וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דינמיקה: "הצמיחה שלנו מבוססת על מותג שמתחזק"

23.11.2022 / 15:06

2022 הייתה שנת מפנה בעולם המובייל: התחרות הגיעה לנקודת רתיחה, השוק החל להתכווץ אבל דינמיקה הצליחה לצמוח במספרים דו ספרתיים. איך הם עשו את זה (רמז: לא בדרך שחשבתם), מתי יפתר משבר אספקת המלאי של האייפון וכמובן, אי אפשר בלי "ארץ נהדרת"

אייפון 14 פרו/אפל

מוצרי הצריכה מתייקרים בעולם בכלל ובארץ בפרט, אבל יש דבר אחד שהמין האנושי לא מוותר עליו בעשור וחצי האחרונים: מכשיר הטלפון שלו. הצרכן הממוצע מחליף מכשירים אחת לשנתיים שלוש, כשהמסורים ביותר הם מחזיקי האייפון, שעבורם כל השקה היא חגיגה.

"השנה נרשמו בדינמיקה ביקושי שיא של 400% לדגמי האייפון 14 (לעומת ההשקה הקודמת), וזה נתון חסר תקדים", אומר מנכ"ל דינמיקה אלי אדדי, "השקנו את המכירה המוקדמת ונערכנו כדי לעמוד בביקוש הגבוה, במטרה שכל לקוח שהזמין מאיתנו במכירה המוקדמת יקבל את האייפון לפני כולם".

זו לא משימה פשוטה. נראה שיש בהלה אמיתית סביב אייפון 14.

"ההיערכות שלנו החלה עוד לפני מכירת האייפונים בחנויות והמשלוחים, כבר בשלב ההזמנה מול אפל. כשהזמנו מכשירים בהיקף גדול היינו צריכים לקבל החלטה לגבי התפלגות הדגמים בהשקה. נכון לעכשיו, הצלחנו בהשקה הזו, שמרנו על ההובלה ופתחנו פערים משמעותיים מול המתחרים".

אלי אדדי. רמי זרנגר,
המטרה: להימנע מעיכוב מסירה. אלי אדדי/רמי זרנגר

אדדי מספר ש"אני מדבר כל הזמן עם לקוחות בכל הגילאים כדי להבין את נקודת המבט שלהם, מה כואב להם ומה לדעתם צריך לעשות אחרת ואיך הם רואים את הדברים ומשם אנחנו פועלים".

ומה שכואב היום לכולם הוא הודעות על עיכוב במסירה. אפל הוציאה הודעה חריגה על חוסרים במלאים, איפה זה פוגש אותכם?

"קשיי אספקה והיצור בסין, מול הרעב של הלקוחות למוצר, מייצרים לנו אתגר שירותי ותפעולי שלא הכרנו. אנחנו מוצפים בפניות של לקוחות שרוצים את המכשיר ולא מצליחים לשים עליו יד, לצד לקוחות שהזמינו ורוצים לקבל אותו. למרות המורכבות, אנחנו דואגים שהלקוחות של דינמיקה ימשיכו להיות הראשונים שמקבלים את האייפונים שנוחתים בישראל".

מתי להערכתך הפקק הזה יסתיים?

"אני שמח להגיד שבימים הקרובים לא יהיו לנו לקוחות שהמתינו, ולפי הערכות שלנו, 98% מהלקוחות יטופלו עד סוף השבוע או תחילת השבוע הבא. אני מתנצל בפני הלקוחות שמתעכבים, זה אירוע שקשור למשבר עולמי, וגם בתוך המשבר הזה אנחנו עושים מה שאפשר כדי להיות הטובים ביותר. כבר בימים הקרובים נחווה הקלה מסוימת, אנחנו כרגע עם דגמים מלאים לאייפון 14 הרגיל והפלוס, אבל החוסר הוא באייפון 14 פרו ובפרו מקס. גם שם נראה שיפור והקלה בשבוע הקרוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ביקוש גבוה וחריג. אייפון 14/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אבל לא רק אייפון הוא מוצר מבוקש. אפל השיקה את ה-Watch Ultra ביותר מ-3,000 שקל, ואדדי מספר שגם המכשיר הזה מוצא את דרכו להרבה מאוד ידיים, תרתי משמע.

"מאז תקופת הקורונה אנו רואים מגמה הולכת וצומחת של טרנד ה Wearables-Wellness. מוצרים אלה, בשילוב טכנולוגיות ואפליקציות, מסייעים לנו בשמירה על אורח חיים נכון ובריא: מעקב אחר תזונה, כושר ופעילויות ספורט, מדדים כמו קצב נשימה, אק"ג, סטורציה, קלוריות ועוד. יש ניטור אחר הרגלי השינה ואפילו יודעים להגיד האם שטפנו ידיים בצורה נכונה ועוד. את ההשפעה הכי חזקה אנו חווים בקטגורית השעונים החכמים, זו קטגוריה ש"מתפוצצת". אפל הרימה עוד יותר את הקטגוריה עם שעון ה-Ultra ומדובר באחד מהמוצרים המבוקשים ביותר. אני חייב להגיד שהבחירה בשעון Ultra של אפל, שהוא גדול ובצבע הכתום שהפך להיות טרנדי, הפתיעה גם אותי".

אחרי שהצלחתם לקחת בעלות על ההשקה של אפל, מה מתוכנן הלאה?

"אנחנו בשיא חודש נובמבר עם מבצעים שטרם נראו בישראל לקהל לקוחות סמסונג, ובהמשך יש לנו קונספט חדשני ללקוחות אפל".

חנות דינמיקה. יחצ,
במקום ללכת בגדול הולכים בקטן - וככה גדלים. חנות דינמיקה/יחצ

זה הזמן לדבר על דינמיקה. בשנתיים האחרונות שילשה החברה את הכנסותיה, ובתוך זמן קצר דינמיקה הצליחה למצב עצמה כמובילת שוק צפוף במיוחד.

יש מגמה של סגירת סניפים לטובת האונליין. איפה זה שם אתכם? הרי לכם יש זיקה חזקה לשני העולמות הללו.

"בתחילת הקורונה הייתה בתעשייה מגמה של גידול בביקושים. בשלב השני של הקורונה וביום שאחרי ראינו ירידה בביקושים, אבל גם עליות מחירים שחיפו על הירידה בביקוש, וכך ההכנסה של החברות נותרה זהה. עם זאת, היום אנחנו בשלב השלישי שבו הביקוש יורד והעלייה במחירים לא מחפה על הירידה בביקוש, מה שמוביל לתוצאות כספיות של ירידה בהכנסות".

למרות הירידה בקטגוריה, בסוף נראה שאתם שוברים שיאים בזמן שחברות אחרות חוזרות לביצועי 2019. איך אתה מסביר את זה?

"בשונה מחברות אחרות שחוות את היום שאחרי הקורונה ויורדות בהכנסות וברווח, אנחנו במגמה הפוכה. הצלחנו לקחת נתח שוק, המותג מאוד התחזק ורואים את זה גם בהכנסות וגם ברווח, אנחנו בצמיחה מהירה, מחזקים את כל הצירים כדי לתמוך בזה גם קדימה. המודל שלנו הוא גם שונה, ובניגוד למתחרים שפתחו חנויות של גדולות ונאלצו לסגור או להקטין, אנחנו עובדים במודל של חנויות קטנות ומדויקות יותר, ובחלק מהמקומות אפילו בדוכנים.

"בכל חודש אנחנו מטפלים במספר סניפים. גם בקורונה, כשרשתות אחרות סגרו סניפים, ידענו להיות שם ולשפר מיקומים, ואלו גם ההזדמנויות שיש עכשיו שרשתות מצמצמות סניפים ועוברות לאונליין. אנחנו מחפשים את ההזדמנויות בלוקיישנים טובים כדי להמשיך לשמור על ההובלה גם בפיזי, לצד הדיגיטל. לדוגמה, אנחנו עובדים על פתיחת סניף שישי באילת בחודשים הקרובים. בדינמיקה הגידול מבוסס על מותג שהתחזק, קשר עמוק ללקוחות לאורך כל הדרך החל מרכישה, דרך שירות ותיקון מכשיר, טרייד אין משתלם וליווי הלקוח בכל צרכיו".

קניון שבעת הכוכבים עלייה של עשרות אחוזים. יח"צ,
מסתדרים בצפיפות. דוכן דינמיקה בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה/יח"צ

לפי גוגל דינמיקה נמצא בצמרת הצמיחה בחיפושים בשלוש השנים האחרונות.

"אנחנו עובדים מאוד חזק על השירות ללקוח, ומלווים אותו לאורך זמן. זכינו באמת להפוך למותג שהכי צומח בקטגוריית החיפושים בגוגל ב-3 שנים האחרונות. אנחנו עושים את זה עם השקעה משמעותית בחוויית לקוח. לדוגמה, אנחנו היום רשת התיקונים הכי גדולה בישראל. אנחנו היחידים שיודעים לתקן מכשירים גם בבית הלקוח או במשרד, ככה שהוא לא צריך להיפרד מהמכשיר שלו. זה שירות שהוא שובר שוויון. המחמאה הגדולה ביותר שלנו היא שחברות גדולות רואות בנו מודל לחיקוי, זה גורם לנו להבין שאנחנו צריכים להמשיך להיות כמה צעדים לפני כולם. אנחנו עובדים בקצב אחר, חיים את השוק הזה, ומחוברים ללקוח. אנחנו לא נחים לרגע ותמיד על הדבר הבא.

"הגמישות של דינמיקה היא עוגן אסטרטגי שמאפשר לה להיות רלוונטית ומייצרת חוסן. השוק משתנה במהירות כל כך גבוהה, שמי שלא מסוגל להגיב מהר לשינויים ולצרכים, נאלץ לנטוש את המשחק וזה גורר הפסדים כבדים. לעומת זאת, מי שיודע להתאים את עצמו לשוק הזה, יודע להרוויח יפה מאוד. הזריזות שלנו מאפשרת לנו להנגיש את המוצרים לנקודת הקצה ב- No time, לענות על ביקושים חדשים שנוצרים במהירות ולצאת במהלכים ב- Time To Market - מיידי, פיזי, דיגיטלי והיברידי.

וכן, המותג שלהם הגיע גם ל"ארץ נהדרת". "יצאנו בקמפיין תחת המסר 'אמרתם מובייל, אמרתם דינמיקה!', במטרה לספר לכולם את מה שהלקוחות שלנו כבר יודעים - דינמיקה היא רשת המובייל מס' 1 בישראל עם סטנדרט שירות ומקצוענות ברמה הגבוהה ביותר. אלי פיניש שביצע את הקריינות בשנתיים האחרונות, הפך להיות גם הפנים של המותג לצד יעקב אחימאיר, בשילוב הג'ינגל הזכיר שלנו. זה שהחבורה המוכשרת והמדויקת בארץ נהדרת בחרה בדינמיקה למערכון סאטירי על טלפונים חכמים אומר שאנחנו בכיוון הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully