וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת החברתית החדשה של מייסד טוויטר זמינה למשתמשי אנדרואיד

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 10:39

התחרות נמשכת: מייסד טוויטר, ג'ק דורסי, ממשיך לפתח את הרשת החברתית Bluesky - שמגיעה כעת למשתמשי אנדרואיד. על פי הדיווחים אחרים לפלטפורמה יש כ-20,000 משתמשים במתכונתה הנוכחית

Bluesky. ShutterStock
Bluesky/ShutterStock

בלוסקיי סושיאל (Bluesky Social), הרשת החברתית מבוססת שהקים ג'ק דורסי, לשעבר מנכ"ל טוויטר ואחד ממייסדיה, השיקה לאחרונה גרסה ראשונה למשתמשי אנדרואיד. דורסי החל לעבוד על Bluesky כפרויקט צדדי ב-2019 במימון טוויטר, והוא שוחרר לראשונה למשתמשי iOS בסוף פברואר. עם זאת, האפליקציה עדיין בפיתוח וזמינה רק באמצעות קוד הזמנה.

משתמשים רבים אמרו כי גרסת הבטא הנוכחית של Bluesky דומה לעותק מוקטן של טוויטר, על פי Tech Crunch. על פי הדיווחים אחרים לפלטפורמה יש כ-20,000 משתמשים במתכונתה הנוכחית, כך דווח ב-Technology.

ואיך היא שונה מטוויטר בכל זאת? אחד מהיתרונות שבהם מתגאה Bluesky הוא שהטכנולוגיה שלה ("פרוטוקול AT") תיתן למשתמשים שליטה באלגוריתמים שלהם. כלומר המשתמש יכול לבחור באיזה אלגוריתם יוצגו לו תכנים, בניגוד לרשתות האחרות שעושות שימוש באלגוריתם אחד עבור כולם.

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי. Greg Nash, GettyImages
ג'ק דורסי, לשעבר מנכ"ל טוויטר ואחד ממייסדיה/GettyImages, Greg Nash

החלופה המתפתחת של טוויטר קיבלה מימון של 13 מיליון דולר כאשר התפצלה מטוויטר והפכה בשנה שעברה לחברה עצמאית משלה. בינתיים, Bluesky היא רק אחת מכמה חלופות לטוויטר שהחלו לצוץ לאחר שאילון מאסק רכש את ענקית המדיה החברתית והחל לבצע שינויים הן באתר והן בחברה. לאחרונה דווח כי גם מטא (פייסבוק) מפתחת רשת חברתית שתתחרה בטוויטר.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully