וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחה למסע בזמן? בתמונה מ-1943 נראה גבר שבידו טלפון נייד

26.11.2022 / 23:53

אנשים משוכנעים כעת שמסע בזמן אפשרי לאחר שהבחינו בתמונה שצולמה ב-1943 ובו נראה גבר מסתורי אוחז בטלפון נייד שהומצא רק 30 שנה לאחר מכן. האמנם זה מה שמופיע בתמונה?

אישה עם טלפון נייד בשנת 1938?/יוטיוב

התמונה הזו, שלכאורה צולמה במהלך מלחמת העולם השנייה ולא עברה עריכה, שכנעה רבים שיש אנשים שיודעים לנסוע בזמן. אלה שלא השתכנעו מנסים למצוא לה הסבר הגיוני. התעלומה תקח אתכם לשנת 1943 ברייקיאוויק, איסלנד, שם דמות חשודה נראית עומדת סביב מספר תושבים מקומיים וחיילים אמריקנים החולפים על המדרכה. שני דברים משונים בגבר המסתורי: הכובע, שנראה שונה מאלה של סובביו, ומה שנראה כמו טלפון נייד שהוא אוחז בידו קרוב לאוזנו.

בתמונה שצולמה בשחור לבן, נראה הגבר החשוד משתמש במכשיר יותר מדי מתקדם עבור העשור הזה. למעשה הטלפון הנייד הראשון, ה- Motorola DynaTAC 8000X, יצא למכירה בשנת 1973, בדיוק 30 שנה לאחר צילום התמונה לכאורה.

טלפון נייד בתמונה מ-1943?. KRISTJÁN HOFFMANN, צילום מסך
טלפון נייד בתמונה מ-1943?/צילום מסך, KRISTJÁN HOFFMANN

התמונה פורסמה לראשונה בקבוצת הפייסבוק האיסלנדית Gamlar fotografir ("תצלומים ישנים") ע"י המשתמש כריסטיאן הופמן ב-2016. הוא כתב: "דבר אחד שמושך את תשומת הלב לתמונה היפה הזו הוא שבמרכזה נראה גבר נשען לאחור ומדבר בטלפון נייד. אני לא יודע מה להגיד. הוא עומד לבד, חובש כובע שונה מהאחרים וצעיף ומתנהג כאילו הוא מרגל".

על פי ה-SUN, כריסטיאן טוען שלמשפחתו יש את התמונה הזו כבר עשרות שנים אבל לקח לו זמן להבחין בסיטואציה המוזרה. התמונה צולמה בשיאה של מלחמת העולם השנייה בבירת איסלנד, שנכבשה בידי כוחות בעלות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

התמונה פורסמה גם בסרטון תיאוריות קונספירצה ביוטיוב שכותרתו "10 מקרים אמיתיים של מסע בזמן שלא ניתן להסביר".

ברשתות החברתיות ניסו למצוא לתמונה הסבר הגיוני למראה המוזר. באופן מפתיע, תיאוריה לפיה האיש פעל כמרגל עבור מדינות הציר לא הוצעה על ידי אף גורם מעורב. במקום זאת, אלה עם הסברים מנומקים יותר בקבוצת הפייסבוק התעקשו שהוא בדיוק בדק אם השעון שלו עובד. אחרים אמרו שהוא פשוט השתמש במקטרת טבק וגירד את אוזנו בזמן שצולמה התמונה. התיאוריה הנוגעת לשעון מקבלת חיזוק נוסף על ידי העובדה שהאיש עומד ליד מה שנראה כמו חנות שעונים. מגיב אחר התלוצץ שהתמונה היא הוכחה לכך שהאיסלנדים "כבר המציאו את הטלפון הנייד לפני כל אחד אחר". מה לדעתכם הפתרון לתעלומה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully