וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצטרכו להתרגל: אפל צפויה להכריז על שינוי משמעותי ב-"סירי"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 10:55

רגע לפני אירוע המפתחים השנתי של ענקית הטכנולוגיה מחר בערב, דיווח חודש טוען כי בחברה צפויים להכריז על שינוי משמעותי אצל הסייענית הקולית, סירי - לראשונה מאז הושקה ב-2011

סירי, אפל. ShutterStock
סירי, אפל/ShutterStock

עונת כנסי המפתחים בשיאה, ואחרי שעברנו את I/O של גוגל ו-Build של מיקרוסופט, מגיעה תורה של אפל לחשוף את החידושים והפיתוחים החדשה שלה בכנס WWDC 2023, שיתקיים מחר בשעה 20:00 (שעון ישראל). רגע לפני שזה קורה, כפי שכבר דיווחנו בחודש נובמבר, מסתמן שענקית הטכנולוגיה עשויה להכריז על שינוי משמעותי אצל העוזרת הקולית סירי (Siri) - כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.

על פי הפרסום, באפל רוצים להפוך את חווית השימוש לפשוטה יותר ולקצר את הפקודה הנדרשת להפעלת הסייענית למילה אחת בלבד - "סירי". לפי בלומברג, מדובר באתגר טכני הדורש כמות משמעותית של הכשרת בינה מלאכותית ועבודה הנדסית בסיסית, לצד בדיקות נוספות שבוחנות האם העוזרת הקולית מסוגלת להבין את הביטוי במספר רב של מבטאים וניבים שונים.

ההחלטה של אפל לשנות את הביטוי שמפעיל את סירי היא לא הפתעה גדולה. אלקסה (Alexa) של אמזון מזהה פקודה באמצעות מילה אחת בלבד - "אלקסה". אצל גוגל אפשר למצוא שני ביטויים - "היי גוגל" ו-"אוקיי גוגל". וזה לא הכל, מאחורי הקלעים אפל רוצה שנוכל לנהל מעין שיחה עם סירי, כך שנוכל לבקש ממנה לבצע פעולות נוספות ללא קריאה חוזרת (משהו שכבר קיים בגוגל ובאמזון).

סירי נוסדה בדצמבר 2007 על ידי דאג קיטלוס ואדם צ'ייר. ב־13 באוקטובר 2008 הודיעה החברה על גיוס מימון בסך 8,500,000 דולר. ב-28 באפריל 2010 נרכשה על ידי אפל וב-4 באוקטובר 2011 שולבה במערכת ההפעלה של האייפון 4S. התמיכה בעברית הגיעה מאוחר יותר - ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully