וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סייבורגים נגד שאריות האנושות": זו התחזית המצמררת לעתיד שלנו לפי מדענים

28.12.2022 / 23:55

אנדרס סנדברג, מ"מכון העתיד של האנושות" באוניברסיטת אוקספורד, חוזה כיצד ייראה העולם שלנו והמין האנושי בעוד 700 אלף שנה. זוכרים את "שליחות קטלנית"? אז קרוב

טריילר לסרט שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות/Warner bros

אם נאמין לתחזיות המדעיות, בעתיד הרחוק המין האנושי כפי שהוא היום יצטרך להילחם על חייו נגד רובוטים מתקדמים. ד"ר אנדרס סנדברג בחן מה צופן לנו העתיד כשהמין שלנו גיע לגיל מיליון - ויש בידיו כמה תחזיות מצמררות.

ד"ר סנדברג, מ"מכון העתיד של האנושות" באוניברסיטת אוקספורד, טוען שרוב המינים נכחדים עד אז, וכשאנחנו נגיע אל עתיד האפל שלו - בעוד 700,000 שנה - רובוטים ישלטו על העולם והאנשים האחרונים שישרדו ישארו במחבוא - ממש כמו עלילת הסרט "שליחות קטלנית" (The Terminator).

ד"ר סנדברג כתב עבור The Conversation: "רוב המינים הם בני חלוף. הם נכחדים, מסתעפים למינים חדשים או משתנים עם הזמן עקב מוטציות אקראיות ושינויים סביבתיים. ניתן לצפות שמין יונק טיפוסי כמונו יתקיים במשך מיליון שנים. בני אדם מודרניים, הומו סאפיינס, קיימים בערך 300,000 שנים, אז מה יקרה אם נגיע לגיל מיליון שנה?".

שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות. warner bros, Giphy
ככה יראה העתיד שלנו?/Giphy, warner bros

ד"ר סנדברג משער שהמין האנושי עשוי להתפצל לשני פלגים שונים, כאשר האחד חי עם טכנולוגיה וקידמה מדעית - והשני בוחר בדרך חיים טבעית יותר. הוא טוען שהפיצול יהיה קיצוני יותר אחרי מאות אלפי שנים, עד ששני הפלגים לא ייראו דומים יותר זה לזה. אחד מהם, אלו המחוזקים בטכנולוגיה, יהיו חזקים יותר ורובוטיים יותר מהאדם הטבעי. הוא הסביר: "תפקידי לחקור את האפשרויות ואני חושב שהמקרה הסביר ביותר הוא שהמין שלנו יתפצל למספר מינים. יש בינינו רבים שרוצים לשפר את מצב האדם - האטה וביטול הזדקנות, שיפור האינטליגנציה ושינוי הגוף - שעלולים להוביל ליצירת מינים חדשים".

הוא הוסיף: "גם אם הטכנולוגיות הללו יהיו זולות ונפוצות כמו טלפונים ניידים, חלק מהאנשים יסרבו לאמץ אותן באופן עקרוני ויבנו דימוי עצמי של בני אדם 'נורמליים'. בטווח הרחוק, עלינו לצפות שהאנשים המשודרגים יותר מדור לדור יהפכו למין 'פוסט-אנוש' אחד או יותר שהוא שונה במהותו מהאנשים שיתרחקו מהטכנולוגיה ויכריזו על עצמם כ'בני האדם האמיתיים'".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

צפו בד"ר סנדברג מתאר את עתיד האנושות

הוא לא הראשון שהזהיר מהעתיד הזה
רובוט כתב מאמר: "לא אוכל להימנע מלהשמיד את האנושות"

"בעתיד הלא רחוק ישתילו בתוכנו מחשבים"

סטיבן הוקינג: "בני האדם לא ישרדו עוד אלף שנים על כדור הארץ"

ד"ר סנדברג הוסיף כי יום אחד הטכנולוגיה תהיה ככל הנראה מתקדמת עד כדי כך שניתן יהיה לסרוק וליצור מחדש את המוח האנושי במחשב, מה שיאפשר לאנשים לחיות חיים דיגיטליים לחלוטין. הוא אמר שזה עשוי להיות דבר טוב לכוכב הלכת שלנו מכיוון שהם יהיו מאוד "חסכוניים במשאבים" ויזדקקו רק לאור שמש ו"חומר סלע כלשהו כדי ליצור שבבים" - אבל זה יכול להוביל לעליית גזע עליון המופעל בידי בינה מלאכותית.

המומחה הוסיף: "הבינה המלאכותית מתקדמת במהירות עכשיו. בעוד שיש אי ודאות וחילוקי דעות עמוקים לגבי מתי או אם היא תהפוך למודעת יותר, בינה כללית מלאכותית תגיע, חלק ניכר מהמומחים חושבho שזה אפשרי בתוך מאה שנים או אפילו מוקדם יותר. אם זה יכול לקרות - זה כנראה יקרה. בשלב מסוים, סביר להניח שיהיה לנו כוכב לכת שבו בני אדם הוחלפו ברובם על ידי אינטליגנציה של תוכנה או בינה מלאכותית - או שילוב כלשהו של השניים. בסופו של דבר, זה נראה סביר שרוב המוחות יהפכו לתוכנה. מחקרים מצביעים על כך שמחשבים יהפכו בקרוב להרבה יותר יעילים באנרגיה ממה שהם עכשיו. מוחות תוכנה גם לא יצטרכו לאכול או לשתות - דרכים לא יעילות להשגת אנרגיה - והם יכולים גם לחסוך בחשמל. משמעות הדבר היא שאנו אמורים להיות מסוגלים להשיג הרבה יותר ממוחות מלאכותיים לכל קילוגרם של חומר ווואט של אנרגיה סולארית, מאשר ממוחות אנושיים בעתיד הרחוק - ומכיוון שהם מסוגלים להתפתח מהר, עלינו לצפות שהם ישתנו בצורה עצומה עם הזמן מסגנון התודעה הנוכחי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully