התגלה כוכב לכת בגודל כמעט זהה לזה של כדור הארץ

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 15:40

הכוכב, K2-415b, זוהה בזכות תצפיות של טלסקופ החלל TESS, ונמצא במרחק של 72 שנות אור מכדור הארץ - מרחק די קצר בקנה מידה אסטרונומי

כוכב הלכת K2-415b. NASA/JPL-Caltech,
כוכב הלכת K2-415b/NASA/JPL-Caltech

צוות בינלאומי של חוקרים מצא כוכב לכת חיצון חדש בתנועה בגודל כדור הארץ, K2-415b שמו, שנמצא במרחק של 72 שנות אור בלבד מאיתנו. החוקרים זיהו את כוכב הלכת החוץ-שמשי בנתונים של טלסקופ החלל קפלר של נאס"א, ויורשו, טלסקופ החלל TESS. לדברי החוקרים, בקנה מידה אסטרונומי, K2-415b הוא אחד מהשכנים הקרובים שלנו.

K2-415b מקיף כוכב זעיר, ננס אדום, K2-415 שמו. לדברי צוות בינלאומי של אסטרונומים מהמרכז לאסטרוביולוגיה ביפן, האופציה להביט על כוכבים מהסוג הזה מקרוב עשויה לעזור לחוקרים להבין טוב יותר את התנאים האטמוספריים שלהם ש-"בעתיד יכולים להפוך לראויים למגורים".

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בניגוד לשמש שלנו, ננסים אדומים, קרירים וקטנים הרבה יותר. המדידות הראשונות הראו כי לננס האדום של K2-415b טמפרטורת פני שטח של כ-2,900 קלווין בהשוואה ל-5,480 קלווין של השמש. עד כה, התגלו רק 4 כוכבים בעלי מאפיינים דומים וביניהם ישנה גם מערכת Trappist-1, ננס קר מאוד הנמצא במרחק 39.13 שנות אור מכדור הארץ.

הערכות ראשוניות מציינות כי כוכב הלכת מסיבי מכדור הארץ בערך פי שלושה, למרות שיש לו רדיוס רק פי 1.015 מזה של כדור הארץ. עם זאת, החוקרים מעריכים כי הכוכב אינו מכיל מים במצב נוזלי בשל קרבתו לננס האדום שלו, אך עדיין אופטימים למצוא כוכב באזור שדווקא כן עשוי להזכיר את כדור הארץ שלנו.

K2-415b , כפי שנקרא העולם החוץ-שמשי, מקיף את כוכב הננס האדום K2-415 וזוהה הודות לנתונים מטלסקופי קפלר ו- TES של נאס"א . K2-415b מעניין במיוחד מדענים בגלל הכוכב שלו: למרות שהוא אחד הקרים ביותר ובעלי המסה נמוכה יחסית, הוא מסוגל לארח כוכב לכת. לעת עתה התגלו רק 4 כוכבים בעלי מאפיינים דומים וביניהם ישנה גם מערכת Trappist-1 המפורסמת שמתהדרת בשבעה עולמות במסלול.