וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקובייה ההונגרית החכמה - שהייתה כמעט יותר מדי חכמה בשבילי

נתנו למבוגר מתוסכל משנים של חוסר הצלחה לפתור קובייה הונגרית להתנסות עם הקובייה והאפליקציה של Gocube, יחד עם ילד בן 10 שמשתוקק ללמוד. איך זה נגמר?

כרמי זילברשטיין פותר את ה-GoCube - קוביה הונגרית אינטראקטיבית/ירון זילברשטיין

הקובייה ההונגרית היא אחד מהמשחקים הממכרים והמצליחים בעולם שהפכו לתופעה תרבותית מאז המצאתה בשנות ה-70 והיא אינה מראה סימני דעיכה. אבל עבורי מדובר בסיוט שמלווה אותי שנים. כל החברים שלי הצליחו לפתור אותה ורק אני לא. גם עכשיו כשיש לי ילדים והם באים אלי כדי ללמוד - אני נאלץ לשלוח אותם ללמוד ביוטיוב איך להתמודד עם המטלה. למזלי הגיעה הטכנולוגיה והקובייה החכמה.

לכן ממש שמחתי כשקיבלתי את ה-GoCube, שנמכרת ברשת איידיגיטל, הקובייה ההונגרית האינטראקטיבית שלקחה את הבעיה שלי וסיפקה לה פתרון היישר מהמאה ה-21 כששילבה את הקובייה עם אלקטרוניקה, טכנולוגיה מתקדמת וכמובן אפליקציה. הקוביה מגיעה בחבילה שהיא בעצם שני חלקים - הקובייה עצמה והתוכנה ולכל זה מצטרף התואר "צעצוע והגדג'ט הטוב ביותר לשנת 2019" שניתן לה ע"י ה-Wall Street Journal.

GoCube  - קוביה הונגרית אינטראקטיבית. idigital,
GoCube - קוביה הונגרית אינטראקטיבית/idigital

אבל קודם כל: unboxing והגדרות - ואני מזכיר את זה בעיקר כי מדובר בתהליך מדהים שכמו נוצר עבור דור האינסטגרם. הקופסה נפתחת באלכסון כדי לחשוף את הקובייה באופן מלא הדר. האביזר האחד שמגיע איתה הוא תחנת עגינה קטנטנה לטעינת USB (שיכולה לשמש גם כמעמד לטלפון - וזה שימושי כי אתה באמת צריך את הטלפון שלך על מעמד כדי להשתמש באפליקציה תוך כדי תפעול הקובייה בשתי ידיים).

לקובייה יש אור פנימי מגניב שמאיר בזמן הטעינה ואתה יכול להדליק אותו גם בזמן המשחק בקובייה - למרות שהוא לא מאפשר משחק בחושך. אחרי שהקובייה טעונה היא מוכנה להתחבר לאפליקציה - ומדובר בתהליך פשוט מאוד. בכל פעם שאתה מפעיל את האפליקציה, היא מחפשת קוביית GoCube קרובה ואז שואלת אם אתה רוצה להתחבר אליה. המשמעות היא שמספר חברים או בני משפחה יכולים כולם להוריד את האפליקציה החינמית ולהתחיל להשתמש בקובייה בלי סיבוכים.

הקובייה עצמה יפיפייה, אם כי לפי הביקורת עליה שפורסמה במגזין פורבס - אנשים בעלי ידע על כל הקוביות הזמינות כיום יזהו את העיצוב. במקום קובייה מרובעת מושלמת, מקבלים בעצם קובייה שנראית כאילו מישהו ניפח אותה טיפה יותר מדי והיא בכל זאת הצליחה להישאר שלמה. זה אומר שהקצוות פחות מוגדרים, קצת יותר קשה למצוא את הפינות, ותצטרכו לאחוז אותה קצת יותר חזק בצדדים כדי לסובב צד - קוביות מתקדמות כיום נצמדות לאצבעות בקצוות המוגדרים כדי להרוויח קצת יותר מהירות, משהו שלא אפשרי כאן. למרות זאת, הם מבהירים שלקובייה יש המון פעולות חיוביות, כמו למשל שלאחר כל תנועה הדפנות נצמדות למקומן בלחיצה מספקת, מה שנותן גם משוב מעולה לחוש המישוש וגם מבטיח שהקוביה תשלח את הנתונים המיקומיים שלה בחזרה לאפליקציה.

כן. כאן נכנסת התוכנה לתמונה. ה-GoCube למעשה שולחת תצוגה דיגיטלית של כל ששת הצדדים של הקובייה לסמארטפון שלך, כמו גם נתונים המזהים את הכיוון שלה במרחב. בעצם אתה מקבל קובייה וירטואלית על המסך שמחקה את הצורה והסיבוב של הקובייה בתלת ממד.

אחרי שהקובייה טעונה היא מוכנה להתחבר לאפליקציה - ומדובר בתהליך פשוט מאוד. בכל פעם שאתה מפעיל את האפליקציה, היא מחפשת קוביית GoCube קרובה ואז שואלת אם אתה רוצה להתחבר אליה. המשמעות היא שמספר חברים או בני משפחה יכולים כולם להוריד את האפליקציה החינמית ולהתחיל להשתמש בקובייה בלי סיבוכים.

יש לאן לשאוף

השיא שוב נשבר: רובוט פתר קובייה הונגרית בפחות משניה אחת

לכתבה המלאה

האפליקציה למעשה עוקבת אחר מצב הקובייה בזמן אמת כשאתם מסובבים או מנסים לפתור אותה - ממש ניתן לראות את הקובייה הווירטואלית זזה בזמן אמת על המסך כשאתם מסובבים את הדבר האמיתי ביד. המשמעות היא שכאשר אתה לומד, האפליקציה יכולה לדעת מיד אם עשית צעד שגוי ולתקן אותך.

כמובן שבתור חסר מושג וטראמוטי פניתי אל האזור הלימודי שם מוצגים שיעורים שמלמדים קצת מונחים וכמה אלגוריתמים פשוטים, ואז איך לפתור את הקובייה שלב אחרי שלב.הנסיינים שלנו היו ילד בן 10 שהצליח ללמד את עצמו חלקית איך לפתור קוביות עם סרטוני יוטיוב ועצות מחברים וגבר בן 49 שננזף בשנות השמונים על כך שקילף וסידר מחדש את המדבקות בלילה הראשון לאחר שקיבל קובייה משלו ומאז מעולם לא התאושש מספיק כדי לנסות וללמוד.

שנינו ניגשנו בחשש למשימה אבל למדנו במהירות ואפילו נהנינו מאוד מהתהליך. השיעורים מוצגים על מפה קטנה בסגנון משחקי וידאו ומחולקים לפרקים כל כך קטנים שאף פעם לא מצריכים יותר מדי זמן או מחשבה. אתה צופה בסרטון קצר ואז אתה עובר על כל שלב שלמדת והאפליקציה מתריעה אם אתה עושה צעד שגוי.

כל שלב בלמידה הוא קצר וקל לזכור אותו, אבל רק כשמגיעים לשלב האחרון זה הופך לקשה ומצריך כמה ניסיונות כדי ללמוד. אני גם נאלצתי לחזור אחורה לשיעורים שכנראה הדחקתי, אבל הסיפוק בלמידת פתרון הקובייה הוא עצום. בן ה-10 ניסה כבר במשך תקופה ללמוד לפתור משהו מעבר לצד אחד בלבד של הקובייה ועם האפליקציה הוא עשה את זה בכיף וקיבל משוב מיידי על מהלכים לא נכונים, וכנראה שזה בדיוק מה שהוא היה צריך כדי ללמוד באופן עצמאי.

כרמי זילברשטיין פותר את ה-GoCube - קוביה הונגרית אינטראקטיבית. ירון זילברשטיין, באדיבות המצולמים
כרמי זילברשטיין פותר את ה-GoCube - קוביה הונגרית אינטראקטיבית/באדיבות המצולמים, ירון זילברשטיין

אבל אז היא יצאה מסנכרון

אבל (וזה אבל די גדול) לעתים קרובות מדי האפליקציה איבדה סינכרון לא הצליחה להבין באיזה כיוון מחזיקים את הקובייה - וזה גרם לתסכול רב אצל שנינו. למעשה בשלב כלשהו התייאשנו והחלטנו שלא נועדנו ללמוד לפתור קובייה. רק אחרי ביקור של חבר של הילד שהכיר את האפליקציה (וסיפר שבזכותה הוא למד לפתור בעצמו קוביה הונגרית) הבנו מה צריך לעשות כדי להחזיר אותה לסנכרון ומסתבר שזה די פשוט: פשוט צריך להחזיק אותה בזווית הנכונה (והמאוד מסוימת) לכיוון מעלה ואז להקיש על כפתור. אז כן, מדי פעם האפליקציה מתבלבלת ומאבדת מעקב אחר מצב הקובייה ומציגה את הצבעים במקומות הלא נכונים. במקרה כזה יש שתי אפשרויות - אם אתה יודע איך לפתור את הקוביה, פשוט עשה זאת ואז תסנכרן אותה. לחלופין, אתה יכול להקדיש כמה דקות כדי להקיש על הצבעים של כל צד באפליקציה ולסנכרן אותה ידנית.

גם אחרי שסיימת את תהליך הלמידה, GoCube עדיין שימושית למשחק רגיל ויש לה עוד הרבה מה להציע מכיוון שהאפליקציה גם מאפשרת לך להתמודד עם אתגרים - למשל האפליקציה יכולה להורות לך לטרוף את הקוביה לסידור מסוים ואז תתזמן את ההתקדמות שלך עד שתגיע לפתרון. בנוסף ניתן להתחרות מול חובבי קובייה אחרים (רק שימו לב שמדובר במומחים שמסוגלים לפתור אותה ב-5 שניות, ככה שאל תבנו על תהילת עולם).

יש באפליקציה גם כמה משחקים מובנים שמוסיפים אתגרים קטני ועוזרים להכיר את המהלכים והצבעים (אבל יש מעט הסברים כיצד לשחק ואתה צריך להבין בעצמך).

למרות התסכול של היציאה מסנכרון בסך הכל ניתן לומר ש-GoCube היא מוצר מעולה ומותאם מאוד לילדים שחיים בעולם האפליקציות והמשחקים המקוונים. למרות שהיא כמובן יותר יקרה מקובייה רגילה (כ-300 שקלים ב-iDigital) היא טובה מאוד עבור מי שמעוניין ללמוד כיצד לפתור קוביה הונגרית אחת ולתמיד (אם כי למרבה הצער - מבדיקה עולה שהמדבקות שלה לא מתקלפות ולא ניתן לסדר אותן מחדש ידנית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully