וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א הוכיחה שהיא יכולה להגן על כדור הארץ מפני אסטרואידים

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 10:34

אם אתם זוכרים, בספטמבר ריסקה נאס"א חללית קטנה בשם DART על אסטרואיד כדי לבדוק את היכולת להסיט אסטרואידים מסוכנים ממסלולם כך שלא יפגעו בנו. מחקר מסכם מביא חדשות טובות

רגע הפגיעה באסטרואיד דימורפוס/NASA

זוכרים שבספטמבר האחרון נאס"א ריסקה חללית אל תוך אסטרואיד כדי לבדוק האם היא יכולה להשפיע על מסלולו? אז הניסוי, שנקרא DART (ראשי תיבות, אבל גם המילה חץ לוח באנגלית), הוכתר כהצלחה. מחקר שפורסם החודש, מאשר שהמשימה של נאס"א הצליחה, וכעת יש לאנושות יכולת להסיט אסטרואידים שעלולים לפגוע בנו ולמנוע תסריטים כמו זה של הסרט "ארמגדון" (ולא, ברוס ויליס לא צריך לטוס לחלל בשביל זה).

סוכנות החלל האמריקאית פירטה את עיקרי הממצאים בפוסט בבלוג שלה השבוע, בתוספת הסבר כי טכניקה ה-"הפגיעה התנועתית", שזו בעצם צורה יפה להגיד "מה קורה כשעצם פוגע בעצם אחר", אכן יכולה לשמש כאמצעי יעיל להגנת הכוכב.

"הממצאים האלה מתווספים להבנה היסודית שלנו של אסטרואידים, ובונים מסד לעיקרון שבו האנושות תוכל להגן על כדור הארץ מפני אסטרואידים מסוכנים על ידי הטיית מסלולם", כותבת ניקולה פוקס, עוזרת מנהל נאס"א למדע. הממצאים הם חלק מארבעה מחקרים שפורסמו במגזין "נייצ'ר", המתארים את משימת DART מבחינה מחקרית.

האסטרואיד דימורפוס. רויטרס
"האנושות תוכל להגן על כדור הארץ מפני אסטרואידים מסוכנים על ידי הטיית מסלולם"/רויטרס

המשימה, שאירעה ב-26 בספטמבר, שינתה את מסלולו של הירחון "דימורפוס" ב-33 דקות (דקה כחלק של מעלה, לא יחידת הזמן), לפי המחקר. הפגיעה של DART גרמה לנשורת מהאסטרואיד, הידועה בשם אג'קטה. ההדף של הנשורת, כך מתגלה תרם יותר לשינוי המומנטום של האסטרואיד מאשר פגיעת הטיל עצמו.
לפי המחקר, יהיה ניתן להדוף בשיטה זו אסטרואידים דומים בהיקפם לדימורפוס, בקוטר של כקילומטר, בלא צורך במשימת תצפית מקדימה. ברם, החוקרים מזהירים שכדי להיערך בהתאם צריך להיות זמן התרעה הולם - באופן אידיאלי עשורים או לכל הפחות שנים לפני מועד הפגיעה המשוער.

בסך הכל, המשימה והמחקר מעניקים תחושה של אופטימיות לגבי היכולת שלנו להתמודד מול סלעים גדולים בחלל הטסים לכיווננו. המחקר אבל מסיים בנימה מרגיעה יחסית: לא ידוע על אסטרואיד המאיים ישירות על כדור הארץ במאה הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully