וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הציור הזה מהמאה ה-17 הוא ההוכחה למסע בזמן?

19.6.2023 / 0:08

ציור של האמן ההולנדי הנודע פרדיננד בול הוצג בגלריה הלאומית שבלונדון אלא שמבקרת חדת עין במיוחד שמה לב ללוגו מודרני על הנעליים של הילד בן ה-8 שמוצג בתמונה וגרמה לסערה בממלכה. אתם רואים את זה?

ילד נועל נעלי נייקי בציור מהמאה ה-17?/The National Gallery, London

פורטרט מהמאה ה-17 שמוצג בתערוכה בגלריה הלאומית בבריטניה גרם למבקרים להתרגשות רבה - אבל לא בגלל איכות הציור - פשוט רבים מהם חושבים שזוהי הוכחה לכך שיש נוסעים בזמן. מה הקשר? מבקרים בעלי עין חדה במיוחד הביטו בציור וראו סימן אייקוני של לוגו מודרני על ציור בן 400 שנה.

הפורטרט, שצוייר על ידי האמן ההולנדי הנודע פרדיננד בול, מראה ילד נינוח בן 8 שמחזיק גביע. הילד בתמונה הוא כנראה פדרדריק סלויסקן, אחיין מדרגה שנייה של אשתו של הצייר בול, ובן לשושלת של משפחה שייצרה יין. על פי ההערכה הנפוצה הפורטרט צוייר ב-1652 - אבל אם מסתכלים מקרוב ניתן לראות את הלוגו של חברת "נייקי" על הנעליים של הנער.

האם ילד נועל נעלי נייקי בציור של פרדיננד בול מהמאה ה-17. צילום מסך, The National Gallery, London, עיבוד תמונה
האם הילד לובש נעליים של נייקי?/עיבוד תמונה, צילום מסך, The National Gallery, London

מכיוון שהתמונה צוירה באזור שנת 1650, והחברה האמריקאית הוקמה ב-1964 והלוגו האייקוני הופיע יותר מעשור לאחר מכן - רבים משוכנעים שההסבר היחיד להופעתו על נעלי הילד הוא שהוא (או אביו) נסעו בזמן כדי לקנות לו נעליים.

עוד מקרים דומים
גם אתם רואים אישה מחזיקה אייפון בציור הזה משנת 1860?

ההוכחה לקיומם של חייזרים נמצאה בציור מימי הביניים?


מי שגילתה את הסימן לראשונה הייתה פיונה פוסקט בת ה-57 שביקרה במוזיאון עם בתה הולי בת ה-23. האמא סיפרה לסאן הבריטי: "הסתכלתי על התמונה ועל הנעליים והן ממש בלטו. אמרתי לבת שלי, תעצרי רגע, הוא לובש נעליים של נייקי? התחלנו ממש לצחוק, הוא ממש נער מודרני. כשהסתכלתי על השנה שבה צוירה התמונה התחלתי לחשוב - האם זה הזוג הראשון אי פעם של נייקי? או שמדובר בעצם בנוסע בזמן?".

דובר מהגלריה הלאומית מסר: "אנחנו נרגשים שהציור הזה היה להיט אצל המבקרים. אנחנו מצייצים מדי פעם כדי לראות האם אנשים יכולים לראות פרטים מודרנים, ולשמחתנו האישה זיהתה משהו כזה בנעליים של הילד בן ה-8".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אז האם זו רק אשליה אופטית בה המוח שלנו מפרש לנו את מה שאנחנו רואים בהתאם למציאות בה אנו חיים? עד כה, לא נתקלנו באף אחד עם תיאוריה הגיונית לגבי מה עשוי להיות הסימן הלבן על נעליו של פרדריק הצעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully