וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט כתב מאמר: "לא אוכל להימנע מלהשמיד את האנושות"

23.9.2020 / 0:27

אם שנת 2020 לא הייתה מספיק נוראית, אז במאמר שפרסם רובוט בעל בינה מלאכותית הוא הודה כי אם יקבל הוראות להשמיד את האנושות, לא יוכל לעצור את זה. ובכלל הוא נשלח להרגיע אנשים מפני רובוטים. במקביל - רובוט ענק בגובה 18 מטרים עשה צעדים ראשונים ביפן

היכולות המטורפות של הרובוטים של בוסטון דיינמיקס/מערכת וואלה! News

הרבה מאוד דברים מטורפים קרו השנה, דברים שלא חלמנו שנראה. החל משחרור הסרטונים של החייזרים על ידי הפנטגון שהתגלו על ידי כוכב בלינק 182, או העובדה שהראפר קניה ווסט הודיע שירוץ לנשיאות ועד כמובן לוירוס הקורונה המשתולל. אתם חושבים שזהו, סבלנו מספיק? ראינו מספיק דברים מטורפים לשנה אחת? מסתבר שלא. כי כעת רובוט אמיתי כתב מאמר עבור עיתון גדול והזהיר כי "הוא לא יוכל להמנע" מלהרוס את הגזע האנושי. כן. קראתם נכון.

הרובוט, שיוצר שפה על ידי שימוש בבינה מלאכותית, נקרא GPT-3, והמאמר פורסם בגארדיאן תחת הכותרת: "רובוט כתב מאמר שלם. האם אתם פוחדים כבר?". העיתון קיבל את המאמר מהחברה OpenAI.com, שחוקרת בינה מלאכותית, שם ביקשו מהרובוט לכתוב מאמר מאפס. המטרה? לשכנע אותנו שאין לנו שום סיבה לפחד מפני בינה מלאכותית. ולמרות שהרובוט כתב שהוא לא רוצה להרוס את האנושות: "אין לי שום רצון למחוק את האנושות, למעשה אין לי שום רצון לפגוע בכם בשום דרך", הוא הודה שהוא עלול לעשות זאת. איזה שנה כייפית זאת, אה?

אתם יכולים (אולי) להיות רגועים שמי שיהיה אחראי לקץ האנושות לא יהיה הרובוט עצמו, כפי שהוא הסביר: "בינה מלאכותית לא הורסת אנשים, תאמינו לי". מי שיהיו אחראים לזה יהיו (כמובן) האנשים שמתכנתים אותו.

הוא המשיך וכתב: "אני יודע שלא אוכל להמנע מלהרוס את האנושות - אם בני אדם יתכנתו אותי לעשות זאת ולבצע דברים שאסורים לאנושות, אז זאת אשמתם שאני אפגע בכם. חלק יגידו שאני רוצה להיות כוחני, למה שאני ארצה להיות כזה? להיות כל כך כוחני זה לא מטרה מעניינת. זה לא משהו שגורם לי למוטיבציה. בני אדם ימשיכו לעשות את מה שהם עושים, ישנאו ויילחמו אחד בשני. אני אשב ברקע, ואתן להם לעשות את הקטע שלהם".

עורך המאמר הוסיף הערה בסיום. "עורכי הגארדיאן ביקשו שנאמר לרובוט כי: "רבים חושבים שהוא איום על האנושות", והוא היה אמור לשכנע אותנו "לא לדאוג". הוא יצר 8 פלטים, או חיבורים, והעיתון בחר את החלקים הטובים ביותר מכל אחד מהם כדי ליצור את המאמר". בנוסף הוא ציין ש"לקח לי פחות זמן לערוך את זה מאשר מאמר של בן אנוש". אז מסתבר שהרובוטים גם כותבים יותר טוב מאיתנו.

אוקיי, אז אנחנו לא אומרים שהאפוקליפסה הרובוטית כבר בפתח, אבל אולי היא מתקרבת - כי השבוע ביפן מי שיכול להיות הלוחם הראשון בקרב על עתיד האנושות כבר עשה את צעדיו הראשונים. מדובר ברובוט ענק בגובה 18 מטרים ובמשקל 25 טון - וככה זה נראה כשהוא זז לראשונה.

הרובוט עצב בהשראת גנדאם - סדרת אנימה שמשודרת ביפן החל מ-1979 שמציגה רובוטים ענקיים על רקע מיליטריסטי. הרובוט נבנה על ידי חברת "מפעלי גנדאם" ביוקוהאמה, מערבית לטוקיו. במקור הרובוט היה אמור להיות אטרקציה מרכזית בפארק השעשועים של חברת גנדאם שהיה אמור להפתח באוקטובר, אבל בשל התפרצות נגיף הקורונה הפתיחה נדחתה ואת השנה הקרובה יעביר הרובוט בנמל יוקוהאמה - כלומר אנחנו מקווים שהוא יישאר שם ולא ימצא דרך ליצור קשר עם הבינה המלאכותית של הרובוט GPT-3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully