וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למפתחים ג'וניורים יש בעיה במציאת עבודה. כך הם ייכנסו בדלת הקדמית

המילה "ג'וניור" מפחידה מעסיקים. הנה 4 דרכים (או יותר) למפתחים בתחילת שנמצאים בתחילת הדרך לשווק את עצמם

שני גברים ושתי נשים במשרד. ShutterStock
שתפו את הקוד/ShutterStock

מפתחים, בעיקר סטודנטים וג'וניורים, מתחילים להפנים שעל מנת למצוא עבודה עליהם ללמוד לשווק את עצמם, לשתף רעיונות ותוכן, לדבר על הפרויקטים שלהם, לקחת חלק פעיל בקהילות ולאפשר למעסיקים הפוטנציאלים להכיר את תחום המומחיות שלהם. שיווק יעיל יכול לקצר את זמן חיפוש העבודה, לגרום לכך שיכירו אותם ולייצר הזדמנויות לקבלת פניות עם הצעות עבודה. מפתחים, הנה 4 דרכים להתחיל לשווק את עצמכם:

לשתף את הקוד

אין לכם עדיין פרופיל ב GitHub זה הזמן לפתוח אחד ונהל אותו על בסיס קבוע. תהפכו את הניסויים שלכם לציבוריים, הציגו פרויקטים ומשימות שביצעתם במהלך הלימודים או באופן עצמאי, את הקוד שכתבתם ופעילויות מעניינות אחרות בתחום הידע שלכם. פרסום פרויקט, בין אם הוא הסתיים ובין אם הוא עדיין בתהליך עבודה יאפשר לכם לקבל משוב, כיווני חשיבה חדשים ולהתחבר למפתחים נוספים.

להכניס רגל בדלת

רצוי להתחיל לבנות רשת קשרים מהיום הראשון של הלימודים. אתם יכולים להתחיל עם אנשים שאתם מכירים ונמצאים במקומות נכונים להתפתחות הקריירה שלכם, משם להתרחב למתכנתים, אנשי טכנולוגיה ואנשי מקצוע אחרים. הצטרפו לקבוצות מקצועיות רלוונטיות, קחו חלק בשיחות ובנו מערכות יחסים מבוססות. אל תחששו להציג עצמכם כג'וניורים, שתפו את הידע והכישורים שלכם. הקשרים והקהילות יעניקו לכם ערך משמעותי בזמן חיפוש העבודה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לפרסם את הפרויקטים שלכם ברשתות החברתיות

שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית כמו לינקדאין, אינסטגרם ו-TikTok (ועכשיו גם Threads) ככלי רשת מקצועיים, עשויים להיתפס לא שגרתיים, או אולי אפילו קצת טאבו. אבל, הרבה ממחפשי עבודה קיבלו תפקידים בין השאר בזכות המדיה החברתית. אנשים מסתמכים על פלטפורמות מדיה חברתית לדברים כגון בניית רשת קשרים, טיפוח מערכות יחסים, שיתוף עבודות אחרונות ומציאת משרות שעדיין לא מופיעות ברשימות שונות. מה הסיבה לכך? המדיה החברתית היא פחות רשמית, אנשים נוטים להיות שם בכל מקרה, מה שמקל על מעקב אחר הודעות והיכולת להגיב להן.

  • לינקדאין - כלי בעל עוצמה ענקית לשיווק מקצועי. מחקרים מראים שיותר מ-90% מהמגייסים משתמשים בלינקדאין. בניית פרופיל מלא מגדיל את החשיפה לכן בסעיף ההשכלה ציינו תואר, בוטקאמפים, קורסים, תעלו תעודות שקיבלתם. כתבו על ניסיון עבודה ואם אין אז על פרויקטים שעשיתם, שתפו בכישורים טכנולוגיים וכישורים רכים (לפחות חמישה), ציינו ידע בשפות תכנות, מלאו תיאור עצמי. השתמשו במילות מפתח וכתבו כאילו שאתם מדברים עם מישהו ולא על מישהו. הוסיפו דוגמאות לעבודתכם, סרטונים, קישורים, מצגות ותמונות לפרויקטים שלכם, כל זאת על מנת לגבות את היכולות שלכם. הוסיפו קריאה לפעולה ליצירת קשר איתכם, צרפו לינק לפרופיל GitHub וכל רשת חברתית שבה אתם נמצאים. אל תיצרו "סתם" פרופיל לינקדאין ותשכחו מזה. הישארו פעילים! הצטרפו לקבוצות שונות בלינקדאין בתחומי העניין שלכם, השתתפו בדיונים קבוצתיים, הגיבו לפרופילים רלוונטיים, שתפו מאמר מעניין שקראתם, שתפו פרויקט שאתם עובדים עליו או קוד שאתם כותבים, המשיכו ליצור אינטראקציה עם אנשים ולהגדיל את הקשרים שלכם.
  • אינסטגרם - אחת הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר כרגע. אמנם לרוב מעדיפים להשתמש באינסטגרם לפנאי ולא לעבודה והפלטפורמה רוויה בתמונות של משפיענים, משפעניות וממים שונים, אבל יש גם קהילה תוססת ומעורבת מאוד של מתכנתים ומעצבי ממשק החולקים את התמונות והפרוייקטים שלהם. מפתחים מציגים פריצת דרך שאחד מחבריהם עשה, משתפים יחד צילומי מסך (או סטורי) ומשאירים תגובות בעלות ערך ומוטיבציה על פוסטים של מפתחים אחרים. בשונה מרשתות כמו לינקדאין, טוויטר או פייסבוק באינסטגרם הגילוי של תחומי העניין נעשה באמצעות האשטגים המאפשר לכם לתקשר עם קהילת המתכנתים בצורה ישירה ואישית. בביוגרפיה תוכלו לקדם ערוצים נוספים בהם אתם פעילים, פרויקט או תוכנה שפיתחתם ועוד. האתגר הוא ליצור עמוד ויזואלי, לכן מומלץ לפרסם תמונות איכותיות של העבודות שלכם, פרוייקטים שהסתיימו, לשתף בסטורי את שגרת היומיום שלכם, לתת טיפים והמלצות איך להתחיל ללמוד לתכנת או על חוויית הלימודים שלכם, כל זאת על מנת להתחיל דיון ומעורבות.
  • שימוש בטיקטוק ככלי מקצועי כבר לא טאבו- שיתוף בטיקטוק יכול להיות דרך יצירתית ומרתקת להתחבר למתכנתים אחרים, לעורר השראה ולהציג את הכישורים שלכם. כדי לפעול ביעילות בטיקטוק חשוב להגדיר את קהל היעד בצורה מדויקת, לתכנן מראש את התוכן, הנושאים והאתגרים שאתם רוצים להציג בסרטונים. חשוב שהסרטונים שלכם יהיו תמציתיים וקולעים (15-60 שניות), להציג את הקוד ולא רק לדבר עליו. בנוסף, תנהלו את הקשר עם הצופים שלכם, תחזירו תגובות, תענו על שאלות והשתתפו באתגרים. שימו לב שאתם אותנטיים, וכדאי להוסיף הומור וגם אנקדוטות אישיות.
  • יוטיוב- רשת חברתית ולא רק ערוצי תוכן. מפתחים משתמשים ביוטיוב ליצור אינטראקציות עם מפתחים אחרים, למצוא פתרונות לבעיות בהן נתקלו בזמן העבודה וכן להציע את התוכן המקורי שלהם.
  • פייסבוק- עדיין הרשת החברתית הפופולרית ביותר. הצטרפות לקבוצות רלוונטיות זו דרך מצויינת להתחבר לאנשים מהתחום שלכם ולחזק את רשת הקשרים שלכם.
  • ותגידו ברוך הבא לחבר החדש שהצטרף אלינו ממש היום: Threads - רשת חברתית חדשה שיצאה היום לאוויר מטעם מטה (פייסבוק) הנותנת פייט לטוויטר, שם ניתן לפרסם פוסטים קצרים באורך של עד 500 תווים, לצד תמונות וסרטונים (באורך של עד 5 דקות). אז מה תעלו לשם? הכל! תספרו שיש לכם פרויקט חדש, שסיימתם קורס ואל תשכחו לתייג את המקום לימודים, ועוד ועוד, השמיים הם הגבול. וטיפ קטן, תנצלו את הפלטפורמה החדשה הזו, כי האלגוריתם של אינסטגרם יפרגן לכם בהתאם.
טלית ארליך. Masha Troyanker,
טלית ארליך/Masha Troyanker

לפתח את המותג האישי שלכם

בין אם אתם מחפשים עבודה באופן פעיל ובין אם לא, אתר אינטרנט עצמאי ישמש כייצוג מדוייק שלכם, מי אתם, מה אתם עושים וגם מה אתם שואפים לעשות, הוא תיק הפורטפוליו שלכם. בניית אתר יאפשר לכם להציג את המומחיות והכישורים שלכם, החל מהעיצוב אשר ייתקשר את הערכים שלכם, קורות חיים, שפות תכנות, פרטים על תפקידים קודמים ושילוב חומרים ויזואלים רלוונטיים עליכם ועל הפרויקטים שלכם. בנוסף חשוב להעלות לאתר לינקים לכל הרשתות החברתיות בהן אתם פעילים.

שימוש באחת או יותר מהדרכים שציינתי לשיווק עצמי יסייעו לכם לבנות את המוניטין שלכם, לעלות על המכ"ם של מעסיקים ולקבל את עבודת חלומותיכם. בהצלחה בתפקיד החדש.

טלית ארליך, מנהלת שיווק ותקשורת דיגיטלית ב TripleTen ישראל, חברת EdTech בינלאומית, המנהלת תכניות הכשרה (בוטקאמפ) באונליין להסבה למקצועות הטכנולוגיה

  • עוד באותו נושא:
  • פיתוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully