וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר תקדים: האיחוד האירופי צפוי "לפתוח" את הגן הסגור של אפל

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 20:02

גיבורתי ורבותיי, מהפך? ענקית הטכנולוגיה האמריקנית עומדת בפני שינוי משמעותי בעקבות חוק חדש של האיחוד האירופי, שיחייב אותה לפתוח את חנות האפליקציות שלה, בדומה לאנדרואיד של גוגל. כל הפרטים

הגן הסגור של אפל, אחד מהנושאים הכי מזוהים עם החברה, עומד להשתנות? החל מגרסת iOS 17 שתשוחרר בחודש ספטמבר לצד סדרת האייפון 15, החברה עשויה לאפשר למשתמשים, לראשונה אי פעם, להוריד אפליקציות שלא דרך חנות ה-AppStore ולהתקין אותן על המכשירים שלהם, בדומה לאנדרואיד של גוגל - כך על פי דיווח חדש של מארק גורמן בסוכנות הידיעות בלומברג. כידוע, מאז ומתמיד התנגדה ענקית הטכנולוגיה האמריקנית בתוקף להתקנת אפליקציות במכשיריה שלא מהחנות הרשמית שלה, בטענה שזה יפגע באבטחת המידע של המשתמשים.

הסיבה להחלטה היא חוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act) של האיחוד האירופי - שיחייב פלטפורמות כמו האקוסיסטם של אפל להפוך לפתוחות יותר לתחרות תחת חוקי האיחוד. עם זאת, הערכות הן שהשינוי ההיסטורי צפוי להיכנס רק בהמשך, אם בכלל, שכן הדרישה תיכנס לתוקף רק בשנת 2024.

וזה לא הכל, באיחוד האירופי מעוניינים גם להגביר את שקיפות הפלטפורמות - וקבעו כי הן יחויבו לתת למשתמשים אפשרות לא להשתמש באלגוריתם עם המלצות מותאמות אישית בפלטפומרות שלהן. חברות שלא יעמדו בחוק החדש, עשויות לספוג קנס בגובה של עד 10% מסך ההכנסות הבינלאומיות השנתיות שלהן, וקנס בגובה 20% במקרה של הפרות חוזרות.

זה הזמן להזכיר כי צעד דרמטי נוסף שאושר באיחוד שם סוף לריבוי המטענים, וכל הסמארטפונים שימכרו באיחוד האירופי החל מסתיו 2024, לרבות האייפון, יהיו מצויידים בשקע USB-C כתקן אוניברסלי. החוק תקף לכל גאדג'ט מצוי אחר, לרבות טאבלטים, מצלמות, אוזניות, קונסולות ניידות וקוראי ספרים אלקטרוניים, בהספק של עד 100 וואט. גם כאן מי שזו בשורה לא טובה עבורה, היא אפל, שבמשך שנים התעקשה לשמר את התקע הקנייני שלה, ה-Lightning, ובכך להכריח את המשתמשים שלה לרכוש כבלים ומטענים תואמים מתוצרתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully