וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חרם כולל? מדינה ראשונה בארה"ב אוסרת על הורדה של טיקטוק

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 12:11

מונטנה הפכה להיות המדינה הראשונה בארצות הברית שאסרה על פעילות של טיקטוק בשטחה. המחוקקים של מונטנה גם אסרו על הורדה של האפליקציה, כולל קנסות למי שיעמיד אותה לרשות הציבור

טיקטוק. רויטרס
טיקטוק/רויטרס

בית המחוקקים של מדינת מונטנה אסר ביום ששי האחרון על פעילות של אפליקציית הווידאו הפופולרית טיקטוק בשטח המדינה. עוד אסרו המחוקקים על הורדה של האפליקציה, ומי שיעמיד אותה לרשות הציבור צפוי לקנס. ראוי לציין בהקשר הזה, שהממשלה הפדרלית, לרבות ממשלי המדינות בארצות הברית, אוסרים על עובדי ממשלה להחזיק את טיקטוק על המכשירים שלהם, מחשש לריגול (להזכיר - טיקטוק נמצאת בבעלות של חברה סינית והמטה שלה בבייג'ינג). מונטנה הלכה עוד צעד קדימה ואסרה כליל על פעילות של טיקטוק בשטחה.

טיקטוק נמצאת מזה תקופה תחת זכוכית מגדלת של הממשל הפדרלי וסוכנויות הביון האמריקאיות בשל החשש כי המידע המקושר לסרטונים שמועלים לפלטפורמה מועבר לממשלה הסינית לצורכי ריגול. מנכ"ל טיקטוק בארצות הברית אף העיד לאחרונה בקונגרס בנושא, על אף שנראה שהמחוקקים האמריקאיים לא גילו בקיאות יתרה בטכנולוגיה...

מצדדי ההגבלות על טיקטוק מזכירים חוק סיני המחייב חברות בשטחה לשתף פעולה עם בקשות המגיעות מגורמי הביון של הממשלה. טיקטוק מצדה הכחישה כי החוק הסיני חל עליה, ובשיחה עם עיתונאים מרחבי אירופה כולל כתב "וואלה!", טענו בכירים בחברה כי כל המידע של משתמשים בארצות הברית מאוחסן שם ומפוקח בידי צד שלישי, חברת אורקל האמריקאית.

דובר מטעם טיקטוק אמר ל-CBS בתגובה לחוק החדש במונטנה, כי "יוזמי החוק הודו שאין להם שום תוכנית מעשית ליישום הניסיון הזה לצנזורה של קולות אמריקניים, וכי מעמדו החוקתי ייקבע על ידי בתי המשפט. אנחנו נמשיך להילחם למען משתמשי טיקטוק ויוצרים במונטנה שהפרנסה שלהם וזכויותיהם לפי התיקון הראשון לחוקה מאויימים בידי הפלישה הממשלתית המחרידה הזו".

הקונגרס בימים אלה שוקל חקיקה שאינה מזכירה אמנם את טיקטוק בשם, אבל מעניקה למשרד המסחר האמריקאי את היכולת להגביל "איומים זרים על פלטפורמות טכנולוגיות". החוק זוכה לתמיכת הנשיא ביידן, וספג ביקורת מידי פרשני ימין ופעילי פרטיות שטוענים כי הוא רחב וכולל מדי.

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully