וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Xiaomi 13 Lite: איכות של מכשיר דגל עם מחיר של מכשיר ביניים

כמו בכל שנה, ענקית הטכנולוגיה הסינית מתמקדת בסדרת הדגל גם במכשירים לשוק הביניים. עם ההשקה של הדגם החדש בישראל, לקחנו אותו לבדיקה - ודי הופתענו (לטובה)

פתיחת שיאומי 13 לייט/ירון זילברשטיין

אחרי שהתנסינו עם מכשיר הדגל החדש של שיאומי, ה-13 פרו הגדרנו אותו כ"מפלצת חומרה". זהו מכשיר בו היצרנית לא עשתה שום, אבל שום פשרות על החומרה והשתמשה בחומרים המשובחים ביותר בכל הסעיפים, בייחוד במצלמה המדהימה שהיא בעלת יכולות שלא נופלות כמעט ממצלמה מקצועית, מעבד דור אחרון ומסך באיכות מהשורה הראשונה. הבעיה היחידה אתו הייתה המחיר - באזור ה-5,000 שקלים למכשיר.

בגלל זה שמחנו כשנחשפנו לאח הצנוע יותר של מכשיר הדגל של ענקית הטכנולוגיה הסינית, ה-13 LITE. בבדיקות קודמות של מכשירי הלייט של שיאומי ראינו שהיא מעניקה פרשנות אחרת למילה Lite - אלה לא היו גרסאות פשוטות שמתאימות לכל אחד ולכל כיס, אלא מכשיר דגל שהופשט במינימום, נראה מגניב, מתפקד בעוצמה ונותן למשתמש כמעט את המקסימום מבחינת הטכנולוגיה של היום. אז האם זה המקרה גם עם ה-Xiaomi 13 Lite?

שיאומי 13 לייט -  xiaomi 13 lite lite - מאחור. ירון זילברשטיין, מערכת וואלה!
ה-13 LITE/מערכת וואלה!, ירון זילברשטיין

הדבר הראשון שאהבתי בעיצוב של ה-Xiaomi 13 Lite היה הקומפקטיות שלו. המסך "מתנקז" לצדדים ומתקמר מלפנים ומאחור מה שחוסך כמה מילימטרים חשובים, והוא מרגיש יותר מוארך מאשר רחב והפרופורציות הללו הופכות אותו לנוח מאוד לאחיזה, במיוחד אם יש לך כף יד קטנה.

ניתן לבחור בין שלוש אפשרויות צבע - שחור קלאסי, כחול או ורוד, אני הלכתי על השחור אבל יכול להיות שזו הייתה טעות כי מבקרים בחו"ל שניסו את הגרסא הורודה למשל כתבו ש"קשה להגדיר אותו כוורוד, כי הוא משתנה פתאום לצבע מנטה, ואז מנצנץ בגווני טורקיז ולילך סגלגל" ואחד מהם אפילו טען ש"שום תמונה לא תוכל לצלם את היופי הזה וחייבים לראות אותו באופן אישי".

מסך התצוגה מוגן על ידי הדור האחרון של זכוכית הגורילה העמידה, שמגנה על המסך משריטות קלות וטביעות אצבע. אזור המצלמה כאן מורם בצורה ניכרת מעל פני השטח האחוריים, מה שמורגש במיוחד בשל הדקיקות הכללית של המכשיר. לכן, המארז (שמגיע יחד עם המכשיר) שימושי במיוחד להגנה על המצלמה מפני שריטות, למרות שהוא פוגע בהנאה האסתטית של השימוש בסמארטפון האלגנטי הזה.

בצד שמאל של המכשיר אין כלום ובצד ימין יש מקש בקרת עוצמת קול בשני מצבים וכפתור הפעלה, כולם דקים וקטנים יחסית, אך נוחים לשימוש. בקצה העליון יש עינית IR לשליטה במכשירים דיגיטליים ומיקרופון. בתחתית יש רמקול, מיקרופון שני, חריץ הטענה Type-C וחריץ לשני כרטיסי סים, כשסורק טביעות האצבע בנוי ישירות מתחת למסך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
Xiaomi 13 Lite. שיאומי, וואלה! טכנולוגיה
הדבר הראשון שאהבתי בעיצוב של ה-Xiaomi 13 Lite היה הקומפקטיות שלו/וואלה! טכנולוגיה, שיאומי

תצוגה

יכולות המסך והתצוגה של Xiaomi 13 Lite הן אולי התכונות הטובות ביותר שלו (וזה לפני שהגענו לדבר על המצלמה). יש לו קצב רענון של 120Hz, רזולוציה של 2,400 על 1,080 פיקסלים, תמיכה ב-Dolby Vision ו-HDR10+ שמעניקים חווית צפייה של HDR אמיתי.

מסך ה-AMOLED בגודל 6.55 אינץ', למרות שהוא קומפקטי יחסית, מעניק שפע של מידע חיוני בעת השימוש וההגדרות שלו כוללות אפשרויות צבע שונות, ערכות נושא של יום ולילה, מצב קריאה מונוכרום והגדרות שימושיות אחרות כמו פונקציית Always On Display. הצג עצמו מאוד כייפי לשימוש, קריא בכל תנאי תאורה, הצבעים עמוקים ונפלאים והוא פשוט מעולה לצפייה בסרטים או קריאה. בנוסף גם מערכת השמע שלו נפלאה ומגיעה עם מגבר שמע סופר-עוצמתי, שני רמקולים סטריאופוניים עוצמתיים ומעניקה איכות שמע גבוהה ומדויקת.

ממשק וביצועים

מכיוון שלא מדובר במכשיר דגל מלא, המפרט לא כולל את המעבד המתקדם ביותר ה-Snapdragon 8, אלא "רק" Snapdragon 7 דור ראשון של קוואלקום שנחשב מעט פשוט יותר אבל עדיין הוא די והותר. אז מה זה מציע למשתמשים? זהו מעבד בתצורה של 4+4, עם 4 ליבות Cortex-A710, כאשר 3 מהן מגיעות בתדר 2.36GHz, ואילו אחת מוגדרת כליבת פריים ומציעה תדר מעט גבוה יותר של 2.4GHz. לצידן ניתן למצוא 4 ליבות Cortex-A510 חסכוניות בתדר 1.8GHz.

המתאם הגרפי במכשיר הוא Adreno 644 שמתמודד היטב עם משחקים, כך שתוכלו לשחק בלי בעיות אפילו במשחקים הניידים הכבדים ובולעי המשאבים הגדולים ביותר. ה-Xiaomi 13 Lite מגיע עם 256GB של זיכרון אחסון וזיכרון מעבד GB RAM 8 ומציע ביצועים אידיאליים למחיר שלו, אבל עדיין אל תצפו לביצועים ברמה זהה לאלה של מכשיר דגל - זה אולי קטנוני ופחות מפריע למשתמש הממוצע, אבל גיימרים ועורכי וידאו טוענים שבמשחקים מתקדמים במיוחד ואפליקציות רינדור המכשיר מתקשה בגרפיקה גבוהה.

אחד החסרונות של ה-Xiaomi 13 Lite הוא שהוא מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד 12 ולא 13 שכבר נמצא בשוק מעל לחצי שנה. בחברה מבטיחים שהמערכת תתעדכן בעדכוני OTA תקופתיים, אבל לא מציינים כמה שנים של עדכוני תוכנה יקבל הדגם (אם כי ניתן להניח שהוא יקבל לפחות עדכון אחד עם תיקוני אבטחה של שנתיים). יחד עם זאת, אם תרצו תוכלו להשתמש במערכת ההפעלה הפנימית של שיאומי, MIUI 14 המבוססת על אנדרואיד 13, אבל חשוב שתדעו שהיא מגיעה עם שלל אפליקציות מובנות מיותרות ברובן הגדול ואף מציקות ומלאות בפרסומות.

שיאומי 13 לייט -  xiaomi 13 lite lite. ירון זילברשטיין, מערכת וואלה!
אחד החסרונות של ה-Xiaomi 13 Lite הוא שהוא מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד 12 ולא 13 שכבר נמצא בשוק מעל לחצי שנה/מערכת וואלה!, ירון זילברשטיין

סוללה

בהשוואה לקודמו, ה-Xiaomi 13 Lite הגדיל מעט את קיבולת הסוללה שלו (סוללת ליתיום-פולימר מובנית 4500mAh) ואין לו בעיה לשרוד ללא הטענה מהבוקר עד הערב, גם בשימוש רב. בממוצע, המכשיר מספק כ-8 שעות של זמן מסך פעיל למשימות שונות, עד 12 שעות של גלישה באינטרנט ועד 17 שעות של ניגון וידאו בבהירות בינונית - ללא הטענה.

כשמגיע הזמן להטענה הסוללה נטענת מהר מאוד הודות לכבל הטעינה המהירה 67W HyperCharge , שמטעינן את המכשיר מ-0 סוללה ל-100 בכ-45 דקות.

את הטוב ביותר שמרנו לסוף. המצלמות של ה-13 Lite מושכות מיד את תשומת הלב ומסיבה טובה - למרות שאינו מכשיר דגל, יש לו בהחלט במה להתגאות ביכולות הצילום שלו.

נתחיל בפרטים היבשים של המפרט - יש פה מצלמה קדמית כפולה, אחת 32 מגה-פיקסל רחבה במיוחד - חיישן עם מפתח צמצם f/2. 4 6P וזווית רחבה 100°, 1/2.74", גודל פיקסל 0.8um והשנייה היא 8 מגה-פיקסל עם חיישן עומק. בנוסף יש לה יכולת זיהוי פנים AI ומגוון רחב של טכנולוגיות כמו צילום סרטוני סלפי בטיימלאפס, טכנולוגיית ייפוי וצילום דיוקן בעזרת בינה מלאכותית (AI) עם שליטה על עומק ורמת טשטוש הרקע, צילום סרטונים קצרים עם עריכה ומוזיקה מובנית, צילום תמונות וסרטונים ב-HDR, צילום סלפי פנורמה , צילום איטי ועוד .

מערך הצילום האחורי הוא מתקדם ומקצועי במיוחד עם טכנולוגיית AI, ייצוב תמונה ISO, ועדשות 50MP+8MP+2MP (מצלמת מאקרו 50MP ראשית, 20MP אולטרה-רחבה ו-2MP. המצלמה הראשית היא עם חיישן Sony Exmor IMX766, בעל זווית רחבה בגודל 1/1.56" עם מפתח צמצםf/1. 8 , זיהוי פנים ב-AI, תמיכה בצילום HDR ומגוון רחב של טכנולוגיות צילום לתמונות וסרטונים ברמה קולנועית ועריכה מיידית (בין אם אוטומטית או מותאמת אישית) שמושלמים לעידן הטיקטוק/רילס/וולוגים, אפילו עם אפשרות לצילום סלפי עם טלפרומטר לקריאת טקסט.

בכל אופן, התמונות מהמצלמה הראשית יוצאות נפלא בכל תנאי תאורה והפוקוס האוטומטי מהיר וחד. היכולות שלה הן ייחודיות וכמעט חסרות תחרות במכשירי ביניים עבור תמונות או סרטוני סלפי, בין היתר בזכות טכנולוגיית ה-Selfie Glow שמספקת תאורה מושלמת שמתאימה את עצמה למגוון רחב של מצבי תאורה ומספקת תוצאות נפלאות. העדשה הרחבה במיוחד שלה מסוגלת לזהות בעזרת בינה מלאכותית את מספר האנשים בפריים ולדאוג שכולם יהיו בפוקוס. למעשה, זוהי מצלמה שהיא כמעט באיכות של מכשיר דגל, אם כי עדיין לא כמו זו של ה-13 PRO, בין היתר כי היא לא משתמשת בעדשות המתקדמות של לייקה אלא באלה של סוני.

בשורה התחתונה

Xiaomi 13 Lite מציע איכות של מכשיר דגל במחיר של 1,999 ש"ח ועם העיצוב החלקלק, הביצועים המעולים, המצלמה המצוינת ואיכות הצילום שלו הוא התיר אותי מופתע לטובה. למה להתעסק עם מכשירי דגל כבדים ויקרים כאשר אפשר לקנות את המכשיר הזה ולקבל את כל מה שאתה צריך, בלי הרבה פשרות במחיר הרבה יותר זול?

  • עוד באותו נושא:
  • שיאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully