציף - השעון מסוגל להחזיק קרוב ליומיים בין טעינה לטעינה. בשימוש קצת יותר שמרני, הוא יכול להחזיק גם כמה ימים, וזה שיפור נאה מאוד לעומת דור 4 של השעון. חלק מתכונות המדידה הרציפה עשויות לשתות לכם את הסוללה מהר יותר, והחוכמה היא למצוא איזון טוב בין שימושיות ובין חיי סוללה. בסך הכל אבל יש כאן שיפור משמעותי לעומת השעון הקודם. קטע חמוד נוסף הוא שה-Galaxy Watch 5 יזכיר לכם לטעון אותו אם הסוללה אזלה בשעות הערב כדי לא לפגוע בניטור השינה.

סיכום

על אף שאנחנו מבכים את מותה של החוגה הפיזית, שהייתה שימושית מאוד וכמעט סימן מזהה של ה-Galaxy Watch, ה-Galaxy Watch 5 הוא שעון חכם כמעט מושלם: הוא יפה ואלגנטי, הוא מכסה כמעט כל היבט חיים שאפשר לחשוב עליו ויותר, מגוון המדדים שלו כשעון לספורט ולאורח חיים בריא הוא עצום וכמעט חסר מתחרים - מנחירות ועד הרכב גוף. הבעיה היחידה שכדי ליהנות מהשפע המלא של התכונות, כמו א.ק.ג ומדידת לחץ דם, תצטרכו שהטלפון שלכם יהיה גם של סמסונג, בדומה למה שקורה אצל אפל. אם אתם לא בעליו הגאים של סמארטפון מבית סמסונג, זה קצת פספוס. עדיין, בעלי אנדרואיד יכולים ליהנות ממנו מאוד, ומרוב התכונות שלו.

כל הטכנולוגיה המשוכללת שמוטמעת בחפיץ הזה אומרת גם תג מחיר. בישראל מחירו הרשמי עומד על 1,350 שקלים (טוב, 1,349, הנה שקל עודף) מה שאומר שזו השקעה לא קטנה. ברם, אם יש לכם כבר סמארטפון או התקן תומך אחר של סמסונג כמו טאבלט, ובהנחה ששעון חכם הוא השקעה לשנים - הוא בהחלט שווה את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully