וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לאתר "סדרות": נתפס שרת שהכיל 270 טרה-בייט של תוכן ישראלי

10.7.2023 / 11:36

ארגון זיר"ה הצליח לתפוס שרת שהיה בבעלות אתר "סדרות", והכיל תוכן מקור ישראלי. בתגובה, מפעיל עמוד הטוויטר של האתר הפיראטי תקף בכיר בארגון, וכתב "שיתעסק בעניינים שלו ושאנחנו לא נתחיל להתעסק בו או באישתו"

אתר סדרות. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אתר סדרות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המאבק של ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) נגד אתר "סדרות", המספק תוכן פיראטי בהיקף נרחב - עולה מדרגה. בציוץ שפרסם מפעיל דף הטוויטר של האתר הפיראטי אמש (שני), הוא מאיים לכאורה על אדם שפעל מטעם זיר"ה ועל בני משפחתו: "זיב"ה (זיר"ה) הצליחו לגנוב לנו את השרת שהיה ממוקם בישראל. אין חשש לדלף מידע או פרצת נתונים. ואני מציע ל"מומחה המחשבים" יואב שיתעסק בענינים שלו ושאנחנו לא נתחיל להתעסק בו או באישתו שעושה קורסים בביתה".

בתגובה, מסרו בכירים בארגון זיר"ה כי "הלילה נחצה קו נוסף כאשר מפעילי אתר סדרות איימו באופן ישיר ופומבי, באמצעות חשבון הטוויטר של האתר, נגד חוקר הפועל מטעם זיר"ה ועל בני משפחתו. במהלך השבוע שעבר, לאחר פעילות מודיעינית ומשפטית מדויקת של זיר"ה, נתפס שרת השייך לסדרות ועליו כ-270 טרה-בייט של תוכן מקור ישראלי, לצד פרטי מידע נוספים. השרת נשלח לחקירה במעבדת מחשבים ועקב כך נפגעה הגישה לאפליקציה של האתר הבלתי חוקי".

נדגיש: הפעלת אתרים לצפייה בלתי חוקית, מעבר לפגיעה הברורה ביוצרים ובבעלי הזכויות, היא עבירה פלילית וככזו, מדובר בתחום פרוץ המגלגל מאות אלפי שקלים בשנה, בקריפטו, ללא פיקוח ומתחת לאפן של רשויות המס.

עוד הוסיפו בזיר"ה כי "בתגובה לפעילות זיר"ה, איימו מפעילי סדרות על אדם שפעל מטעם זיר"ה ועל בני משפחתו. וכך חשפו את עורם, לא רובין הוד ולא מגן החלשים, חבורת עבריינים, הגשנו תלונה במשטרה בעניין".

ארגון זיר"ה הוקם ב-2011. מדובר בארגון לובינג שהקימו חברות הפקה ותוכן כמו יונייטד קינג, yes ו-HOT שהן בעלות זכויות היוצרים החוקיות על תוכני הווידאו שמוזרמים באופן פיראטי לרשת. מאז, למעשה, המאבק באתרי ההורדות הפיראטיים בישראל התחיל.

כזכור, בחודש מאי 2022 פסק בית המשפט הפדרלי בארה"ב כי האתרים ממשפחת "סדרות": Sdarot.TV, Israel TV ו-Israeli TV מספקים שירותים שאינם חוקיים - והוציא צו לספקיות האינטרנט האמריקניות לחסום את הגישה לשרתי אתרים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully